[S5] Szubin – Żnin #13

[S5] Szubin – Żnin #13

Możliwe, że za kilka tygodni będą przejezdne obie jezdnie drogi ekspresowej S5 pomiędzy miejscowościami Szubin i Żnin. Wszystko zależy w zasadzie już tylko od dwóch fragmentów trasy.

Do końca zbliża się budowa drogi ekspresowej S5 pomiędzy Szubinem, a Żninem. Kilka tygodni temu na Twitterze Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że jest szansa aby pod koniec sierpnia była przejezdność na pokazywanym dzisiaj odcinku S5. Obecnie inwestycja jest ukończona w 76,86% (stan na koniec czerwca). W zasadzie do zrobienia zostały, jeśli chodzi o jezdnie, fragmenty trasy na węźle Szubin Północ gdzie od kilku tygodni trwa palowanie gruntu, a także most na rzeczce Gąsawka w okolicy wsi Dąbrówka Słupska. Intensywne prace trwają przy drogach zbiorczych oraz infrastrukturze odpowiedzialnej za zbieranie deszczówki.

S5

Droga ekspresowa S5 w województwie kujawsko-pomorskim to część trasy łączącej autostradę A1 w Nowych Marzach z Wrocławiem. Poza naszym województwem trasa jest już skończona. Natomiast u nas prace potrwają jeszcze niecałe 2 lata.

Cały kujawsko-pomorski odcinek ma około 130 kilometrów. Podzielono go na siedem mniejszych. Dwa z nich są już właściwie zakończone. Są to odcinek nr 3 (północna obwodnica Bydgoszczy), a także odcinek nr 7 (Żnin – granica województwa).

Kolejne pięć jest w budowie. Najbardziej zaawansowane są odcinki 4 (zachodnia obwodnica Bydgoszczy) oraz 6 (Żnin – Szubin). Natomiast najmniej odcinki 1 (Nowe Marzy – Świecie), 2 (Świecie – Bydgoszcz), a także 5 (Bydgoszcz – Szubin). Powodem tej sytuacji jest zerwanie umowy z firmą Impresa Pizzarotti w połowie 2019 roku.

Pokazywana dzisiaj inwestycja ma 19,3 kilometra. Przewiduje ona budowę trzech węzłów, a także przebudowę jednego. Od nowa powstają węzły Szubin Południe, Pałuki, a także Żnin Północ. Czwarty węzeł istnieje od 2007 roku i zostanie jedynie przebudowany. Generalny wykonawca musi wybudować też Obwód Utrzymania Ruchu na węźle Pałuki.

Żnin – Brzyskorzystewko

Prace pomiędzy miejscowością Jaroszewo (węzeł Żnin Północ), a Brzyskorzystewko prowadzone są w kilku miejscach. W Jaroszewie ekipy budowlane wykonują zbiornik retencyjny, natomiast w Brzyskorzystewku równane są rowy oraz droga zbiorcza. Przed moją wtorkową wizytą na budowie ułożono asfalt na jezdni S5 z Brzyskorzystewka w stronę Bydgoszczy, a także na drodze zbiorczej z Brzyskorzystewka w kierunku Sobiejuch.

Poniższa galeria dotyczy prac na pokazywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Sobiejuchy – Dąbrówka

W miejscowości Dąbrówka wykonawca buduje most nad rzeczką Gąsawka. Podczas mojej wizyty wszystko wskazywało na to, że zakończyły się prace związane z wylewaniem betonu. Na dojazdach do mostu trwały prace ziemne. Sporo dzieje się też w miejscowości Sobiejuchy gdzie pojawił się asfalt na drogach zbiorczych, a także równane są rowy.

Poniższa galeria dotyczy prac na pokazywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Wąsosz – Nowy Świat

Fragment trasy pomiędzy wsią Wąsosz (węzeł Pałuki), a Nowy Świat w większości jest wykonany. Gotowe są jezdnie na węźle, położono pierwsze fragmenty asfaltu na drodze zbiorczej z Wąsosza do Kowalewa. Trwają prace na wiadukcie nad S5 w miejscowości Kowalewo.

Poniższa galeria dotyczy prac na pokazywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Nowy Świat – Szubin Północ

Odcinek Nowy Świat – Szubin Północ to w zasadzie obwodnica Szubina. Ograniczyłem tam fotorelację do miejsc w których trwają prace. Ekipy budowlane między innymi równają teren przy drodze ekspresowej w okolicy węzła Szubin Południe. Prace jednak koncentrują się na węźle Szubin Północ. Od dłuższego czasu trwa tam palowanie gruntu pod przyszłymi jezdniami. Grunt sprawia spore problemy, więc kilka dni temu na plac budowy przywieziono nowe palownice.

Poniższa galeria dotyczy prac na pokazywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Poniżej zamieszczono poprzednie fotorelacje z budowy odcinka Szubin – Żnin:

12 października pierwsze samochody przejadą drugą jezdnią drogi ekspresowej S5 pomiędzy miejscowościami Szubin i Żnin. W budowie pozostaje jeszcze jeden węzeł
Możliwe, że za kilka tygodni będą przejezdne obie jezdnie S5 pomiędzy miejscowościami Szubin i Żnin. Wszystko zależy w zasadzie od dwóch fragmentów
Trwa budowa drogi ekspresowej S5 pomiędzy miejscowościami Szubin i Żnin. Odcinek jest częścią trasy łączącej Bydgoszcz z Poznaniem czy Wrocławiem.
Na dniach zostanie otwarta pierwsza jezdnia drogi ekspresowej S5 pomiędzy miastami Szubin i Żnin. Trwają ostatnie przygotowania do zmiany organizacji ruchu.
Pomiędzy miastami Szubin i Żnin trwa wyścig z czasem aby przed Bożym Narodzeniem można było uruchomić obwodnicę Żnina w ciągu drogi ekspresowej S5.
Trwa budowa odcinka nr 6 drogi ekspresowej S5, która połączy Szubin i Żnin. Jest to część projektu budowy drogi ekspresowej łączącej autostradę A1 i A2.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x