[S5] Szubin – Żnin – otwarcie drugiej jezdni

[S5] Szubin – Żnin – otwarcie drugiej jezdni

12 października pierwsze samochody przejadą drugą jezdnią drogi ekspresowej S5 pomiędzy miejscowościami Szubin i Żnin. W budowie pozostaje jeszcze jeden węzeł.

Dzisiaj, 12 października, zostanie oddana do użytku druga jezdnia drogi ekspresowej S5 pomiędzy miejscowościami Szubin i Żnin. Nie oznacza to jednak końca budowy. Wykonawca na wspomnianym odcinku będzie prowadził dalsze prace wykończeniowe.

Otwarcie nie obejmuje węzła Szubin Północ i kilkusetmetrowego odcinka z Szubina do Kołaczkowa. Tam prace jeszcze trwają i nie zapowiada się, że szybko zostaną ukończone. Problematyczny odcinek trzeba było dodatkowo wzmocnić (palowano grunt), prace te trwały jeszcze latem tego roku. Obecnie teren jest przygotowywany do ułożenia na nim podbudowy oraz kolejnych warstw asfaltu. W związku z tymi pracami kierowcy dalej będą musieli korzystać z tymczasowego objazdu przez tory kolejowe gdzie tworzą się duże korki.

Po uruchomieniu drugiej jezdni kierowcy jadący w obu kierunkach będą musieli stosować się do ograniczenia prędkości wynoszącego 70 km/h.

S5

Droga ekspresowa S5 w województwie kujawsko-pomorskim to część trasy łączącej autostradę A1 w Nowych Marzach z Wrocławiem. Poza naszym województwem trasa jest już skończona. Natomiast u nas prace potrwają jeszcze do 2022 roku.

Cały kujawsko-pomorski odcinek ma około 130 kilometrów. Podzielono go na siedem mniejszych. Dwa z nich są już zakończone. Są to odcinek nr 3 (północna obwodnica Bydgoszczy), a także odcinek nr 7 (Żnin – granica województwa). Kolejne pięć jest w budowie. Najbardziej zaawansowane są prace na odcinku 4 (obwodnica Bydgoszczy) oraz 6 (pokazywana dzisiaj inwestycja). Natomiast najmniej na odcinku 1 (Nowe Marzy – Świecie), 2 (Świecie – Bydgoszcz), a także 5 (Bydgoszcz – Szubin). Powodem tej sytuacji jest zerwanie umowy z firmą Impresa Pizzarotti w połowie 2019 roku. Nowi generalni wykonawcy pracują na odcinkach od kilku miesięcy. Największe postępy widać na tym ostatnim, gdzie zaawansowanie wzrasta o około 5 punktów procentowych miesięcznie.

Pokazywana dzisiaj inwestycja ma długość 19,3 kilometra. Przewiduje ona budowę trzech węzłów, a także przebudowę jednego. Od nowa powstają węzły Szubin Południe, Pałuki, a także Żnin Północ. Czwarty węzeł istnieje od 2007 roku i zostanie jedynie przebudowany. Generalny wykonawca musi wybudować też Obwód Utrzymania Ruchu na węźle Pałuki.

Żnin – Brzyskorzystewko

Prace na tym odcinku w najbliższym czasie będą się koncentrować w dwóch miejscach – na węźle Żnin Północ gdzie trzeba położyć warstwę ścieralną na łącznicach wjazdowych i zjazdowych, a także w Brzyskorzystewku gdzie trzeba jeszcze dokończyć drogi zbiorcze.

Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Sobiejuchy – Dąbrówka

Na odcinku od wsi Sobiejuchy do wsi Dąbrówka Słupska pozostało głównie dokończyć przejazd pod S5 w Dąbrówce. Pozostałe jezdnie są już gotowe, a teren w większości ogrodzony.

Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Wąsosz – Nowy Świat

Pomiędzy Wąsoszem, a Nowym Światem generalny wykonawca koncentruje prace przy budowie Obwodu Utrzymania Drogi przy węźle Pałuki (wieś Wąsosz). Firmy muszą też wykonać połączenie węzła z drogą zbiorczą przy stacji benzynowej w Wąsoszu, połączenie tej samej drogi z wiaduktem nad S5 w miejscowości Kowalewo oraz połączenie drogi zbiorczej w Nowym Świecie z wiaduktem nad S5. W niedzielę 11 października grodzono teren.

Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Obwodnica Szubina

Prace na obwodnicy Szubina są najmniej zaawansowane ze wszystkich pokazywanych fragmentów odcinka nr 6. Wszystko przez węzeł Szubin Północ. Zakończono palowanie gruntu pomiędzy węzłem, a wsią Kołaczkowo. Prace były konieczne, ponieważ grunt w tym miejscu nie nadawał się do budowy drogi ekspresowej. Obecnie wykonawca przygotowuje teren pod ułożenie podbudowy i wylanie asfaltu. Kierowcy, do czasu wykonania jezdni, będą musieli dalej korzystać z tymczasowego objazdu przez tory kolejowe.

Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Poniżej zamieszczono poprzednie fotorelacje z budowy odcinka Szubin – Żnin:

Możliwe, że za kilka tygodni będą przejezdne obie jezdnie S5 pomiędzy miejscowościami Szubin i Żnin. Wszystko zależy w zasadzie od dwóch fragmentów
Trwa budowa drogi ekspresowej S5 pomiędzy miejscowościami Szubin i Żnin. Odcinek jest częścią trasy łączącej Bydgoszcz z Poznaniem czy Wrocławiem.
Na dniach zostanie otwarta pierwsza jezdnia drogi ekspresowej S5 pomiędzy miastami Szubin i Żnin. Trwają ostatnie przygotowania do zmiany organizacji ruchu.
Pomiędzy miastami Szubin i Żnin trwa wyścig z czasem aby przed Bożym Narodzeniem można było uruchomić obwodnicę Żnina w ciągu drogi ekspresowej S5.
Trwa budowa odcinka nr 6 drogi ekspresowej S5, która połączy Szubin i Żnin. Jest to część projektu budowy drogi ekspresowej łączącej autostradę A1 i A2.
Od kilkunastu miesięcy w kujawsko-pomorskim powstaje droga ekspresowa S5. Pokazany odcinek to w ponad połowie ukończony fragment pomiędzy Szubinem, a Żninem
Kolejny weekend i kolejna wizyta na budowie drogi ekspresowej S5. Tym razem możecie zobaczyć najbardziej zaawansowany odcinek budowy w województwie kujawsko-pomorskim. Zobaczcie jak się prezentuje odcinek między Szubinem, a Żninem z lotu ptaka Droga ekspresowa S5 ma połączyć autostradę A1 w Nowych Marzach z autostradą A2
Kontynuacja objazdu po budowie drogi ekspresowej, która połączy Bydgoszcz z Poznaniem. Tym razem wizyta na najbardziej zaawansowanym placu budowy. Na niemal 20-kilometrowym odcinku pomiędzy Szubinem, a Żninem prace wykonano w 23 procentach. Droga ekspresowa S5 ma połączyć autostradę A1 w Nowych Marzach z autostradą A2 w 
W ostatnich dniach wojewoda wydał pozwolenia na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S5, dzięki temu wkrótce prace ruszą pomiędzy Borównem, a Maksymilianowem oraz Białymi Błotami, a Szubinem. Tymczasem na północ od Bydgoszczy, pomiędzy Szubinem a Jaroszewem praca wre. Firma Gotowski działa w kilku miejscach przy
Większość z dziewięciu odcinków drogi ekspresowej S5 w naszym województwie otrzymało już pozwolenia na budowę. Prace powoli się rozkręcają w coraz większej ilości miejsc, dlatego dzisiaj możecie zobaczyć gdzie pracują budowlańcy od granicy województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego do Borówna, w na obwodnicy Bydgoszczy Poniżej przedstawiam aktualny
Powoli rozkręcają się prace przy budowie drogi ekspresowej, która połączy Bydgoszcz z Poznaniem. Obecnie pozwolenie na budowę wydane jest dla około 45 kilometrów trasy od Szubina do granicy województwa i tam też zaczynają się prace O zamiarze relacjonowania budowy drogi ekspresowej na południe od Bydgoszczy informowałem
Powoli kończy się wycinka drzew w miejscu przebiegu przyszłej drogi ekspresowej S5 łączącej autostradę A1 w Nowych Marzach z autostradą A2 koło Poznania. Wkrótce powinny rozpocząć się prace przy budowie trasy w województwie kujawsko-pomorskim. W dzisiejszym wpisie możecie zobaczyć gdzie wycięto lasy na terenie powiatu

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x