12 paź [S5] Szubin – Żnin – otwarcie drugiej jezdni
12 października pierwsze samochody przejadą drugą jezdnią drogi ekspresowej S5 pomiędzy miejscowościami Szubin i Żnin. W budowie pozostaje jeszcze jeden węzeł.
Dzisiaj, 12 października, zostanie oddana do użytku druga jezdnia drogi ekspresowej S5 pomiędzy miejscowościami Szubin i Żnin. Nie oznacza to jednak końca budowy. Wykonawca na wspomnianym odcinku będzie prowadził dalsze prace wykończeniowe.
Otwarcie nie obejmuje węzła Szubin Północ i kilkusetmetrowego odcinka z Szubina do Kołaczkowa. Tam prace jeszcze trwają i nie zapowiada się, że szybko zostaną ukończone. Problematyczny odcinek trzeba było dodatkowo wzmocnić (palowano grunt), prace te trwały jeszcze latem tego roku. Obecnie teren jest przygotowywany do ułożenia na nim podbudowy oraz kolejnych warstw asfaltu. W związku z tymi pracami kierowcy dalej będą musieli korzystać z tymczasowego objazdu przez tory kolejowe gdzie tworzą się duże korki.
Po uruchomieniu drugiej jezdni kierowcy jadący w obu kierunkach będą musieli stosować się do ograniczenia prędkości wynoszącego 70 km/h.
S5
Droga ekspresowa S5 w województwie kujawsko-pomorskim to część trasy łączącej autostradę A1 w Nowych Marzach z Wrocławiem. Poza naszym województwem trasa jest już skończona. Natomiast u nas prace potrwają jeszcze do 2022 roku.
Cały kujawsko-pomorski odcinek ma około 130 kilometrów. Podzielono go na siedem mniejszych. Dwa z nich są już zakończone. Są to odcinek nr 3 (północna obwodnica Bydgoszczy), a także odcinek nr 7 (Żnin – granica województwa). Kolejne pięć jest w budowie. Najbardziej zaawansowane są prace na odcinku 4 (obwodnica Bydgoszczy) oraz 6 (pokazywana dzisiaj inwestycja). Natomiast najmniej na odcinku 1 (Nowe Marzy – Świecie), 2 (Świecie – Bydgoszcz), a także 5 (Bydgoszcz – Szubin). Powodem tej sytuacji jest zerwanie umowy z firmą Impresa Pizzarotti w połowie 2019 roku. Nowi generalni wykonawcy pracują na odcinkach od kilku miesięcy. Największe postępy widać na tym ostatnim, gdzie zaawansowanie wzrasta o około 5 punktów procentowych miesięcznie.
Pokazywana dzisiaj inwestycja ma długość 19,3 kilometra. Przewiduje ona budowę trzech węzłów, a także przebudowę jednego. Od nowa powstają węzły Szubin Południe, Pałuki, a także Żnin Północ. Czwarty węzeł istnieje od 2007 roku i zostanie jedynie przebudowany. Generalny wykonawca musi wybudować też Obwód Utrzymania Ruchu na węźle Pałuki.
Żnin – Brzyskorzystewko
Prace na tym odcinku w najbliższym czasie będą się koncentrować w dwóch miejscach – na węźle Żnin Północ gdzie trzeba położyć warstwę ścieralną na łącznicach wjazdowych i zjazdowych, a także w Brzyskorzystewku gdzie trzeba jeszcze dokończyć drogi zbiorcze.
Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.
Sobiejuchy – Dąbrówka
Na odcinku od wsi Sobiejuchy do wsi Dąbrówka Słupska pozostało głównie dokończyć przejazd pod S5 w Dąbrówce. Pozostałe jezdnie są już gotowe, a teren w większości ogrodzony.
Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.
Wąsosz – Nowy Świat
Pomiędzy Wąsoszem, a Nowym Światem generalny wykonawca koncentruje prace przy budowie Obwodu Utrzymania Drogi przy węźle Pałuki (wieś Wąsosz). Firmy muszą też wykonać połączenie węzła z drogą zbiorczą przy stacji benzynowej w Wąsoszu, połączenie tej samej drogi z wiaduktem nad S5 w miejscowości Kowalewo oraz połączenie drogi zbiorczej w Nowym Świecie z wiaduktem nad S5. W niedzielę 11 października grodzono teren.
Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.
Obwodnica Szubina
Prace na obwodnicy Szubina są najmniej zaawansowane ze wszystkich pokazywanych fragmentów odcinka nr 6. Wszystko przez węzeł Szubin Północ. Zakończono palowanie gruntu pomiędzy węzłem, a wsią Kołaczkowo. Prace były konieczne, ponieważ grunt w tym miejscu nie nadawał się do budowy drogi ekspresowej. Obecnie wykonawca przygotowuje teren pod ułożenie podbudowy i wylanie asfaltu. Kierowcy, do czasu wykonania jezdni, będą musieli dalej korzystać z tymczasowego objazdu przez tory kolejowe.
Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.
Poniżej zamieszczono poprzednie fotorelacje z budowy odcinka Szubin – Żnin:
Zainteresował Cię ten artykuł?
Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.
Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.