[To warto wiedzieć] 7/2021

[To warto wiedzieć] 7/2021

Siódme w tym roku inwestycyjne podsumowanie ostatnich dni. Przeczytacie w nim między innymi o szyldowniku, rozbudowie centrum Onkologii, kiepskim stanie mostu w Fordonie i wiele więcej.

1. Katalog dobrych praktyk reklamowych – w ubiegłym tygodniu zaprezentowano „szyldownik”, czyli katalog dobrych praktyk reklamowych. Szyldownik to efekt pracy dyplomowej absolwentki wzornictwa Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, pokazuje jak można zaprojektować reklamy wraz z wykonaniem kilku z nich. Krzykliwe i agresywne reklamy, kolorowe kartki w świetle witryn zostały zamienione stonowanymi szyldami, które są spójne z całą fasadą budynku. Każdy z nich został zaprojektowany w innej stylistyce – szyld ręcznie malowany na metalowej tablicy, neonowa reklama i elegancki szyld z metaloplastyki inspirowany grafiką z lat 30. poprzedniego stulecia. Z dokumentem można się zapoznać tutaj, a poniżej możesz zobaczyć film jak zmieniły się szyldy na kilku budynkach przy ulicy Pomorskiej.

2. Konsultacje w sprawie budowy tras tramwajowych – Zarząd Dróg i Komunikacji Publicznej przygotowuje się do budowy trzech tras tramwajowych łączących: ulicę Chodkiewicza z rondem Fordońskim, rondo Kujawskie z Grunwaldzkim oraz ulicę Rycerską z Gdańską. Z tą ostatnią inwestycją wiąże się najwięcej kontrowersji. Drogowcy chcą wyburzyć od trzech do pięć kamienic, w tym dwie narożne przy skrzyżowaniu Gdańskiej i Chodkiewicza. Przez cały luty trwają konsultacje społeczne w tej sprawie, po dwóch tygodniach konsultacji już ponad 400 osób zgłosiło swoje uwagi. W serii wpisów pokazuję jak miałyby zmienić miasto te inwestycje. Mogliście już zobaczyć wpis o połączeniu ulicy Chodkiewicza z rondem Fordońskim, połączeniu Rycerskiej z Gdańską, a także o pierwszym etapie połączenia ronda Kujawskiego z Grunwaldzkim. Drugi etap pokażę w najbliższy poniedziałek.

3. Podparcie mostu Uniwersyteckiego – most Uniwersytecka musi zostać podparty ze względu na prawdopodobne błędy projektowe i możliwość zawalenia się. Most został w trybie pilnym zamknięty w styczniu. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przystąpił do negocjacji z firmą Kormost w sprawie wykonania podparć. Firma już w ubiegłym tygodniu przywiozła pierwsze elementy konstrukcji. Jednak umowa nie została jeszcze podpisana. Do 16 lutego Kormost miał czas na złożenie oferty, ZDMiKP obecnie analizuje ofertę.

4. Rozbudowa Centrum Onkologii – w poniedziałek podpisano umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej rozbudowy Centrum Onkologii. W planach jest rozbudowa obiektów Zespołu Głównego oraz budowa budynku Innowacyjnych Terapii Lekowych. Koncepcję rozbudowy opisałem w czerwcu na Bydgoszcz w budowie. Projektantem zostało konsorcjum firm BBC Best Building Consultants i BBC Best Building Consultants Nadzory i Doradztwo Budowlane Łukasz Zdziebłowski. Firmy mają 16 miesięcy na wykonanie dokumentacji. Rozbudowa ma być realizowana w latach 2022-2025.

5. Inwestycje w parku przemysłowym – w piątek na Bydgoszcz w budowie opublikowałem wpis pokazujący inwestycje obecnie realizowane na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Obecnie w budowie są cztery zakłady produkcyjne lub magazyny, stacja benzynowa, a także trwają wyburzenia w dwóch miejscach. Z wpisem możesz się zapoznać tutaj.

6. Kiepski stan mostu Fordońskiego – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie porównawczej analizy ekonomicznej dla rozbudowy mostu w Fordonie. Rozważane są trzy warianty – remont, remont z poszerzeniem i remont z budową drugiego mostu. Inwestycja spowodowana jest pogarszającym się stanem istniejącej konstrukcji, a także zbyt wąską jezdnią. Z udostępnionych dokumentów wynika, że izolacja mostu nie spełnia już żadnego zadania (ocena 0), stan całej konstrukcji też nie jest już nawet poprawny. Z planami GDDKiA możecie się zapoznać w tym wpisie.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    2 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Wacław
    Wacław
    3 lat temu

    Odnośnie punku 2 i skrzyżowania Gdańska – Chodkiewicza. To jest jakieś szaleństwo co się wyrabia z tkanką naszego miasta. Poza tym z planów „projektantów” wynika, że chcieliby usunąć dwie narożne kamienice, a to już całkowita porażka. To tak jak ze szczęką zadbanych zębów, jak ona wygląda po wyrwaniu jedynki lub dwójki ? Powiem tak- z punktu widzenia technicznego zapewne jest to realne i wykonalne, żeby bez wyburzeń możliwy był skręt w obie strony Gdańskiej z Chodkiewicza. Jeśli można było zastosować specjalne zwrotnice przy Klaryskach to i tu można wykonując równocześnie lustrzane odbicie istniejącej geometrii. I wytrącając argument , że nie będą mogły jednocześnie w tym samym czasie mijać się skręcające tramwaje – można tak ustawić sygnalizację i odpowiednio cofnąć ją w głąb ulicy Chodkiewicza, żeby do tego nie doszło. W czasie awarii sygnalizacji motorniczowie mogą mieć… Czytaj więcej »

    Paweł
    Paweł
    3 lat temu
    Reply to  Wacław

    Pójście po linii najmniejszego oporu. Zaproponowali wyburzenia, bo tak było najprościej, bez „niepotrzebnego kombinowania” na planach. Ci projektanci chyba nie z Bydgoszczy? W ogóle nie powinno dojść do takiej sytuacji, ale wierzę, że da się to odkręcić. Wzburzenie mieszkańców jest duże.

    2
    0
    Would love your thoughts, please comment.x