[Drogi dla rowerów] Koniec prac na Focha

[Drogi dla rowerów] Koniec prac na Focha

Pod koniec roku oficjalnie zakończyła się budowa kolejnego odcinka drogi dla rowerów w Bydgoszczy. Tym razem wzdłuż ulicy Focha.

Poruszanie się po Bydgoszczy rowerem powoli zyskuje na popularności. Jadąc tym pojazdem nie trzeba stać w długich korkach jakie się tworzą na miejskich ulicach. Infrastruktura rowerowa jednak odbiega od oczekiwań użytkowników. W wielu miejscach brakuje ciągłości. Powoli jednak się to zmienia, głównie za sprawą budowy dróg dla samochodów lub inwestycji tramwajowych. Są to też zazwyczaj ciągi pieszo-rowerowe, które stwarzają problemy zarówno pieszym jak i rowerzystom. Typowo rowerowa inwestycja, a do tego z wydzielonym (chociaż we fragmencie) pasie dla rowerów to rzadkość. Do takich należy zakończona kilkanaście dni temu droga dla rowerów wzdłuż ulicy Focha oraz kilka miesięcy temu wzdłuż ulicy Kruszwickiej i wokół placu Poznańskiego. Łącznie w 2020 roku w mieście oddano do użytku 7 km dróg dla rowerów. Powstały również kontrapasy na kilku, głównie śródmiejskich, ulicach.

Na przyszły rok zaplanowano oddanie do użytku dróg wzdłuż ulicy Kujawskiej (budowa trasy tramwajowej), Kolbego (budowa buspasa). Rozpocznie się też inwestycja przy ulicy Kazimierza Wielkiego (budowa mostów nad Brdą), Smukalska, Promenada, Wojska Polskiego (wiadukt), Zalew i Jeździecka. Te dwie ostatnie w trybie zaprojektuj i wybuduj, więc na prace budowlane jeszcze poczekamy.

Inwestycja

Budowa drogi dla rowerów rozpoczęła się w sierpniu. Pierwotnie miała się zakończyć 31 października (zgodnie z ogłoszeniem o zamówieniu na roboty budowlane), jednak prace przedłużyły się o dwa miesiące.

W ramach inwestycji przebudowano południową jezdnię ulicy Focha od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności. Od ulicy Kordeckiego w kierunku centrum konieczne było nieznaczne przesunięcie jezdni na północ oraz zlikwidowanie jednego pasa ruchu. Podobnych prac nie wykonano na wysokości restauracji McDonald’s. Z tego powodu powstał tam wąski chodnik na którym trudno będzie się minąć dwóm pieszym.

Wykonawca musiał przebudować i rozbudować przejście dla pieszych w rejonie skrzyżowania ulicy Focha, Królowej Jadwigi i Kordeckiego. Obok przejścia pojawił się też przejazd rowerowy. Pokazywana dzisiaj inwestycja połączyła zbudowane w 2020 roku drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Kruszwickiej ze zbudowanymi w 2012 roku drogami dla rowerów wzdłuż trasy tramwajowej do dworca kolejowego. W planach była również budowa drogi dla rowerów od mostów Solidarności do ulicy Gdańskiej. Jednak trzeba było z tego zrezygnować, powodem tego były zbyt wysokie oferty potencjalnych wykonawców w stosunku do budżetu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

guest
3 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Paweł
Paweł
1 miesiąc temu

Wiadomo już czy słynne zwężenie dla pieszych przy MCD zostanie poprawione? 😀

Przemek
Przemek
1 miesiąc temu

Szkoda, że jak widać na zdjęciach nr 16-17, nie zrobiono drogi rowerowej w sposób optymalny (szerzej), zamiast tego bezsensowenego pasa „zieleni” między wąską dorgą dla rowerów a chodnikiem. Obecne rozwiązanie zawsze będzie nieestetyczne i niepraktyczne. Nie oszukujmn się Miasto nie potrafi utrzymać trawnika w Myślęcinku, a co dopiero na takich dziwnych pasach. Szersza droga dla rowerów zawsze byłaby bardziej komfortowa i bezpieczniejsza.

3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x