
21 sie [Drogi dla rowerów] Kruszwicka gotowa
W sierpniu zakończyła się budowa drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Kruszwickiej i wokół placu Poznańskiego. Niedługo wystartuje budowa infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Focha.
W ramach budowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Kruszwickiej i wokół placu Poznańskiego przebudowano wszystkie ciągi piesze na ciągi pieszo-rowerowe. Nowa infrastrukturą wymusiła lekką przebudowę jezdni w rejonie centrum handlowego i placu Poznańskiego. Przy centrum konieczne było przesunięcie przystanku autobusowego i zwężenie ulicy Kruszwickiej do dwóch pasów ruchu. Konieczne było też przesunięcie przystanku autobusowego z rejonu ulicy Lubelskiej na początek ulicy Szubińskiej.
Zbudowane odcinki dróg dla rowerów zostały połączone ze zrealizowaną kilkanaście miesięcy temu budową infrastruktury rowerowej wokół ronda Grunwaldzkiego i wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej (niemal do węzła zachodniego). Wcześniej droga dla rowerów z ronda Grunwaldzkiego w kierunku placu Poznańskiego kończyła się w krzakach przy centrum handlowym.
Rowerzyści mogą teraz bezpiecznie przemierzyć odcinek rondo Grunwaldzkie – plac Poznański, a także zjechać z trasy w kierunku ulicy Kordeckiego (tunelem) i ulicy Poznańskiej/Grudziądzkiej. Trasa kończy się tuż za placem w kierunku ulicy Szubińskiej i Stromej.
Budowa rozpoczęła się w połowie marca. Planowo miała się zakończyć w sierpniu. Prace zrealizowała firma Strabag, która za swoją pracę otrzyma 9 mln złotych. Łącznie powstało około 1,5 kilometra dróg dla rowerów.
Kolejne inwestycje
Koniec budowy infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Kruszwickiej to nie koniec tych inwestycji w 2020 roku. Niedawno rozstrzygnięto przetarg na budowę drogi dla rowerów od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności. Droga powstanie po południowej stronie ulicy Focha. Na moście Solidarności droga zostanie wydzielona z chodnika za pomocą oznakowania poziomego.
Natomiast w parku na Kanałem Bydgoskim trwa przebudowa ciągów pieszo-rowerowych. Prace prowadzone są po północnej stronie Kanału, na odcinku od IV do V Śluzy.
Trwa również przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj na budowę drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Jeździeckiej na odcinku od ulicy Gdańskiej do Podkowa. Ma tam powstać 2,3 kilometrowy ciąg pieszo-rowerowy. Jednocześnie trwają konsultacje społeczne w zakresie inwestycji.
Zainteresował Cię ten artykuł?
Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.
Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.
Rozumiem, że taki pomazany asfalt od poprzednich linii już zostanie? Chyba, że planują w najbliższym czasie wymianę warstwy ścieralnej.
Zostaje. Po zrobieniu zdjęć dokończono jeszcze malowanie nowych pasów. Teraz przynajmniej kierowcy (raczej) się nie mylą. Wcześniej ciężko się jeździło, szczególnie pod słońce
Szkoda. Jeden by prawie komuś wjechał pod maskę, bo chciał ominąć zebrę na wylocie w kierunku Błonia, która teraz jest lewym pasem.