[Drogi dla rowerów] Kruszwicka gotowa

[Drogi dla rowerów] Kruszwicka gotowa

W sierpniu zakończyła się budowa drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Kruszwickiej i wokół placu Poznańskiego. Niedługo wystartuje budowa infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Focha.

W ramach budowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Kruszwickiej i wokół placu Poznańskiego przebudowano wszystkie ciągi piesze na ciągi pieszo-rowerowe. Nowa infrastrukturą wymusiła lekką przebudowę jezdni w rejonie centrum handlowego i placu Poznańskiego. Przy centrum konieczne było przesunięcie przystanku autobusowego i zwężenie ulicy Kruszwickiej do dwóch pasów ruchu. Konieczne było też przesunięcie przystanku autobusowego z rejonu ulicy Lubelskiej na początek ulicy Szubińskiej.

Zbudowane odcinki dróg dla rowerów zostały połączone ze zrealizowaną kilkanaście miesięcy temu budową infrastruktury rowerowej wokół ronda Grunwaldzkiego i wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej (niemal do węzła zachodniego). Wcześniej droga dla rowerów z ronda Grunwaldzkiego w kierunku placu Poznańskiego kończyła się w krzakach przy centrum handlowym.

Rowerzyści mogą teraz bezpiecznie przemierzyć odcinek rondo Grunwaldzkie – plac Poznański, a także zjechać z trasy w kierunku ulicy Kordeckiego (tunelem) i ulicy Poznańskiej/Grudziądzkiej. Trasa kończy się tuż za placem w kierunku ulicy Szubińskiej i Stromej.

Budowa rozpoczęła się w połowie marca. Planowo miała się zakończyć w sierpniu. Prace zrealizowała firma Strabag, która za swoją pracę otrzyma 9 mln złotych. Łącznie powstało około 1,5 kilometra dróg dla rowerów.

Kolejne inwestycje

Koniec budowy infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Kruszwickiej to nie koniec tych inwestycji w 2020 roku. Niedawno rozstrzygnięto przetarg na budowę drogi dla rowerów od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności. Droga powstanie po południowej stronie ulicy Focha. Na moście Solidarności droga zostanie wydzielona z chodnika za pomocą oznakowania poziomego.

Natomiast w parku na Kanałem Bydgoskim trwa przebudowa ciągów pieszo-rowerowych. Prace prowadzone są po północnej stronie Kanału, na odcinku od IV do V Śluzy.

Trwa również przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj na budowę drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Jeździeckiej na odcinku od ulicy Gdańskiej do Podkowa. Ma tam powstać 2,3 kilometrowy ciąg pieszo-rowerowy. Jednocześnie trwają konsultacje społeczne w zakresie inwestycji.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    3 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    MMM
    MMM
    3 lat temu

    Rozumiem, że taki pomazany asfalt od poprzednich linii już zostanie? Chyba, że planują w najbliższym czasie wymianę warstwy ścieralnej.

    MMM
    MMM
    3 lat temu

    Szkoda. Jeden by prawie komuś wjechał pod maskę, bo chciał ominąć zebrę na wylocie w kierunku Błonia, która teraz jest lewym pasem.

    3
    0
    Would love your thoughts, please comment.x