[Kazimierza Wielkiego] Przetarg na nowe mosty

[Kazimierza Wielkiego] Przetarg na nowe mosty

W ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego powstanie most tramwajowy i drogowy. W piątek ogłoszono przetarg na budowę przepraw.

Nowy most tramwajowy przez Brdę ma odciążyć most Pomorski oraz polepszyć dojazd z górnego tarasu w kierunku Fordonu. Inwestycja planowana jest od kilkudziesięciu lat. Kilka lat temu rozważano dwie lokalizacje przeprawy – na przedłużeniu podjazdu na górny taras (Perłowa) i w ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego. Most drogowy miał powstać w ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego, niezależnie od lokalizacji tramwajowego.

Aby lepiej dopasować się do oczekiwań mieszkańców Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił konsultacje społeczne. W nich mieszkańcy poparli realizację obu mostów przy ulicy Kazimierza Wielkiego. Zwycięska koncepcja zyskała poparcie głównie działkowców, którzy skrzyknęli się i wystosowali wspólne stanowisko.

Zapowiedź inwestycji na YouTube

Projekt

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na budowę mostów łączących ulicę Fordońską z Toruńską ogłoszono we wrześniu 2015 roku. Kolejne kilkanaście miesięcy trwały prace projektowe, w tym czasie przeprowadzono również konsultacje społeczne.

Realizowany projekt zakłada, że obok obok już istniejącego od 2000 roku mostu drogowego powstanie most tramwajowy i drogowy. Już na przełomie wieków władze miasta planowały budowę w tym miejscu trzech mostów – dwóch drogowych, a pomiędzy nimi tramwajowego. Jednak ze względu na ograniczenia finansowe wybudowano jeden po stronie zachodniej. Przygotowano wtedy również skrzyżowania Fordońskiej z Kazimierza Wielkiego, a także Toruńskiej z Kazimierza Wielkiego do wpięcia kolejnej nitki. Koszt tamtej inwestycji wyniósł 39 mln złotych.

Nowe obiekty mają mieć długość około 240 metrów. Na nowym moście drogowym powstanie ciąg pieszo-rowerowy. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przed skrzyżowaniami jezdnie będą się rozszerzały do trzech pasów. Rowerzyści dodatkowo będą mieli do dyspozycji drogi dla rowerów wokół skrzyżowania Toruńskiej i Kazimierza Wielkiego. Po drugiej stronie Brdy drogi dla rowerów powstaną jedynie po stronie południowej i wschodniej.

Konieczna będzie przebudowa przystanków tramwajowych w pobliżu Kazimierza Wielkiego. Istniejące pozostaną mniej więcej na swoim miejscu. Dodatkowo powstaną dwa przystanki. Pierwszy w pobliżu skrzyżowania z Fordońską (w kierunku Toruńskiej), natomiast drugi w pobliżu skrzyżowania z Toruńską (w kierunku Fordońskiej).

Szacunkowy koszt inwestycji to 108 mln złotych. Oferty zainteresowanych firm poznamy 30 września. Budowa potrwa od 24 do 28 miesięcy od podpisania umowy (potencjalni wykonawcy sami określą w jakim terminie są w stanie to wykonać). Kolejne maksymalnie dwa miesiące potrwa uzyskiwanie pozwolenia na użytkowania. Miasto pozyskało 48 mln złotych z Unii Europejskiej na realizację inwestycji.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x