[Wielka Pętla Fordonu] Droga dla rowerów wzdłuż Geodetów i Wierchowej

[Wielka Pętla Fordonu] Droga dla rowerów wzdłuż Geodetów i Wierchowej

Trwa budowa drogi rowerowej wzdłuż ulicy Geodetów i i Wierchowej. Inwestycja jest częścią tzw. Wielkiej Pętli Fordonu.

Wielka Pętla Fordonu to projekt zainicjowany przez fordońskich społeczników. W planach jest budowa dróg rowerowych wokół Fordonu, które zostaną połączone z istniejącą infrastrukturą. Docelowo trasa będzie miała około 20 km, będzie miała zarówno drogi dla rowerów jak i chodniki dla pieszych i w większości oświetlona. Trasa pobiegnie od osiedla Eskulapa, wzdłuż Górek Fordońskich do ulicy Wierchowej, Następnie Wierchową, Geodetów, Wyzwolenia do wałów przeciwpowodziowych. Wałami do Starego Fordonu i do Brdyujścia. W okolicy ulicy Kaliskiego przetnie ulicę Fordońską, by przez planowany park akademicki dotrzeć do ulicy Rejewskiego i Akademickiej. Tam, istniejącą trasą wzdłuż Matki Teresy z Kalkuty, dotrze do osiedla Eskulapa.

Inwestycja realizowana będzie etapami. Pierwszym etapem jaki udało się zrealizować jest trasa pomiędzy ulicą Kapeluszników i Filomatów, która powstała w ramach rewitalizacji Starego Fordonu. Drugim odcinkiem w budowie jest pokazywana dzisiaj inwestycja. Kolejne realizowane są głównie z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Kompletna jest dokumentacja na odcinek od ulicy Bołtucia do Góry Szybowników. Realizacja tego odcinka została wstrzymana ze względu na zgłoszenie możliwych nieprawidłowości przy akceptacji projektu. Projektowany jest odcinek pomiędzy ulicą Kromera, a Wierchową (projekt ma być gotowy do końca 2025 roku), od Góry Szybowników do Kromera oraz od Hoffmana do Bołtucia. W ubiegłorocznej edycji BBO wybrano natomiast do realizacji trasę w parku Akademickim.

Poniżej umieściłem przebieg całej trasy wokół Fordonu. Na zielono istniejące odcinki, na pomarańczowo projektowane, na niebiesko z gotową dokumentacją, na czerwono w budowie, a na żółto planowane (lokalizacja przybliżona). W galerii też wizualizacje odcinka przy Górze Szybowników.

Budowa przy Wierchowej i Geodetów

Budowa niemal kilometrowego odcinka ciągu pieszo-rowerowego przy ulicy Wierchowej i Geodetów wystartowała w listopadzie. W pierwszej kolejności generalny wykonawca przystąpił do prac wzdłuż ulicy Geodetów. Prace ziemne w tym miejscu w większości zakończono. Krawężników i podbudowy nie ma jedynie przy połączeniu trasy z ulicą Bora-Komorowskiego, przejeździe przez tory tramwajowe i ulicę Andersa oraz w rejonie pętli tramwajowej. Rozpoczęło się też układanie kostki na wjazdach do posesji.

Kilka tygodni później wykonawca przystąpił do budowy wzdłuż ulicy Wierchowej. W dniu robienia zdjęć na całych odcinku Wierchowej wykonano korytowanie. W kolejnym tygodnia ma zostać wykonany przejazd przez ulicę Wyzwolenia. Na koniec na całym odcinku zostanie położony asfalt.

Inwestycja realizowana jest przez firmę Strabag, która wyceniła swoje usługi na 1,658 mln złotych. Prace powinny się zakończyć za nieco ponad miesiąc.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    4 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kuba
    Kuba
    1 miesiąc temu

    Jeśli całość pętli będzie gotowa za 10 lat będzie trzeba uznać to za sukces

    Jan
    Jan
    1 miesiąc temu
    Reply to  Kuba

    co ciekawe ta fragment nie jest nawet w pętli …. Taki psikus od Wnioskodawców społecznych….

    Jan
    Jan
    1 miesiąc temu

    Od Bora do wałow z Bbo i tak by nie przeszło, bo są grunty prywatne, Na Wyzwolenia też są grunty prywatne i też z bbo by nie można było robić. Tylko dzięki temu, że DDR wzdłuż tej ulicy jest wpisany do ZIT będzie wykonywany przez Miasto, a nie jako społeczny, oddolny projekt wpf. Także pomysły społeczników może i fajne, ale kompletnie nie nadają się na bbo

    4
    0
    Would love your thoughts, please comment.x