18 sty [Obwodnica Brzozy] Wycinka drzew
Rozpoczęła się wycinka drzew w okolicy Brzozy. W tym roku rozpocznie się tutaj budowa obwodnicy tej miejscowości, która powstanie w ramach budowy drogi ekspresowej z Bydgoszczy do Torunia.
Obwodnica Brzozy powstanie w ciągu drogi krajowej nr 25 na odcinku od węzła Bydgoszcz Południe (droga ekspresowa S10) do kilometra 55+217 za miejscowością Brzoza. Projekt zakłada nieznaczną przebudowę i rozbudowę węzła Bydgoszcz Południe oraz budowę drogi omijającej Brzozę przez lasy po stronie wschodniej. Na obwodnicy zaplanowano dwa węzły – Zielona (nazwa pochodzi od pobliskiej ulicy Zielonej, a nie pobliskiej miejscowości Zielonka) oraz Brzoza. Ten pierwszy powstanie około kilometr od węzła Bydgoszcz Południe. Ten drugi po drugiej stronie wsi.
W Brzozie łączy się droga krajowa nr 25 (Oleśnica – Bobolice) z drogą wojewódzką nr 254 (Brzoza – Wylatowo). Codziennie tworzą się tutaj spore korki (rano w kierunku Bydgoszczy, po południu w przeciwną stronę). Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 roku odcinkiem od węzła Bydgoszcz Południe do skrzyżowania z DW254 jeździło ponad 23 tys. pojazdów na dobę, z tego ponad 10 tys. dalej w kierunku Inowrocławia. 5 lat później było to już odpowiednio prawie 26,5 tys. pojazdów i prawie 14 tys. pojazdów. Po zakończonej inwestycji pojazdy jadące w kierunku Inowrocławia powinny w większości jeździć obwodnicą. Pozostaną jedynie pojazdy skręcające w DW254. Tam dalej będą się tworzyć korki, przynajmniej do czasów budowy wiaduktu nad pobliską linią kolejową.
Inwestycja realizowana jest wraz z budową drogi ekspresowej S10 z Bydgoszczy do Torunia, a dokładniej odcinka od węzła Bydgoszcz Południe niemal do miejscowości Wypaleniska. Odcinek ten opisałem tutaj.
Wycinka
Generalny wykonawca budowy obwodnicy Brzozy – firma Intercor złożyła kilka miesięcy temu wniosek o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID to odpowiednik pozwolenia na budowę w budownictwie kubaturowym).
Bez tej decyzji nie jest możliwe rozpoczęcie robót budowlanych. Okres oczekiwania na pozwolenie na budowę wykorzystują Lasy Państwowe, które pozbywają się drzew z terenu przyszłej inwestycji. W tym czasie można też prowadzić między innymi prace archeologiczne oraz przenosić rośliny chronione i mrowiska (te ostatnie zostały oznakowane i otoczone taśmami).
Podczas mojego objazdu drzewa wycięto na początku rozwidlenia starej drogi krajowej i obwodnicy (zdjęcia 1-5), od węzła Brzoza do sklepu Biedronka (zdjęcia 6-18) oraz od zjazdu w kierunku Zielonki w stronę węzła Zielona (po zachodniej stronie dawnej starej drogi krajowej, zdjęcia 19-24). Przybliżony zakres obecnych wycinek zaznaczyłem na grafice powyżej (na zielono)
Zainteresował Cię ten artykuł?
Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.
Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.
Dziękuję za informacje
Sądzę , że to kolejna bezsensowna inwestycja. Zamiast wybudować wiadukt i przez niego skierować ruch od strony Łabiszyna do drogi nr 25 i dalej do S10 , wybuduje się obwodnicę , która nic nie rozwiąże. Przyczyną korków jest przejazd kolejowy i ruch ciężarowy na drodze 254. Na odcinku od Stryszka do Brzozy praktycznie nikt nie mieszka, a cały ruch w kierunku Łabiszyna przewala się przez środek Brzozy. Takich mamy, pożal się Boże ,planistów.
Aż żal patrzeć….. drzewa rosły kilkadziesiąt lat!!! Walczymy ze smogiem i efektem cieplarnianym – a wycinamy płuca:(.
Wraz z drzewami giną zwierzęta – chronione ptaki, owady, ssaki – masakra!
Panie Piotrze ma Pan absolutną rację. Planowana obwodnica nic nie da. Problemem jest przejazd kolejowy w Brzozie i tylko wiadukt tu pomoże, Budować obwodnice na prostym niekonfliktowym odcinku drogi – jakiś absurd !!!!! Do tego niszczyć naturalną otulinę puszczy bydgoskiej !!!!!!!
Stanisław
Niech przedsiębiorcy się dorabiają:) ale nie kosztem natury- to się odwróci. Jestem z wykształcenia biologiem, zauważam powrót gatunków zagrożonych, ostatnio gościmy w naszych lasach zadrzechnię fioletową – wymarłą pszczołę. szczygły, dudki, łosie, dzięcioła zielonego. Przelotem raniuszki, żurawie….Widziałam jak nocą omijają mrowiska – jadą jak jakaś spazma!!!
Bardzo dobrze, widzialem projekt, wyglada to duzo lepiej niz obecnie, dzięki tej inwestycji węzeł w Stryszku nie będzie się korkował a tym samym korki nie będą sięgały az po lotnisko, z drugiej strony wyjazd od strony Łabiszyn na Bydgoszcz będzie znacznie ułatwiony, tak samo przejazd z kierunku Inowrocław Bydgoszcz będzie niezakłócony, a także wyjazd z Zielonki na Bydgoszcz również dużo sprawniejszy, oczywiście wiadukt przez tory rozwiązał by problemy w całości albo prawie w całości ale tam chyba nie bardzo jest na to miejsce, wymagało by to dużo większych nakładów, jeżeli te dwie drogi tj. 25 i 254 zostaną rozdzielone to i tak będzie dużo dużo lepiej,, a te parę drzew chyba warto poświęcić bo to miejsce jest naprawdę tragicznie skomunikowane
Jak obwodnica nic nie da ???? Przecież korki tworzą się już na wylotówce z Bydgoszczy prawie czasami stoją aż do lotniska… 12 000 aut dziennie przyjedzie obwodnicą dalej w kierunku Inowrocławia nie tamując ruchu je stojąc w korkach
Ale super! Już mnie tak wkurza wyjazd z Zielonki, że bardzo się cieszę na Węzeł Zielona. Nawet jak nie ma godzin szczytu to trzeba stać na tych światłach aby dostać się do Bydgoszczy. Jak są godziny szczytu to jadę przez Trzciniec, tam, dzięki rondu turbinowemu, prawie nie ma korków. Myślę, że to będzie spore ułatwienie dla mieszkańców Zielonki, Prądek i być może Ciela. Pewnie jak to się skończy to ceny działek trochę wzrosną i zastanawiam się czy już teraz nie kupić jakiejś dodatkowo.