
16 sie [Magazynowy plac budowy] Kielecka, Przemysłowa, Przyłęki – sierpień 2021
Ogromna hala w Przyłękach, kilka mniejszych we wschodniej części miasta. W Bydgoszczy i okolicy szybko rozwija się rynek magazynowy.
Rynek magazynowy zaczął się rozwijać w Bydgoszczy wraz z powstaniem centrum logistycznego Lidl kilka lat temu. Nieco później na bydgoskim rynku zaczęli się pojawiać duzi deweloperzy logistyczni. Obecnie skupiska magazynowe możemy spotkać na granicy Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego i przy ulicy Chemicznej. Tylko Panattoni Europe wybudował tam kilka hal o łącznej powierzchni ponad 200 000 m2.
Na horyzoncie jest kolejnych kilka wielkich inwestycji. Właściwie w blokach startowych są budowy Panattoni Europe, Zalando (rejon ulicy Chemicznej) i 7R (dawny Zachem). Droga ekspresowa S5 już przyciąga kolejne tego typu inwestycje. Coraz częściej będą one jednak powstawały w bezpośrednim sąsiedztwie Bydgoszczy, a nie w mieście. W Pawłówku w planach jest jedna inwestycja z kilkoma budynkami, a w Lisim Ogonie dwie. Liczba planowanych inwestycji powoduje, że startuję startuję z nowym cyklem „magazynowy plac budowy” na Bydgoszcz w budowie. W pierwszym odcinku serii zaglądam na ulicę Kielecką, Przemysłową, a także do Przyłęk.
Magazyn PHU Antek, ul. Przemysłowa
Najmniejsza z pokazywanych dzisiaj inwestycji to budowa budynku magazynowego przy ulicy Przemysłowej. Inwestycję realizuje firma PHU Antek, która działa w branży hurtowej sprzedaży sztucznych kwiatów. Powstający obiekt ma mieć około 12 tys. m3 kubatury.
Magazyn Jot-Ł, ul. Kielecka
Inwestycja realizowana przez firmę Jot-Ł przy ulicy Kieleckiej. W planach inwestora są dwie hale magazynowe o łącznej powierzchni około 6000 m2. Obecnie realizowany jest budynek A. Inwestor działa w branży spożywczej.
Hillwood Bydgoszcz, ul. Biznesowa (Przyłęki)
W latach 80. XX wieku w rejonie ulicy Biznesowej w Przyłękach miały powstać Bydgoskie Zakłady Mięsne (dzisiejszy zakład Drobex przy ulicy Przemysłowej, wtedy zakłady mięsne przy ulicy Jagiellońskie). Budowy nie ukończono ze względu na kryzys gospodarczy. Pozostałości budynków rozebrano kilka lat temu. Obecnie w tym miejscu realizuje swoją inwestycję firma Hillwood.
Hillwood Bydgoszcz pierwotnie miał mieć niemal 112 tys. m2 powierzchni. Taka informacja nadal wisi na stronie inwestora wraz z wizualizacjami (w galerii poniżej). Na zdjęciach z drona widać, że z tych planów zrezygnowano. Obecnie powstaje jedna duża hala magazynowa. Według generalnego wykonawcy hala będzie miała niemal 103 tys. m2 powierzchni (dla porównania jest to półtorej Wyspy Młyńskiej). Jej dłuższy bok ma 473 metry długości i ciągnąć się będzie wzdłuż ulicy Biznesowej. Krótszy bok będzie miał 217 metrów, a wysokość hali wyniesie 12,5 metra.
Obecnie generalny wykonawca wykonuje stopy fundamentowe w zachodniej części budynku, a we wschodniej ustawia na stopach żelbetowe słupy prefabrykowane. Po ustawieniu słupów będą montowane na nich stalowe dźwigary, a dopiero na dźwigarach dach z blachy trapezowej.
Zainteresował Cię ten artykuł?
Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.
Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.
Ulica Biznesowa – to brzmi dumnie! 😉
A Selgros kiedy?
Zastanawiam się czy pobliscy mieszkańcy są z tego powodu szczęśliwi ? Jak duży będzie miał wpływ hałas dużych samochodów na ich codzienne życie i środowisko? Drogi lokalne będą zniszczone . Tylko idiota mógł wydać pozwolenie na tą inwestycję. Tego rodzaju przedsięwzięcia na całym świecie wznosi się przy drogach ekspresowych i autostradach . Polska to dziwny kraj .
Tam nie ma nawet kilometra do drogi ekspresowej
Zapraszamy do PSSE w Kowalewie koło Szubina, tam jest ponad 100 ha do zagospodarowania. Teren oddalony od zabudowy mieszkaniowej, przy samym węźle Pałuki S5.
Przyłęki czytaj Stryszek!!!! Czy ten mądry inaczej ma umysł na poziomie paczki chipsów??? Kto na to pozwolił??? Słucham teraz co z budową infrastruktury drogowej ( przebudowa Stryszka, obwodnicy Brzozy, wiaduktu na torami w Brzozie) SŁUCHAM.
Trwa przetarg na budowę obwodnicy: https://bydgoszczwbudowie.pl/2021/07/obwodnica-brzozy-przetarg-na-budowe/
Trwa przetarg? Uzależniony od budowy S10 !!! A potężne centrum powstanie za pare miesięcy, a S10 za parę lat. Czy komuś nie pomyliła się kolejność działań? To są oczywiście pytania retoryczne,ale czy ktoś jest w stanie teraz rozwiązać ten węzeł (Strysze) gordyjski?
Niestety tu Pan ma racje- obwodnica Brzozy z S10 powstanie wg optymistycznych planow w 2025 roku…..( jesli bedzie jak z S5 to w 2027 …)zatem przez min 5 lat bedzie tak jak Pan napisal….
Niestety ,włodarze tych miejscowości widzą tylko podatki od tych magazynów i hal ,mieszkańcy są pomijani w tych planach , Hale R7 30 tys m2 , wysokie na 12 m mają powstać w miejscowości Pawlowek 60 m od zabudowań . Droga dojazdowa wąska i co mają zrobić mieszkańcy tej małej urokliwej wsi .A wójt ślepy na argumenty nie reaguje