[Nakielska] Zatwierdzone plany przebudowy

[Nakielska] Zatwierdzone plany przebudowy

Pod koniec 2021 roku odbyły się konsultacje społeczne w sprawie przebudowy ulicy Nakielskiej. Po 1,5 roku podsumowano konsultacje.

Przebudowa ulicy Nakielskiej to jedna z bardziej oczekiwanych inwestycji przez mieszkańców Bydgoszczy. W połowie 2021 roku inwestycja zajęła drugie miejsce w konsultacjach na temat kolejności realizowania inwestycji w mieście. Na przebudowę Nakielskiej oddano ponad 10% wszystkich głosów. W związku z tym pod koniec tego samego roku zorganizowano konsultacje społeczne w sprawie jej przebudowy. Następnie ślad o inwestycji zaginął na kolejne 1,5 roku. Aż do wczoraj, kiedy to podsumowano czego oczekiwali mieszkańcy.

Miasto pytało mieszkańców o odcinek od Bronikowskiego do Słonecznej i od Słonecznej do ronda Grunwaldzkiego. W przypadku pierwszego konsultowana była koncepcja programowo-przestrzenna, w przypadku drugiego warianty przekrojów poprzecznych.

Nieco bardziej zaawansowane są przygotowania do przebudowy odcinka od Łochowskiej do Bronikowskiego. Pod koniec 2021 roku był na etapie opracowywania koncepcji programowo-przestrzennej i uzyskiwania niezbędnych uzgodnień. Obecnie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej dysponuje decyzją środowiskową, a w tym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego.

Bronikowskiego – Słoneczna

Nakielska na odcinku od Bronikowskiego do Słonecznej to rejon między innymi pętli tramwajowej i nasypu kolejowego. Odcinek ten realizowany będzie w oparciu o opracowaną w 2019 roku koncepcję programowo-przestrzenną z niewielkimi poprawkami z 2023 roku. Poprawki dotyczą między innymi planowanej przez PKP modernizacji linii kolejowej z planowaną budową nowego przejazdu pod torami. W 2021 roku narysowałem jak mniej więcej miałoby to wyglądać (galeria poniżej).

ZDMiKP na odcinku od Bronikowskiego do Słonecznej budowę ulicy jednojezdniową, dwukierunkową z czterema pasami ruchu. Po zewnętrznych pasach poruszać się będą mogły samochody, a po wewnętrznych pojazdy komunikacji miejskiej oraz skręcający w lewo. Nakielska będzie szersza w rejonie skrzyżowania z ulicą Nasypową, pojawi się tam piąty pas ruchu.

Wraz z przebudową jezdni zmieni się też torowisko, które ma być dwutorowe. Pojawią się też nowe przystanki, droga rowerowa po południowej stronie (od wiaduktu do Słonecznej), chodniki oraz ścieżka pieszo-rowerowa w parku.

Słoneczna – ronda Grunwaldzkie

Na odcinku od ulicy Słonecznej do ronda Grunwaldzkiego konsultowano trzy propozycje przekroju jezdni – przekrój 1×4 (jedna jezdnia z czterema pasami ruchu) z drogami dla rowerów i wszystkimi pasami dostępnymi dla samochodów, 1×4 bez dróg dla rowerów i wewnętrznymi pasami dla komunikacji publicznej oraz 1×3 z obustronnymi drogami dla rowerów. Z opisu wynika, że wygrał pomysł niekonsultowany – połączenie wariantu 1 i 2: przekrój 1×4, bez dróg dla rowerów i z pasami dla komunikacji publicznej. W rejonie ulicy Chłopickiego będzie też dodatkowy pas ruchu pomiędzy torami (do skrętu w lewo). Niestety podsumowanie konsultacji społecznych jest bardzo słabo opisane i niewiele można się z niego dowiedzieć.

Rowerzyści mają jeździć przez tereny wzdłuż Starego Kanału Bydgoskiego. Druga i trzecia z konsultowanych koncepcji zakładała budowę ronda na skrzyżowaniu Nakielskiej, Doliny, Ułańskiej i Wrocławskiej. W podsumowaniu konsultacji nie mogę jednak znaleźć informacji czy dalej jest planowane rondo w tym miejscu. Na odcinku od Wrocławskiej do ronda Grunwaldzkiego nie zajdą większe zmiany. Na całym odcinku od Bronikowskiego do ronda Grunwaldzkiego nie zaplanowano wyburzeń.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x