27 cze [Trasa WZ] Konsultacje społeczne po nowemu
Do czwartku trwają konsultacje społeczne dotyczące budowy Trasy WZ. Są to już drugie konsultacje, poprzednie zakończyły się nawet bez sporządzenia raportu. Oprócz zaprezentowanych zmian jakie planują drogowcy udostępniam wypełnioną kartę konsultacyjną do której wystarczy dodać swoje dane i wysłać
Poniżej zaprezentuję proponowane zmiany w ciągu ulic Kamiennej, Artyleryjskiej i Pileckiego. Zdjęcia zostały wykonane na potrzeby poprzednich konsultacji (marzec 2016), jednak większych zmian w okolicy tej trasy nie było w tym czasie. W lewym dolnym rogu zdjęcia pojawiła się numeracja dla lepszego zorientowania się gdzie dane zdjęcie zostało zrobione, numeracja we wpisie zaczyna się od „3”, mapa znajduje się
tutajPoprzednie konsultacje odbyły się w marcu ubiegłego roku. Wiele miesięcy Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej nie potrafił ich podsumować, nie wiadomo jakie wnioski zostały uwzględnione. Ostatecznie nie zdecydowano się przygotować raportu z konsultacji tylko rozpocząć nowe:
W odpowiedzi na wystosowany przez Pana wniosek o udostępnienie informacji publicznej uprzejmie informuję, iż zgodnie z wyjaśnieniami Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy (ZDMiKP) w trakcie trwania I edycji konsultacji do ZDMiKP wpłynęły wnioski mieszkańców do wyłożonych 3 wariantów inwestycji. Po przeanalizowaniu uwag, część z nich została uwzględniona i przedstawiona w formie zaktualizowanej koncepcji. Obecnie trwa etap konsultacji koncepcji wariantu docelowego, podczas którego mieszkańcy mają możliwość składania wniosków dotyczących części drogowej projektu.
Z uwagi na fakt wyboru jednego, docelowego wariantu, część zgłoszonych uwag do I etapu konsultacji stała się nieaktualna, gdyż te wnioski dotyczyły innego rozwiązania niż ostatecznie przyjęte.
Wobec powyższego ZDMiKP podjął decyzję o niesporządzaniu raportu z wyłożenia I edycji konsultacji.
Dla II edycji konsultacji zostanie opublikowany raport podsumowujący wszystkie złożone uwagi.
|
Pas do skrętu w prawo (w ulicę Nad Torem) ma zostać skrócony, będzie to generować korki na pasie do jazdy prosto |
|
Obecnie jezdnie się zwężają, po rozbudowie każda jezdnia będzie miała po dwa pasy |
|
Obecny wiadukt będzie służył tylko samochodom jadącym na zachód, samochody jadące na wschód będą korzystały z nowego, który powstanie po prawej |
|
Wiadukt w ciągu ulicy Żeglarskiej od lat przygotowany jest do budowy nowej jezdni |
|
Widoczny węzeł nie przejdzie żadnych zmian |
|
Wjazd/wyjazd z ulicy Żeglarskiej nie przejdzie większych zmian |
|
Po lewej dobudowana zostanie druga jezdnia, przystanek zostanie przesunięty w lewo. Powstanie również nowy most i ciąg pieszo rowerowy przy nowej jezdni |
|
Wizualizacja nowego mostu, która powstała na poprzednie konsultacje |
|
Po prawej powstanie nowa jezdnia, przystanek nie zmieni położenia |
|
Pomarańczowy murek przed skrzyżowaniem zostanie na swoim miejscu, za skrzyżowaniem zostanie zlikwidowany |
|
Widok w stronę zachodu, zdjęcie robione mniej więcej w miejscu nowego chodnika |
|
Skrzyżowanie z ulicą nie przejdzie większych zmian. Widoczny pas do jazdy prosto lub w prawo będzie służył tylko do jazdy prosto, a obok dobudowany zostanie pas do skrętu w prawo |
|
Od strony wschodu podobnie dobudowany zostanie pas do skrętu w prawo |
|
W miejscu chodnika i drogi dla rowerów powstanie droga zbiorcza do nieruchomości po lewej, przy drodze zbiorczej powstanie również chodnik, konieczne będzie prawdopodobnie wyburzenie budynku po lewej |
|
Szlaban zostanie |
|
Zlikwidowany zostanie przystanek w obu kierunkach |
|
Widok w stronę zachodu |
|
Koniec drogi zbiorczej. Tutaj nadal będzie wąsko dla pieszych i rowerzystów |
|
Po lewej powstanie nowa jezdnia, po prawej droga zbiorcza |
|
Te kilka grobów zostanie na swoim miejscu |
|
Po prawej powstanie nowy wiadukt |
|
Zwężenie zostanie |
|
Widoczny wiadukt będzie służył do jazdy na zachód. Na wschód jazda będzie możliwa nowym wiaduktem |
|
Nowy wiadukt powstanie nad terenami Pesy |
|
Wizualizacja powstała na poprzednie konsultacje. Obecnie nadal aktualna |
|
Widok w stronę zachodu |
|
Widok w stronę wschodu |
W rejonie ulic Zaświat, Artyleryjska i wiaduktu nad torami zajdzie spor zmian. Powstaną dwa parkingi na łącznie ponad 300 miejsc, zniknie bocznica kolejowa przy Artyleryjskiej, węzeł Zaświat zmieni wygląd. Dla lepszego zobrazowania zmian nałożyłem schematy na mapę
|
Jezdnia gdzie jadą samochody zostanie zlikwidowana, w tym miejscu powstanie parking na ponad 130 miejsc |
|
Budynek zostanie zburzony, w jego miejscu będzie kończył się parking. Po prawej od budynku będzie przesunięta Artyleryjska |
|
W miejscu obecnej jezdni będzie droga zbiorcza |
|
Mniej więcej w tym miejscu samochody jadące z ulicy Gdańskiej będą się włączać w trasę WZ |
|
Nowa trasa powstanie w miejscu torów |
Węzeł z ulicą Gdańską. Największe nieporozumienie na jakie wpadli projektanci. Kilkadziesiąt lat temu w tym miejscu biegła linia kolejowa, została zlikwidowana, żeby miejsca zabudowa nie była dzielona na dwie części. Obecnie projektanci proponują wprowadzenie podziału od nowa. Mimo dwóch węzłów w niewielkiej odległości (przy Sułkowskiego i Zaświat) projektuje się kolejny, równie dobrze trasę WZ można było schować pod ziemią. Wyburzone zostaną również dwie kamienice aby zmieścić siedem pasów ruchu, nie przewiduje się jednak rezerwy pod ewentualną budowę łącznika tramwajowego pętla Rycerska – ulica Gdańska, bo zabraknie miejsca. Węzeł w tym miejscu będzie generował ruch samochodów i korki, czy taka inwestycja nie powinna próbować zlikwidować korków na najważniejszej ulicy Śródmieścia?
|
Widoczny budynek po prawej zostanie wyburzony |
Na poniższym odcinku Trasa WZ ma mieć do 9 pasów ruchu! Po lewej buduje się spory kompleks mieszkalno-biurowy Platanowy Park, po prawej wkrótce rozpocznie się budowa kampusu Akademii Muzycznej, powstanie sporo terenów zielonych. Takie miejsce nie powinno być przedzielone „miejską autostradą”. Zróbmy wszystko, żeby nie było innych jezdni na poziomie „zero”. Początkowo nie planowano nawet żadnej kładki, obecnie kładka jest na poziomie +1, w razie nie budowania kolejnych jezdni warto obniżyć kładkę do poziomu 0
Węzeł Sułkowskiego, tutaj jak najbardziej jest miejsce na rozbudowany węzeł drogowy
|
W tym miejscu będzie osiem pasów ruchu. Cztery w wykopie (Trasa WZ) i cztery łączące Trasę WZ z ulicą Sułkowskiego |
|
Garaże i krzaki z prawej zostaną zlikwidowane |
Kolejny węzeł. Tym razem z obecną drogą krajową nr 5 (jak zostanie wybudowana Trasa WZ nie będzie już DK5 w naszym mieście)
|
Trasa WZ przebiegać będzie po wiaduktach |
|
Zabudowa pomiędzy jezdniami Wyszyńskiego zostanie wyburzona |
|
Ulica Gajowa nadal będzie miała połączenie z Kamienną |
|
Garaże będą zlikwidowane |
Bydgoszcz Bielawy. Kładka zostanie przebudowana. Dobudowane zostaną windy, nie przewiduje się ramp najazdowych, rowerzyści jadący od strony ulicy Morskiej do lasów po drugiej stronie torów kolejowych będą zmuszeni do targania rowerów po schodach. Na brak miejsca w tym miejscu nie można narzekać
|
Nowa jezdnia pojawi się w miejscu drzew |
|
Widoczne skrzyżowanie z ulicą Łęczycką zostanie zastąpione przez wielkie rondo |
|
Ulica Kamienna w okolicy Wyszyńskiego |
|
Kamienna od Łęczyckiej do Wyścigowej nie przejdzie większych zmian |
|
Tutaj powstanie nowe wielkie rondo |
Skrzyżowanie z ulicą Fabryczną nie zmieni się. Na trasie na której ma być prowadzony ruch tranzytowych planuje się normalne skrzyżowanie ze światłami. Czy nie lepiej zaoszczędzone pieniądze na braku budowy węzła przy ulicy Gdańskiej przeznaczyć na coś lepszego przy Fabrycznej?
Węzeł Wschodni. Do wiaduktu tramwajowego dobudowany zostanie wiadukt drogowy, który połączy ulicę Lewińskiego z trasą WZ, co pozwoli dogodniejsze dostanie się do Fordonu bez stania na przejazdach kolejowych przy stacja Bydgoszcz Bielawy i Bydgoszcz Wschód. Przebieg ulicy Fordońskiej zostanie zmieniony na skrzyżowaniu z Kamienną. W miejscu bocznicy kolejowy przy stacji Bydgoszcz Wschód powstanie parking na około 160 miejsc. Dla lepszego zobrazowania zmian nałożyłem schematy na mapę
|
Za skrzyżowaniem w prawo będzie odbijać wjazd na nowy wiadukt (wybudowany za wiaduktem tramwajowym) prowadzącym na ulicę Lewińskiego |
Nad peronami kolejowymi powstanie nowy wiadukt. Dokładnie nad peronami powstaną również zatoki autobusowe, nie będzie jednak schodów/windy łączącymi z peronami. Konieczne będzie zejście z wiaduktu na parking (okolice obecnych schodów) i wejście na istniejący wiadukt tramwajowy, dopiero z niego będzie możliwe wejście na perony. Dla lepszego zobrazowania absurdu jaki zafundowali nam projektanci na poniższym planie zaznaczyłem na czerwono ewentualną trasę pieszego
|
Pomiędzy przystankiem autobusowym, a skrzyżowanie z ulicą Wyścigową (po lewej) rozpoczynać będzie się wjazd na wiadukt łączący z ulicą Lewińskiego. W tym samym miejscu, pod ulicą Kamienną poprowadzony zostanie zjazd z wiaduktu |
|
Ulica Kamienna w kierunku zachodnim |
|
Wiadukt drogowy powstanie po lewej |
|
Nowy wiadukt drogowy powstanie przed istniejącym tramwajowym |
|
Połączenie Spornej z Fordońską przesunięte zostanie w prawo. Niemal po starej jezdni poprowadzone zostanie połączenie Spornej z Przemysłową |
Na koniec wielka prośba do Was. Zawalczmy wspólnie o brak węzła na ulicy Gdańskiej, nie dzielmy znowu tej jakże ważnej ulicy Śródmieścia. Nie pozwólmy na wyburzenie kolejnych kamienic. Poniżej znajduje się link do wypełnionej karty konsultacyjnej (dzięki Błażej za jej przygotowanie), wystarczy ją uzupełnić swoimi danymi i wysłać na maila konsultacje@zdmikp.bydgoszcz.pl
Kartę konsultacyjną można oczywiście zmieniać, uzupełniać. Ważne żeby w karcie znalazł się wniosek o likwidacji węzła przy ulicy Gdańskiej (punkt pierwszy). Poprzednie konsultacje pokazały, że im więcej głosów za jakąś sprawą tym większe szanse na jej realizację!