28 lut [Rozbudowy Trasy Uniwersyteckiej] Przed budową
Zezwolenie na budowę drugiego etapu Trasy Uniwersyteckiej zostało podtrzymane przez ministra infrastruktury i budownictwa. Tym samym ostatnia formalność potrzebna do rozpoczęcia inwestycji została spełniona. Wydanie prawomocnego pozwolenia na budowę jest idealnym momentem na publikację wpisu, w którym pokażę gdzie trasa będzie przebiegać i jak te tereny wyglądają obecnie
W dniu 21 lutego minister infrastruktury i budownictwa podtrzymał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID), która obejmowała budowę drugiego etapu Trasy Uniwersyteckiej. ZRID otwiera furtkę do rozpoczęcia procedury przejęcia potrzebnych działek pod budowę oraz rozpoczęcie budowy. Przejęcie działek jednak trochę potrwa, dodatkowo na trasie stoi obecnie 27 obiektów, które będą musiały zostać zburzone. Właściciele w zamian za przejęte działki otrzymają należną zapłatę, która zostanie ustalona na podstawie wyceny rzeczoznawców.
ZRID został wydany przez wojewodę kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2016 roku, jednak po odwołaniach sprawę musiał ostatecznie rozstrzygnąć minister. Obecnie trwa przetarg, który wyłoni wykonawcę inwestycji. Pod koniec ubiegłego roku otwarto koperty z ofertami na budowę, najtańsza okazało się konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego z Torunia wraz z firmami Vistal Gdynia i Vistal Infrastructure (27,5 mln złotych). Do przetargu przystąpiło 9 podmiotów, wszystkie zaoferowały 8 letnią gwarancję. Termin zakończenia inwestycji to 30 czerwca 2018, a pozwolenie na użytkowanie powinno być uzyskane do 31 lipca 2018 roku
Inwestycja zakłada budowę niecałych 500 metrów drogi łączącej ulicę Wojska Polskiego z al. Jana Pawła II oraz remont nawierzchni na ulicy Glinki (od Jana Pawła II do Magnuszewskiego). Nad Jana Pwała II przewidziano wiadukt, a skrzyżowanie ulic Ujejskiego i Karpackiej zostanie zastąpione przez rondo. Skrzyżowanie ulicy Glinki i Magnuszewskiej również zostanie zamienione na rondo. Zdjęcia terenów na których powstanie drugi etap Trasy Uniwersyteckiej zostały przedstawione na poniżej, ulica Glinki nie została pokazana ze względu na stosunkowo niewielkie zmiany. Niestety nie wykorzystano ukształtowania terenu i nie „schowano” Trasy Uniwersyteckiej pod ulicą Wojska Polskiego. Jest to jedno z nielicznych miejsc tak blisko centrum gdzie skrzyżowanie poziomowego nie niszczyło by otoczenia.
Inwestycja była planowana już od lat 70-tych. Doskonale widać to po ułożeniu bloków przy ulicach Chorwackiej i Karpackiej. W 2013 roku zakończyła się pierwsza część inwestycji w skład której wchodziła budowa mostu nad Brdą, który łączy ulice Ogińskiego, Jagiellońską z Wojska Polskiego. Według zapowiedzi z tamtego okresu drugi etap miał być gotowy rok temu.
II etap budowy Trasy Uniwersyteckiej zaznaczony na mapie inwestycji |
Widok z kładki, która powstała w pierwszym etapie w stronę ulicy Wojska Polskiego i drugiego etapu |
Widok w stronę drugie etapu, widoczne w tle bloki ułożone zostały z myślą o przyszłej budowie trasy |
Skrzyżowanie Trasy Uniwersyteckiej z Wojska Polskiego, widok w stronę pierwszego etapu budowy |
W tym miejscu rozpocznie się budowa drugiego etapu Trasy Uniwersyteckiej |
Nowo wybudowane Osiedle WW, właściciele mieszkań wiedzieli że tuż obok będzie przebiegać szeroka droga. Zanim rozpocznie się budowa trasy konieczne będzie wybudowanie drogi dojazdowej do tych bloków |
Widok z ulicy Ujejskiego w stronę Wojska Polskiego |
Widok z ulicy Ujejskiego w stronę Wojska Polskiego |
Ulica Ujejskiego będzie się tutaj krzyżować z Trasą Uniwersytecką, budynek z lewej zostanie wyburzony |
Budynek przeznaczony do wyburzenia |
Tartak przeznaczony do wyburzenia |
Oba budynki zostaną zburzone |
Widok na przyszłe skrzyżowanie Trasy Uniwersyteckiej i Ujejskiego |
Skrzyżowanie widoczne na zdjęciu zostanie zastąpione przez rondo |
Tędy na Trasę Uniwersytecką i w kierunku Glinek będą wjeżdżać samochody jadące z ronda Toruńskiego, tędy również będą wyjeżdżać samochody jadące z Trasy Uniwersyteckiej i Glinek w stronę Inowrocławia |
Tutaj zbudowane zostanie rondo |
Jazda na wprost (kierunek Glinki) będzie możliwy tylko Trasą Uniwersytecką (wiadukt powstanie po lewej stronie) |
W tym miejscu będzie znajdował się wiadukt |
Widok na przyszły węzeł łączący Trasę Uniwersytecką z al. Jana Pawła II. Trasa „wbije” się pomiędzy widoczne w tle bloki |
Ulica Glinki zostanie również wyremontowana |
Na koniec rzut z map Google na które naniosłem plany drugiego etapu Trasy Uniwersyteckiej