poniedziałek, 10 Grudzień 2018

[Białe Błota] Budowa ronda na wjeździe do Bydgoszczy #2

Trwa budowa ronda turbinowego na drodze wojewódzkiej 223, która jest jedną z głównych dróg wyjazdowych z Bydgoszczy. Inwestycja w znaczący sposób polepszy jakość jazdy między innymi pomiędzy Miedzyniem, a Błoniem.

Zimą firma Kobylarnia S.A. rozpoczęła przebudowę układu drogowego na styku drogi wojewódzkiej 223 (DW 223), alei Ofiar Hitleryzmu oraz drogi prowadzącej do Trzcińca. DW 223 jest jedną z najbardziej obciążonych dróg wyjazdowych z Bydgoszczy, prowadzi w stronę Poznania, Szubina i Żnina.

Obecnie w tym miejscu w godzinach szczytu samochody stoją w ogromnych korkach, dlatego aby ułatwić włączenie się do ruchu w stronę Bydgoszczy kierowcom jadącymi aleją Ofiar Hitleryzmu (z Miedzynia) oraz w stronę Poznania jadącym drogą z Trzcińca postanowiono wybudować rondo turbinowe.

Obie drogi oddalone są od siebie o około 500 metrów, dlatego konieczna jest korekta ich przebiegu. Aleja zostanie nieco przybliżona do Bydgoszczy, a droga z Trzcińca oddalona. Jesienią wycięto drzewa w tym celu, a prace rozpoczęły się w II połowie stycznia od budowy łącznika drogi do Trzcińca z przyszłym rondem. Obecnie układane są krawężniki.

Inwestycja realizowana jest na styku drogi wojewódzkiej, powiatowej i gminnej zostanie ona sfinansowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich, powiat bydgoski oraz gminę Białe Błota. Jej koszt wyniesie około 9,5 mln złotych.

Budowa jest początkiem większych zmian na ulicy Szubińskiej, będącej jedną z trzech dróg wyjazdowych z Bydgoszczy z największym ruchem samochodów. Szczególnie w popołudniowych godzinach szczytu w okolicy tworzą się kilometrowe korki, dlatego w planie jest budowa obwodnicy Białych Błot. W grudniu samorządy Bydgoszczy, Białych Błot, województwa, powiatu i Zarządu Dróg Wojewódzkich podpisały list intencyjny w tej sprawie. Ogłoszony ma zostać przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ). Koszt dokumentu to 500-600 tys. złotych, pokryją go gmina Białe Błota, powiat bydgoski, miasto Bydgoszcz i samorząd województwa (po 25%). Inwestycję ma wspierać również wojewoda kujawsko-pomorski. Prace nad STEŚ potrwają około 1,5-2 lat, po opracowaniu dokumentu będzie możliwy wybór dokładnego przebiegu drogi (w dokumencie będą rozpatrywane minimum 3 warianty) oraz jej kategoria. Samorządowcy nie ukrywają, że najlepiej byłoby wybudować drogę klasy GP (potocznie nazywana drogą szybkiego ruchu), jednak czy będzie to możliwe określi STEŚ.
Więcej o planach budowy obwodnicy możecie przeczytać tutaj.

białe błota budowa ronda bydgoszcz droga wojewódzka 223 dw 223 rondo turbinowe szubińska

Pozostałe inwestycje

Line


Chcesz wysłać załącznik? Napisz bezpośrednio: kontakt@bydgoszczwbudowie.pl