niedziela, 09 Grudzień 2018

[Grunwaldzka] Nowa droga dla rowerów #2

Trwa budowa drogi dla rowerów, która połączy okolice węzła zachodniego z centrum Bydgoszczy. Jest to największa inwestycja typowo w infrastrukturę rowerową w Bydgoszczy w ostatnich latach. Dzięki inwestycji bydgoska sieć dróg dla rowerów zacznie trochę bardziej przypominać sieć.

Pokazywana dzisiaj budowa to około 1,5 kilometrowa trasa poprowadzona głównie wydzielonymi jezdniami, ale również wykorzystująca jezdnie serwisowe biegnące wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej. W ramach inwestycji przebudowane zostaną również wloty na rondo Grunwaldzkie, a obok chodników na rondzie powstaną pasy dla rowerów. Ciąg rowerowy ma zostać wybudowany po obu stronach ulicy Grunwaldzkiej, obecnie prace prowadzone są głównie od Kraszewskiego w stronę centrum (między zachodnią jezdnią, a drogą serwisową) oraz na rondzie Grunwaldzkim.

Inwestycja zakłada również budowę nowego oświetlenia, przebudowę i zabezpieczenie urządzeń energetycznych i teletechnicznych, przebudowę sygnalizacji świetlnej i urządzeń systemu ITS oraz przebudowę kanalizacji deszczowej.

Do tej pory wykonano częściowo nowe jezdnie ulicy Grunwaldzkiej na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do ulicy Granicznej. Jezdnie zostały zwężone do szerokości odpowiadającym tym stosowanym w centrach miast. Dzięki temu zabiegowi możliwe jest wybudowanie drogi dla rowerów, dodatkowo przy jezdni w kierunku Osowej Góry pojawią się miejsca parkingowe. Znacznie poszerzono również chodnik na rondzie Grunwaldzkim od Zespołu Szkół Mechanicznych do Centrum Handlowego Rondo. Chodnik ten jest często bardzo zatłoczony.

Przetarg na generalnego wykonawcę inwestycji ogłoszono w styczniu. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Kobylarnia (8,8 mln złotych), jednak Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej miał na ten cel 6,5 mln złotych. Konieczna była korekta budżetu miasta, radni wyrazili zgodę na zwiększenie budżetu, jednak zwycięska firma w ostatniej chwili wycofała ofertę. Wymusiło to konieczność unieważnienia przetargu.

Kolejne podejście do inwestycji nastąpiło kilka tygodni później – w kwietniu. Tym razem najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag (10,9 mln złotych), zwycięska w poprzednim podejściu Kobylarnia podniosła cenę do 12,5 mln złotych. Oferty były znacznie wyższe niż budżet ZDMiKP (8,2 mln złotych), jednak udało się podpisać umowę z wykonawcą.

Prace mają się zakończyć w grudniu. W galerii przedstawiono zdjęcia od ulicy Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego wraz z rondem.

budowa bydgoszcz ddr droga dla rowerów grunwaldzka kobylarnia kraszewskiego okole rondo Grunwaldzkie ścieżka rowerowa strabag

Pozostałe inwestycje

Line


Chcesz wysłać załącznik? Napisz bezpośrednio: kontakt@bydgoszczwbudowie.pl