poniedziałek, 17 Grudzień 2018

[Rozbudowa Grunwaldzkiej] Przed budową

Ulica Grunwaldzka jest jedną z ważniejszych dróg w mieście, dla ruchu wewnętrznego oraz tranzytowego. Codziennie tysiące ludzi dojeżdża tędy do centrum i w kierunku Fordonu z Osowej Góry, Nakła nad Notecią i innych miejscowości w okolicy. Widać to po ogromnych korkach, w najbliższych latach wraz z budową obwodnicy Bydgoszczy ruch na tej ulicy powinien jeszcze wzrosnąć.

Ulica Grunwaldzka będzie jedną z pięciu dróg łączących nową obwodnicę Bydgoszczy (w ciągu drogi ekspresowej S5) z miastem. Od kilku lat miasto przygotowuje się do większego ruchu. Pod koniec 2015 roku otwarto nowy most drogowy nad Kanałem Bydgoskim co znacznie poprawiło płynność ruchu na Węźle Zachodnim. Planowana jest również budowa drugiej nitki trasy WZ od Węzła Zachodniego do Bydgoszcz Wschód, wiosną 2016 roku przeprowadzono konsultacje na ten temat, jednak do dzisiaj nie opublikowano wyników.
Kolejnym etapem przygotowań jest budowa drugiej nitki ulicy Grunwaldzkiej od Węzła Zachodniego do granicy miasta (do węzła S5 w Pawłówku). Projekt 4,5-kilometrowego odcinka ulicy w październiku otrzymał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Obecnie trwają procedury przetargowe. W 2016 roku odbył się pierwszy etap przetargu do którego zgłosiło się trzynaście firm i konsorcjów. Jeszcze w styczniu siedem z tych podmiotów zostanie zaproszonych do składania ofert. Zwycięzca przetargu będzie miał 28 miesięcy na zakończenie prac. Szacowany koszt inwestycji to 150 mln złotych z czego 113 mln to dofinansowanie unijne.

Obecnie trwa wycinka drzew pod nową drogę. Rozbudowana ulica Grunwaldzka płynnie będzie łączyła się z drogą ekspresową. Budowa S5 powinna rozpocząć się w podobnym czasie do ulicy Grunwaldzkiej (na odcinku Pawłówek – Białe Błota również prowadzona jest wycinka drzew). Ze względu na to, że S5 poprowadzona będzie głównie lasami zdjęcia „przed” pojawią się już po zakończonej wycince.

Zdjęcia były robione z samochodu i pojawiają się w kolejności od Węzła Zachodniego do granic miasta.



Bonus – plan sytuacyjny przedstawiony przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w trakcji społecznych nałożony na mapy Google w rejonie ulicy Kolbego

bydgoszcz droga grunwaldzka osowa góra przebudowa rozbudowa s5 węzeł zachodni

Pozostałe inwestycje

Line


Chcesz wysłać załącznik? Napisz bezpośrednio: kontakt@bydgoszczwbudowie.pl