
26 sie [Gdańska] Przystanki wiedeńskie w rejonie ulicy Dworcowej #1
Rozpoczęła się budowa kolejnych przystanków wiedeńskich. Tym razem prace realizowane są przy kościele Klarysek na ulicy Gdańskiej, a wkrótce rozpoczną się też przy Placu Wolności.
Przystanek wiedeński to podniesiona jezdnia (do poziomu chodnika, lub samego chodnika) przy przystanku komunikacji miejskiej. Dzięki takiej konstrukcji pasażerowie tramwajów niskopodłogowych mogą wyjść z pojazdu bez pokonywania schodów. Konstrukcja zwiększa bezpieczeństwo w dwojaki sposób. Z powodu mniejszej liczby schodów, a także zmusza kierowców samochodów do większej uwagi na drodze przy pokonywaniu niewielkiego wzniesienia.
Pierwszy przystanek wiedeński powstał na placu Teatralnym w 2019 roku. Następne dwa zbudowano w ubiegłym roku w pobliżu skrzyżowania ulicy Gdańskiej, Chodkiewicza i Chocimskiej. Kolejnych 9 (8 przy Gdańskiej i 1 przy Jagiellońskiej) zostaną zbudowane w kolejnych latach.
Budowa
Pierwsze prace budowlane rozpoczęto w połowie ubiegłego tygodnia. Wykonawca inwestycji rozebrał część chodnika przy przystanku Plac Praw Kobiet (w kierunku Jagiellońskiej/Focha). Konieczne jest tutaj jedynie podniesienie chodnika, zmiana wiat przystankowych i przesunięcie tablic informacji pasażerskiej, więc nie będzie większych utrudnień w ruchu. Po zakończeniu budowy pierwszego z pary przystanków prace przeniosą się na drugą stronę ulicy.
W ramach tej samej inwestycji zbudowane zostaną przystanki wiedeńskie przy Placu Wolności. Tam zakres inwestycji jest nieco większy, bo zostanie podniesiona również jezdnia. Rozpoczęcie prac planowane jest po wakacjach.
Inwestycję realizuje firma Affabre. Koszt budowy dwóch przystanków przy Placu Praw Kobiet to niemal 1 mln złotych, a dwóch przy Placu Wolności niemal 1,3 mln złotych. Inwestycja ma się zakończyć jeszcze w tym roku.
Zainteresował Cię ten artykuł?
Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.
Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.
Na całe szczęście! Tam jest taki ogromny ruch samochodów, że w końcu ktoś o tym pomyślał. Tam dziennie ginie 20 osób wysiadających z tramwaju. Koniec z tym. A na serio, to nawet nie wiedziałem, że tam można samochodem jeździć. Genialny sposób na wydanie publicznych pieniędzy.
W tym wypadku nie chodzi tylko o ruch samochodów. Polecam sprawdzić jaki problem mają z wyjściem z tramwaju osoby niepełnosprawne i starsze. Po wybudowaniu tych dwóch przystanków problem zostanie wyeliminowany (przynajmniej jeśli chodzi o nowe tramwaje)
Aha, ok. Po prostu zawsze przy budowach takich przystanków mówi się o wypadkach. Pierwsze słyszę o problemie osób niepełnosprawnych. Dziękuję.