07 sie [Fordońska] Wykonawca kładki
2 sierpnia wybrano wykonawcę kładki w rejonie ulicy Sochaczewskiej. Obiekt powstanie w systemie projektuj i wybuduj nad torami kolejowymi.
Infrastruktura rowerowa wzdłuż ulicy Fordońskiej istnieje w szczątkowym zakresie. Drogi dla rowerów znajdują się jedynie przy rondzie Fordońskim, skrzyżowaniu Fordońskiej z Kazimierza Wielkiego i od węzła przy Ikea do Wyszogrodu tj. na odcinku około 3 km z drogi mającej niemal 9,5 km. W dodatku na trasie znajduje się kilka poważny utrudnień dla rowerzystów: Wiadukty Warszawskie z wąskim chodnikiem zamiast ciągu pieszo-rowerowego, wiadukt nad magistralą węglową również z wąskim chodnikiem oraz węzeł przy Ikea, który wymaga pokonania zawijasów o długości ponad 700 metrów lub pokonanie około 300 metrów po ruchliwej drodze. O ile nie ma pomysłu na rozwiązania przyjazne rowerzystom na węźle Fordońska-Skandynawska-Rejewskiego to już pozostałe przeszkody zostaną usunięte.
Wiadukty Warszawskie za kilka lat muszą zostać zburzone ze względu na zły stan techniczny, a w ich miejsce mają powstać nowe, tym razem z ciągiem pieszo-rowerowym. Natomiast przy wiadukcie nad magistralą węglową zaplanowano kładkę. 2 sierpnia wybrano wykonawcę inwestycji. Firma Kormost ma zaprojektować i zbudować obiekt. Koszt inwestycji to 10,2 mln złotych. Kładka ma być gotowa w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.
Poniżej przybliżony zakres inwestycji. Na żółto kładka.
Inwestycja
Inwestycja Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zakłada budowę kładki nad magistralą kolejową w rejonie ulicy Sochaczewskiej wraz z przebudową i rozbudową chodników od ulicy Wiślanej do Sochaczewskiej oraz niewielką przebudową ulicy Fordońskiej.
Zaplanowano przebudowę skrzyżowania Fordońskiej z Sochaczewską, powstanie między innymi lewoskręt z kierunku Fordonu. Na odcinku od Sochaczewskiej ma powstać ciąg pieszo-rowerowy dowiązany do istniejącej infrastruktury pieszej i rowerowej. Droga dla rowerów w pobliżu kładki nad ulicą Fordońską ma omijać przystanek autobusowy. Zamawiający dopuszcza przeniesienie przystanku, punktu handlowego oraz przebudowę ostatniego ciągu schodów kładki. Cała droga dla rowerów będzie wykonana z betonu asfaltowego o grubości 5 cm.
Najważniejszym elementem projektu jest budowa kładki nad linią kolejową nr 201. Obiekt ma być zaprojektowany w taki sposób, żeby umożliwiał przejazd pojazdu alarmowego lub wozu technicznego tj. ma być szeroki na minimum 4 metry (w świetle balustrad i odbojnic). Kładka będzie się znajdować minimum 7 metrów nad główką szyn kolejowych. Konstrukcja kładki będzie kratownicowa ze średnicą rur minimum 406 mm i średnicą skratowania minimum 177 mm. Pomost zostanie wykonany z płyty żelbetowej, płyty kompozytowej lub płyty stalowej ortotropowej. W przypadku zastosowania płyty żelbetowej lub stalowej pojawi się na niej asfalt, a w przypadku płyty kompozytowej żywice metakrylanowe. Wygląd i zastosowane rozwiązania konstrukcyjne zależą od generalnego wykonawcy inwestycji, więc poznamy je dopiero po zakończeniu prac projektowych.
Zainteresował Cię ten artykuł?
Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.
Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.
W sumie to jest spoko. Jak mieszkałem w Fordonie, to właśnie ciężko się jeździło do centrum rowerem przez tę przeprawę nad torami. Każde zejście z roweru to od nowa pedałowanie od zera i do tego jeszcze wnoszenie roweru po schodach.