[Bulwary] Przebudowa skończona

[Bulwary] Przebudowa skończona

Od kilku tygodni można korzystać w wyremontowanych bulwarów na wysokości szpitala zakaźnego. Na budowie wykonywane są jeszcze ostatnie poprawki.

Brda i Wisła w Bydgoszczy to kilkadziesiąt kilometrów nabrzeży. Część z nich porośnięta jest gęstą roślinnością, część to tereny rekreacyjne. Tereny rekreacyjne są przebudowywane od wielu lat. Inwestycje do tej pory obejmowały głównie centrum i najbliższe okolice. Obecnie trwają też prace w Fordonie nad Wisłą. Właściwie gotowy jest dzisiaj pokazywany odcinek i trwają przygotowania do przebudowy nabrzeża od ulicy Krakowskiej do Kazimierza Wielkiego.

Przebudowa

Pokazywana dzisiaj inwestycja obejmuje odcinek od mostu Bernardyńskiego do ulicy Uroczej (około 270 metrów). W ramach projektu zlikwidowano istniejące ciągi piesze. W ich miejsce powstaje nowy ciąg pieszy z fragmentami dwukierunkowych dróg dla rowerów. Wzdłuż chodników zbudowano miejsca na ławki i stojaki dla rowerów. Drogi dla rowerów wykonano z betonu asfaltowego, a chodniki z uszlachetnionych płyt betonowych. W zakresie zieleni wycięto 3 drzewa oraz 20 m2 zakrzewień. W zamian za to miało się tu pojawić około 525 m2 krzewów, 246 sztuk pnączy, a także 7 drzew. Sama zieleń zajmie 3670 m2 z 8849 m2 powierzchni terenu budowy. Na wysokości Restauracji Zatoka powstała nowa kładka. Przęsło kładki jest wykonane ze stali, a pomost z dyliny drewnianej.

Prace budowlane rozpoczęto w lipcu ubiegłego roku. W pierwszych dniach generalny wykonawca inwestycji częściowo rozebrał nawierzchnię bulwarów, betonowe zabezpieczenie skarpy i deski z kładki. Następnie przez kilka kolejnych tygodni niewiele się działo na placu budowy. Prace przyspieszyły we wrześniu. Na Brdzie pojawiła się barka, która umożliwiała realizację prac z wody (między innymi wbicie ścianek larsena). Następnie wykonano betonowe ściany nabrzeża i zamontowano stalową kładkę. Kolejne tygodnie to między innymi prace brukarskie, układanie asfaltu na drogach dla rowerów oraz zagospodarowywanie zieleni.

W międzyczasie trzeba było zrobić sporo poprawek, które wynikały z niedostatecznej kontroli na etapie projektowania. Trzeba było między innymi przemalować kładkę (w projekcie wymyślono przeprawę z niebieskimi barierkami), zamontować dodatkowe poprzeczki w barierkach w celu upodobnienia ich do już istniejących barierek przy dworcu autobusowym. Przez różnicę wysokości dobudowano schody przy zakręcie drogi rowerowej, a następnie schody zlikwidowano. Sporo o sprawie pisałem w poprzednich wpisach.

Obecnie bulwary są właściwie skończone. Mieszkańcy mogą z nich bez przeszkód korzystać. Podczas mojego spaceru po bulwarach w jednym miejscu teren był ogrodzony taśmą. Brakowało tam stojaków na rowery. Te już zamontowano. Pierwotnie budowa miała się zakończyć w grudniu, ale przez niestabilny grunt i kłopoty z dostawami termin zakończenia przesunięto na koniec kwietnia.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    2 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janusz
    Janusz
    11 miesięcy temu

    Wszystko pięknie i ładnie -na jak długo?
    Za jakiś czas wszystko będzie obryzgane przez graficiarzy.

    Marek
    Marek
    11 miesięcy temu

    nie bardzo rozumiem te ciągoty do regulowania nabrzeży, najlepiej betonową rynną. na szczęście komunistyczna wersja już się rozpada i niedługo zniknie, a na zabetonowanie wszystkiego na nowo nie będzie pieniędzy. jedyna nadzieja w naturze i entropii

    2
    0
    Would love your thoughts, please comment.x