[Bulwary] Przebudowa skończona

[Bulwary] Przebudowa skończona

Od kilku tygodni można korzystać w wyremontowanych bulwarów na wysokości szpitala zakaźnego. Na budowie wykonywane są jeszcze ostatnie poprawki.

Brda i Wisła w Bydgoszczy to kilkadziesiąt kilometrów nabrzeży. Część z nich porośnięta jest gęstą roślinnością, część to tereny rekreacyjne. Tereny rekreacyjne są przebudowywane od wielu lat. Inwestycje do tej pory obejmowały głównie centrum i najbliższe okolice. Obecnie trwają też prace w Fordonie nad Wisłą. Właściwie gotowy jest dzisiaj pokazywany odcinek i trwają przygotowania do przebudowy nabrzeża od ulicy Krakowskiej do Kazimierza Wielkiego.

Przebudowa

Pokazywana dzisiaj inwestycja obejmuje odcinek od mostu Bernardyńskiego do ulicy Uroczej (około 270 metrów). W ramach projektu zlikwidowano istniejące ciągi piesze. W ich miejsce powstaje nowy ciąg pieszy z fragmentami dwukierunkowych dróg dla rowerów. Wzdłuż chodników zbudowano miejsca na ławki i stojaki dla rowerów. Drogi dla rowerów wykonano z betonu asfaltowego, a chodniki z uszlachetnionych płyt betonowych. W zakresie zieleni wycięto 3 drzewa oraz 20 m2 zakrzewień. W zamian za to miało się tu pojawić około 525 m2 krzewów, 246 sztuk pnączy, a także 7 drzew. Sama zieleń zajmie 3670 m2 z 8849 m2 powierzchni terenu budowy. Na wysokości Restauracji Zatoka powstała nowa kładka. Przęsło kładki jest wykonane ze stali, a pomost z dyliny drewnianej.

Prace budowlane rozpoczęto w lipcu ubiegłego roku. W pierwszych dniach generalny wykonawca inwestycji częściowo rozebrał nawierzchnię bulwarów, betonowe zabezpieczenie skarpy i deski z kładki. Następnie przez kilka kolejnych tygodni niewiele się działo na placu budowy. Prace przyspieszyły we wrześniu. Na Brdzie pojawiła się barka, która umożliwiała realizację prac z wody (między innymi wbicie ścianek larsena). Następnie wykonano betonowe ściany nabrzeża i zamontowano stalową kładkę. Kolejne tygodnie to między innymi prace brukarskie, układanie asfaltu na drogach dla rowerów oraz zagospodarowywanie zieleni.

W międzyczasie trzeba było zrobić sporo poprawek, które wynikały z niedostatecznej kontroli na etapie projektowania. Trzeba było między innymi przemalować kładkę (w projekcie wymyślono przeprawę z niebieskimi barierkami), zamontować dodatkowe poprzeczki w barierkach w celu upodobnienia ich do już istniejących barierek przy dworcu autobusowym. Przez różnicę wysokości dobudowano schody przy zakręcie drogi rowerowej, a następnie schody zlikwidowano. Sporo o sprawie pisałem w poprzednich wpisach.

Obecnie bulwary są właściwie skończone. Mieszkańcy mogą z nich bez przeszkód korzystać. Podczas mojego spaceru po bulwarach w jednym miejscu teren był ogrodzony taśmą. Brakowało tam stojaków na rowery. Te już zamontowano. Pierwotnie budowa miała się zakończyć w grudniu, ale przez niestabilny grunt i kłopoty z dostawami termin zakończenia przesunięto na koniec kwietnia.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    2 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janusz
    Janusz
    1 rok temu

    Wszystko pięknie i ładnie -na jak długo?
    Za jakiś czas wszystko będzie obryzgane przez graficiarzy.

    Marek
    Marek
    1 rok temu

    nie bardzo rozumiem te ciągoty do regulowania nabrzeży, najlepiej betonową rynną. na szczęście komunistyczna wersja już się rozpada i niedługo zniknie, a na zabetonowanie wszystkiego na nowo nie będzie pieniędzy. jedyna nadzieja w naturze i entropii

    2
    0
    Would love your thoughts, please comment.x