29 sty [To warto wiedzieć] 4/2023
Czwarte w tym roku inwestycyjne podsumowanie ostatnich dni. Przeczytasz w nim między innymi o bulwarach i Politechnice.
1. Jedna oferta na budowę bulwarów – jedna firma zgłosiła chęć do budowy i przebudowy bulwarów nad Brdą. Prace mają objąć odcinek od ulicy Krakowskiej do Kazimierza Wielkiego. Jedyną ofertę złożyła firma Kormost, która wyceniła swoje usługi na 92 mln złotych. Budżet zamawiającego to 33,3 mln złotych. To już drugie podejście do inwestycji. Do pierwszego przetargu przystąpiło więcej firm, a najtańszą ofertę (63 mln złotych) złożyła firma Sorted. W pierwszym przetargu startował również Kormost, firma wyceniła wtedy swoje usługi na 96 mln.
2. Remont trzech kładek – kilka tygodni temu zakończył się remont kładki przy Operze Nova oraz kładki na V Śluzie przy ulicy Czarna Droga. Trwają prace wykończeniowe na kładce przy hali Łuczniczka, a od kilku dni pełnosprawni piesi mogą z niej korzystać. W piątek na Bydgoszcz w budowie pokazałem wymienione powyżej konstrukcje. Z wpisem możesz się zapoznać klikając w ten link.
3. Wykonawca ACS – Politechnika Bydgoska wybrała wykonawcę II etapu Akademickiego Centrum Sportu. W ramach inwestycji ma powstać między innymi stadion oraz w dalszym etapie korty tenisowe. Zwycięzcą przetargu okazała się firma Gardenia Sport, która wyceniła budowę stadionu na 27,883 mln złotych oraz budowę kortów na 14,033 mln złotych. Więcej o inwestycji pisałem tutaj. Obecnie trwa budowa I etapu Akademickiego Centrum Sportu, który zakłada powstanie hali sportowej. Kilkanaście dni temu na Bydgoszcz w budowie opublikowałem fotorelację z trwających prac. Z wpisem możesz się zapoznać klikając w ten link.
4. Inwestycje przemysłowe w budowie – w środę na Bydgoszcz w budowie opublikowałem wpis z serii „inwestycje przemysłowe”. We wpisach pokazuję inwestycje przemysłowe, które nie są realizowane na terenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. W środę pokazałem rozbudowę Bydgoskiej Fabryki Kabli, budowę firmy Apis Natural Cosmetics (producent kosmetyków) oraz przebudowę jednego z budynku po Zachemie na potrzeby firmy Rivo (producent pływających domów). Z wpisem możesz się zapoznać klikając w ten link.
5. Wezwanie o zapłatę za remont Trasy Uniwersyteckiej – Miasto Bydgoszcz wezwało firmę Transprojekt Gdański do zapłaty ponad 10 mln złotych za remont mostu Uniwersyteckiego. Most musiał zostać naprawiony po wykryciu wady projektowej, która mogła spowodować zawalenie się konstrukcji. Kilka tygodni temu prokuratura umorzyła śledztwo, bo sprawa się przedawniła (błędy popełniono ponad 10 lat temu, a wykryto 3 lata temu).
6. Przebudowa stacji kolejowej – trwa przebudowa stacji kolejowej Bydgoszcz Zachód. W ramach inwestycji generalny remont przechodzi niewielki budynek dworcowy. W czwartek na Bydgoszcz w budowie opublikowałem fotorelację przedstawiającą aktualne zaawansowanie prac budowlanych. Z wpisem możesz się zapoznać klikając w ten link.
7. Niewielkie zainteresowanie parkingami – kilka dni temu poznaliśmy statystyki wykorzystania parkingów systemu park and ride w mieście. Pierwszy z parkingów (przy Węźle Zachodnim) otwarto w październiku, kolejne sukcesywnie w kolejnych tygodniach. Obecnie czynne są cztery z pięciu. Zainteresowanie parkowaniem jest znikome, co nie może dziwić bo położenie tych miejsc jest bardzo kiepskie. Pisałem o tym wielokrotnie pokazując jak te parkingi powstają. Na Węźle Zachodnim zainteresowanie jest niemal zerowe, w październiku zaparkowało na nim 19 samochodów, w listopadzie 25, a w grudniu 32. Niewiele lepiej jest na parkingu Las Gdański gdzie zaparkowało 37 pojazdów w listopadzie i 41 w grudniu. Przy pętli Przylesie w grudniu zaparkowały 3 pojazdy, ale parking uruchomiono kilka dni przed końcem roku. Najlepiej jest przy rondzie Kujawskim, w listopadzie zaparkowały na nim 163 pojazdy, a w grudniu 710. Grudniowe statystyki zdecydowanie podbijały niedziele handlowe i kierowcy przyjeżdżający do pobliskiej galerii handlowej. Ciągle nieczynny jest parking przy Urzędzie Miasta. Jego położenie zupełnie przeczy idei parkingów park and ride tj. przyjedź na obrzeże miasta, jedź dalej komunikacją miejską i zmniejsz korki w centrum.
Zainteresował Cię ten artykuł?
Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.
Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.
Ale kasa musi się zgadzać. Firma kolegi musi zarobić. No i można się pochwalić wykorzystanie środków unijnych.
Odnośnie punktu 1. Widoczne na zdjęciu drzewa przy Brdzie będą wycinane żeby zrobić tam bulwary? Same bulwary to super sprawa, jednak jak to ma być kosztem zieleni, to słabo.