[Kładki] Remont prawie skończony

[Kładki] Remont prawie skończony

Do końca zbliża się remont kładki przy hali Łuczniczka. Wcześniej remont przeszły kładki przy Operze, a także przy ulicy Czarna Droga.

Na przełomie 2022 i 2023 roku przeprowadzono remonty trzech kładek. Prace rozpoczęły się jesienią i dotyczyły głównie zabezpieczenia konstrukcji oraz wymiany nawierzchni. Remont objął most Esperanto przy hali Łuczniczka, most Kiepury przy Operze Nova oraz most na V Śluzie przy ulicy Czarna Droga. Dwa remonty udało się zakończyć klika tygodni temu, trwają jeszcze prace na kładce przy Łuczniczce. Pełnosprawni piesi mogą z niej korzystać od kilku dni, nie zamontowano jeszcze na niej podjazdów.

Most Esperanto

Most Esperanto łączy dwa brzegi Brdy przy hali Łucznika, lodowisku Torbyd i wieżowcu River Towers. Obiekt powstał w 1979 roku. Ma 78 metrów długości, a przęsła są podwieszone do stalowej konstrukcji.

W ramach remontu wykonawca musiał zabezpieczyć podpory i konstrukcję stalową, wymienić drewnianą nawierzchnię i betonowe schody. Konieczna była też korekta naciągu want i przemalowanie konstrukcji. Wcześniej kładka była niebieska z elementami żółtymi, a teraz jest szara z czarnymi barierkami. Obecnie trwają prace brukarskie obok kładki. Konieczne jest jeszcze zamontowanie najazdów na schodach, które umożliwią niepełnosprawnym i rowerzystom korzystanie z przeprawy. Łączny koszt inwestycji to 1,2 mln złotych.

Most Kiepury

Most Kiepury łączy dwa brzegi Brdy przy Operze Nova. Został zbudowany w 2008 roku w ramach rewitalizacji Wyspy Młyńskiej. Obiekt ma nieco ponad 30 metrów długości i jest jednym z bardziej charakterystycznych mostów w mieście. Konstrukcja nośna kładki jest w formie dwóch dźwigarów łukowych.

W ramach inwestycji zabezpieczono stalową konstrukcję i częściowo ją wymieniono na dostosowaną do nowego deskowania. Deski ułożono na niej w poprzek (wcześniej były ułożone wzdłuż) co w założeniach ma pozwolić na rzadsze ich wymienianie.

Kładka na V Śluzie

Ostatnia dzisiaj pokazywana kładka to obiekt wybudowany na V Śluzie na wysokości ulicy Czarna Droga. Wybudowano ją w 1991 roku poprzez oparcie przęsła na ceglanych ścianach śluzy. Sama śluza powstała w 1774 roku i jest jednią z trzech śluz znajdujących się w ciągu Starego Kanału Bydgoskiego (od ulicy Bronikowskiego do ronda Grunwaldzkiego). Kładka ma 7,4 metra długości.

Prace remontowe dotyczyły zabezpieczenia antykorozyjnego kładki. Konieczne było rozebranie balustrad, nawierzchni i izolacji przęsła. Po wykonaniu nowej izolacji ułożono na niej asfalt. Pojawiły się też nowe barierki. Remont zakończył się pod koniec ubiegłego roku.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    6 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Mirosława
    Mirosława
    1 rok temu

    Witam,
    Bardzo ładna informacja …..
    Czy Most Esperanto nie jest wyposażony w podjazdy dla wózków i rowerów (tak widać na zdjęciu) …. jeżeli podjazdów nie ma to SKANDAL !!! Taka inwestycja…. tyle pieniędzy, a wszystko pozostaje “po staremu”
    Pozdrawiam

    Tomas
    Tomas
    1 rok temu
    Reply to  Mirosława

    Będą najazdy takie jak byly wcześniej. Skandal że przy remoncie nie zrobili podjazdów z boku takich z prawdziwaego zdarzenia

    Waldemar
    Waldemar
    1 rok temu
    Reply to  Mirosława

    70 % kobiet w Polsce nie zamierza mieć dzieci – po co więc jakieś podjazdy …

    Waldemar
    Waldemar
    1 rok temu

    Te zdjęcia drewnianej nawierzchni z Mostu Esperanto to przed-czy po remoncie ??

    6
    0
    Would love your thoughts, please comment.x