27 sty [Kładki] Remont prawie skończony
Do końca zbliża się remont kładki przy hali Łuczniczka. Wcześniej remont przeszły kładki przy Operze, a także przy ulicy Czarna Droga.
Na przełomie 2022 i 2023 roku przeprowadzono remonty trzech kładek. Prace rozpoczęły się jesienią i dotyczyły głównie zabezpieczenia konstrukcji oraz wymiany nawierzchni. Remont objął most Esperanto przy hali Łuczniczka, most Kiepury przy Operze Nova oraz most na V Śluzie przy ulicy Czarna Droga. Dwa remonty udało się zakończyć klika tygodni temu, trwają jeszcze prace na kładce przy Łuczniczce. Pełnosprawni piesi mogą z niej korzystać od kilku dni, nie zamontowano jeszcze na niej podjazdów.
Most Esperanto
Most Esperanto łączy dwa brzegi Brdy przy hali Łucznika, lodowisku Torbyd i wieżowcu River Towers. Obiekt powstał w 1979 roku. Ma 78 metrów długości, a przęsła są podwieszone do stalowej konstrukcji.
W ramach remontu wykonawca musiał zabezpieczyć podpory i konstrukcję stalową, wymienić drewnianą nawierzchnię i betonowe schody. Konieczna była też korekta naciągu want i przemalowanie konstrukcji. Wcześniej kładka była niebieska z elementami żółtymi, a teraz jest szara z czarnymi barierkami. Obecnie trwają prace brukarskie obok kładki. Konieczne jest jeszcze zamontowanie najazdów na schodach, które umożliwią niepełnosprawnym i rowerzystom korzystanie z przeprawy. Łączny koszt inwestycji to 1,2 mln złotych.
Most Kiepury
Most Kiepury łączy dwa brzegi Brdy przy Operze Nova. Został zbudowany w 2008 roku w ramach rewitalizacji Wyspy Młyńskiej. Obiekt ma nieco ponad 30 metrów długości i jest jednym z bardziej charakterystycznych mostów w mieście. Konstrukcja nośna kładki jest w formie dwóch dźwigarów łukowych.
W ramach inwestycji zabezpieczono stalową konstrukcję i częściowo ją wymieniono na dostosowaną do nowego deskowania. Deski ułożono na niej w poprzek (wcześniej były ułożone wzdłuż) co w założeniach ma pozwolić na rzadsze ich wymienianie.
Kładka na V Śluzie
Ostatnia dzisiaj pokazywana kładka to obiekt wybudowany na V Śluzie na wysokości ulicy Czarna Droga. Wybudowano ją w 1991 roku poprzez oparcie przęsła na ceglanych ścianach śluzy. Sama śluza powstała w 1774 roku i jest jednią z trzech śluz znajdujących się w ciągu Starego Kanału Bydgoskiego (od ulicy Bronikowskiego do ronda Grunwaldzkiego). Kładka ma 7,4 metra długości.
Prace remontowe dotyczyły zabezpieczenia antykorozyjnego kładki. Konieczne było rozebranie balustrad, nawierzchni i izolacji przęsła. Po wykonaniu nowej izolacji ułożono na niej asfalt. Pojawiły się też nowe barierki. Remont zakończył się pod koniec ubiegłego roku.
Zainteresował Cię ten artykuł?
Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.
Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.
Witam,
Bardzo ładna informacja …..
Czy Most Esperanto nie jest wyposażony w podjazdy dla wózków i rowerów (tak widać na zdjęciu) …. jeżeli podjazdów nie ma to SKANDAL !!! Taka inwestycja…. tyle pieniędzy, a wszystko pozostaje „po staremu”
Pozdrawiam
Remont nie jest skończony. W opisie inwestycji myślę, że jasno napisałem co muszą jeszcze zrobić 😉
Będą najazdy takie jak byly wcześniej. Skandal że przy remoncie nie zrobili podjazdów z boku takich z prawdziwaego zdarzenia
70 % kobiet w Polsce nie zamierza mieć dzieci – po co więc jakieś podjazdy …
Te zdjęcia drewnianej nawierzchni z Mostu Esperanto to przed-czy po remoncie ??
To są nowe deski