[Bulwary] Opóźnienie i nowy wzór barierek

[Bulwary] Opóźnienie i nowy wzór barierek

Trwa przebudowa bulwarów na wysokości szpitala zakaźnego. Inwestycja jest opóźniona o 4 miesiące od pierwotnego planu.

Bulwary nad Brdą przebudowywane są sukcesywnie od wielu lat. Obecnie trwa ich przebudowa pomiędzy mostem Bernardyńskim, a ulicą Uroczą. Kolejne kilometry bulwarów są w planach, miasto próbuje wybrać wykonawcę odcinka od ulicy Krakowskiej do Kazimierza Wielkiego.

Pokazywana dzisiaj inwestycja obejmuje około 270 metrowy fragment nabrzeży. Prace prowadzone są od schodów przy moście Bernardyńskim do ulicy Uroczej. W ramach projektu zostaną zlikwidowane istniejące ciągi piesze. W ich miejsce powstanie nowy ciąg pieszy z fragmentami dwukierunkowych dróg dla rowerów. Wzdłuż chodników przewidziano miejsca na ławki i stojaki dla rowerów. Drogi dla rowerów zostaną wykonane z betonu asfaltowego, a chodniki z uszlachetnionych płyt betonowych. W zakresie zieleni przewiduje się wycięcie 3 drzew oraz 20 m2 zakrzewień. W zamian za to zaplanowano nasadzenie około 525 m2 krzewów, 246 sztuk pnączy, a także 7 drzew. Sama zieleń zajmie 3670 m2 z 8849 m2 powierzchni terenu budowy. Na wysokości Restauracji Zatoka zaplanowano budowę nowej kładki. Przęsło kładki będzie stalowe, a pomost zostanie wykonany z dyliny drewnianej.

Budowa

Prace przy budowie rozpoczęto na początku lipca. W pierwszych dniach generalny wykonawca inwestycji częściowo rozebrał nawierzchnię bulwarów, betonowe zabezpieczenie skarpy i deski z kładki. Następnie przez kilka kolejnych tygodni niewiele się działo na placu budowy.

Prace przyspieszyły we wrześniu. Na Brdzie pojawiła się barka, która umożliwiała realizację prac w wody (między innymi wbicie ścianek larsena). Następnie wykonano betonowe ściany nabrzeża, zamontowano stalową kładkę. Obecnie generalny wykonawca inwestycji układa nawierzchnię bulwarów. Wcześniej zamontował barierki w ich najwęższym odcinku. Barierki mają dwa wzory, w tym jeden do tej pory niespotykany w centrum (a wzorów w centrum jest prawdopodobnie kilkanaście, trudno je wszystkie policzyć). Na kładce zamontowano barierki w kolorze niebieskim. Kolor nie pasuje do jakichkolwiek barierek stosowanych w okolicy, ale jest zgodny z projektem.

Wykonawca układa również kostkę na skosie nabrzeża. Niestety ten sposób wykonania skosów nie sprawdził się kilkaset metrów od inwestycji (przy Trasie Uniwersyteckiej) i kolejny raz jest powielany. Kostka na takich skosach szybko zaczyna wypadać, a przy braku bieżącego utrzymania inwestycja bardzo szybko zaczyna wyglądać nieestetycznie. Wystarczyło, jak w innych miastach, wykonać skos ze schodów skarpowych, byłoby dużo miejsc do siedzenia.

Umowę na przebudowę tego odcinka bulwarów podpisano w pierwszej połowie maja, a przynajmniej wtedy Urząd Miasta poinformował o tym fakcie. Według założeń umowy prace miały się zakończyć 7 miesięcy od jej podpisania, więc termin wypadał w grudniu ubiegłego roku. Prac jednak nie udało się zakończyć do dzisiaj. Nowy termin zakończenia inwestycji to koniec kwietnia. Wszystko przez niestabilny grunt i kłopoty z dostawami materiałów.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    5 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Dorota
    Dorota
    1 rok temu

    Z tymi barierkami to jest jakaś kpina. Mamy Radę ds. Estetyki, plastyka Miejskiego i oczywiście Konserwatora Zabytków oraz samego Zamawiającego, czyli Urząd Miasta. Naprawdę nikt nie jest w stanie zapanować nad ujednoliceniem tych barierek??? Nikt z wymienionych tego nie widzi? Co inwestycja to inny wzór.

    Waldemar
    Waldemar
    1 rok temu

    Konkurs – czy to rozpadnie się szybciej niż nabrzeże naprzeciwko PKS-u … tam to nabrzeże z kostki jest ruiną …

    Waldemar
    Waldemar
    1 rok temu

    Teraz tylko się modlić aby nie poszli dalej i nie wyremontowali odcinka poniżej PKS-u … tam gdzie ta rzeka żyje …

    zzz
    zzz
    1 rok temu

    Jedną z najważniejszych cech dobrej architektury miejskiej jest jej SPÓJNOŚĆ. Oczywiście nie stać nas, żeby wszystko istniejące wymienić, ale nowe inwestycje powinny korzystać z takich samych elementów jak wcześniejsze, bo tak jest po prostu ładniej.
    No ale to Bydgoszcz, tu wszystko musi być z innej parafii co inwestycja xD

    5
    0
    Would love your thoughts, please comment.x