[Bulwary] Przebudowa przy szpitalu

[Bulwary] Przebudowa przy szpitalu

Trwa przebudowa bulwarów na wysokości szpitala zakaźnego. Przy kładce wykonano pierwsze żelbetowe fragmenty nabrzeża.

Bulwary nad Brdą przebudowywane są sukcesywnie od wielu lat. Obecnie trwa ich przebudowa pomiędzy mostem Bernardyńskim, a ulicą Uroczą. Kolejne kilometry bulwarów są w planach. Miasto próbuje też wybrać wykonawcę odcinka od ulicy Krakowskiej do Kazimierza Wielkiego.

Pokazywana dzisiaj inwestycja obejmuje około 270 metrowy fragment nabrzeży. Prace prowadzone są od schodów przy moście Bernardyńskim do ulicy Uroczej. W ramach projektu zostaną zlikwidowane istniejące ciągi piesze. W ich miejsce powstanie nowy ciąg pieszy z fragmentami dwukierunkowych dróg dla rowerów. Wzdłuż chodników przewidziano miejsca na ławki i stojaki dla rowerów. Drogi dla rowerów zostaną wykonane z betonu asfaltowego, a chodniki z uszlachetnionych płyt betonowych. W zakresie zieleni przewiduje się wycięcie 3 drzew oraz 20 m2 zakrzewień. W zamian za to zaplanowano nasadzenie około 525 m2 krzewów, 246 sztuk pnączy, a także 7 drzew. Sama zieleń zajmie 3670 m2 z 8849 m2 powierzchni terenu budowy.

Część nabrzeża będą stanowić schody skarpowe, pozwoli to na zejście do Brdy. W pozostałej części zaplanowano między innymi miejsce do cumowania małych jednostek pływających oraz niewielki taras widokowy. Na wysokości Restauracji Zatoka zaplanowano budowę nowej kładki. Przęsło kładki będzie stalowe, a pomost zostanie wykonany z dyliny drewnianej.

Budowa

Prace przy realizacji inwestycji rozpoczęto na początku lipca. W pierwszych dniach generalny wykonawca inwestycji częściowo rozebrał nawierzchnię bulwarów, betonowe zabezpieczenie skarpy i deski z kładki. Następnie przez kilka kolejnych tygodni niewiele się działo na placu budowy.

Obecnie prace koncertują się po obu stronach rozebranej kładki. Od strony mostu stoi barka z koparką, która ma za zadanie wbijać ściankę larsena (stalowe profile). Po drugiej stronie rozebranej kładki trwa wykonywanie żelbetowej ściany. Na dalszym odcinku ścianka larsena jest już wbita. Większość ścianki jest poniżej poziomu Brdy.

Koszt inwestycji to 8,2 mln złotych, dofinansowanie unijne wynosi 4,7 mln złotych. Generalnym wykonawcą jest firma Kormost, która ma 7 miesięcy na realizację prac. Czas liczy się od podpisania umowy, a to nastąpiło w pierwszej połowie maja (zgodnie z komunikatami Urzędu Miasta).

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x