[Wojska Polskiego] Wiadukt przejezdny

[Wojska Polskiego] Wiadukt przejezdny

Od kilkunastu dni przejezdny jest wiadukt w ciągu ulicy Wojska Polskiego. To jednak nie koniec prac budowlanych.

Pomiędzy Wyżynami i Wzgórzem Wolności, w ciągu ulicy Wojska Polskiego, w 1978 roku zbudowano trzy wiadukty – dwa drogowe i jeden tramwajowy. Ten ostatni przeszedł generalny remont w 2004 roku, natomiast wiaduktów drogowych miasto nie zdążyło wyremontować. Konieczne było ich wyburzenie, pierwszy (południowy) zburzono i odbudowano w latach 2016 – 2017, a drugi właśnie przechodzi podobne prace.

Nowa konstrukcja, podobnie jak stara, ma około 112 metrów długości. Podpory konstrukcji wykonano z żelbetu, a przęsła stalowe (płyta ortropowa) w układzie czteroprzęsłowym. Podpory powstały w tym samym miejscu co poprzednie. Jezdnia na wiadukcie ma szerokość 8 metrów, zmieszczą się tam dwa pasy ruchu. Dodatkowo powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości minimum 4,2 metra. Kolorystyka konstrukcji będzie podobna jak wiaduktu południowego. Zasadnicza konstrukcja stalowa, kolektory poziome i pionowe, podpory i przyczółki żelbetowe będą perłowo białe, a gzymsy balustrady i słupki barier będą szaro grafitowe.

Budowa

Budowa wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku od rozbiórki starej konstrukcji. W kilka tygodni rozebrano całą konstrukcję i przystąpiono do dalszych prac. W listopadzie wykonywano fundamenty pod filary. Jeszcze przed ich ukończeniem, w grudniu, zaczęto przywozić i montować elementy przęsła. Transporty przyjeżdżały z Radomska.

Montaż wszystkich elementów trwał całą zimę. W kwietniu skarpy Wyżyn i Wzgórza Wolności były połączone, a wykonawca przystąpił do układania nawierzchni. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej twierdzi, że układana nawierzchnia to pilotażowe rozwiązanie, które ma na celu zmniejszenie zarysowań kap, powodujących odrywanie się i niszczenie nawierzchni chodników i dróg rowerowych. Będzie to możliwe dzięki ułożeniu filobetonu (betonu zbrojonego włóknem polimerowo-bazaltowym).

Układanie nawierzchni udało się wykonać w nieco ponad miesiąc. Na początku czerwca umożliwiono przejazd po wiadukcie. Ruch samochodów odbywa się po dwóch pasach i tym samym zlikwidowano tymczasowe przejazdy przez tory tramwajowe. Dalej zamknięty jest ciąg pieszo-rowerowy. Wszystko przez prace wykończeniowe. Te trwają na wiadukcie, a także pod nim. Pod spodem trwa między innymi umacnianie skarp. Ruch po Jana Pawła II dalej odbywa się po jednej jezdni.

Inwestycja warta jest 22,4 mln złotych. Prace realizuje firma Mostostal Kielce. Pierwotnie wiadukt miał być przejezdny do końca stycznia. Kolejne 4 miesiące miały trwać prace wykończeniowe.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    6 komentarzy
    najstarszy
    najnowszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KratosBDG
    KratosBDG
    2 lat temu

    Co za żenada. Był prosty wiadukt po obu stronach, mamy nowy, bezsensownie zakrzywiony. Co to ma być?! Ręce opadają. Zaczęli składać i się im elementy nie zeszły?? Czy naprawdę w naszym mieście wszystko musi być budowane w tak beznadziejny sposób i ZAWSZE z opóźnieniami? Na miejscu zamawiającego nie odebrałbym tak wykonanej konstrukcji.

    MMM
    MMM
    2 lat temu

    Pytanie dlaczego tak to zrobiono. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to chęć „odbicia” od późniejszego pasa do skrętu w lewo. Liczyłem, że będzie to lepiej wyglądało. Umiłowanie do dziwnych i pokrzywionych rozwiązań widać na przykładzie przepotwarzającego się stadionu Polonii.

    KratosBDG
    KratosBDG
    2 lat temu

    ————————-

    Last edited 2 lat temu by KratosBDG
    Marek
    Marek
    2 lat temu

    Z oglądanych zdjęć.można wysnuć wniosek że jezdnia jest za bardzo skierowana w prawa stronę i pózniej był problem.

    Przemysław
    Przemysław
    2 lat temu

    Konstrukcja jest prosta. Wiadukt został rozszerzony o ciąg pieszo-rowerowy w stosunku do starego. Połączenia z istniejącymi odcinkami drogi mogą być „zakrzywione” bo w zakresie prac dróg dojazdowych nie było. Trzeba by było poszerzać jezdnie po obu stronach na dłuższych odcinkach. Ale to pewno pieśń przyszłości.

    6
    0
    Would love your thoughts, please comment.x