[Grudziądzka] Prace wykończeniowe

[Grudziądzka] Prace wykończeniowe

Parking wielopoziomowy przy ulicy Grudziądzkiej wkrótce zostanie otwarty. Trwają prace wykończeniowe w środku i na zewnątrz budynku.

Parking wielopoziomowy przy ulicy Grudziądzkiej to inwestycja realizowana przez Miasto Bydgoszcz. Obiekt powstaje w miejscu dawnego parkingu przy Urzędzie Miasta. Parking zamknięto w październiku ubiegłego roku.

Nowa konstrukcja ma 20 000 m2 powierzchni całkowitej i 17 000 m2 powierzchni użytkowej. W środku zmieści się 570 samochodów, a także kilkanaście motocykli. Dodatkowo przed budynkiem zaplanowano miejsca parkingowe dla rowerów. Komunikację wewnątrz zapewniać będą dwie klatki schodowe i tyle samo wind. Po jednej od frontu (przy ulicy Grudziądzkiej) i z tyłu (od Teskowej, dawnej Nowogrudziądzkiej). Budynek będzie zbudowany z elementów prefabrykowanych i będzie miał dwa kolory – szary (beton), a także pionowe, brązowe pasy. Dodatkowo fragmenty nieosłonięte brązowymi „żaluzjami” mają z czasem zarastać zielenią pnącą. Od strony ulicy Grudziądzkiej zamontowano zegar.

Prace realizuje firma Budimex w trybie zaprojektuj i wybuduj. Pierwszy etap zadania (projekt) zakończył się ponad rok temu. W listopadzie wystartowała budowa. Koszt inwestycji to 35 mln złotych. 9,7 mln stanowi dofinansowanie unijne.

Budowa

Budowa parkingu wielopoziomowego wystartowała w listopadzie ubiegłego roku. W początkowym okresie prowadzone były prace ziemne, niezbędne wyburzenia i badania archeologiczne. Te ostatnie pozwoliły odkryć między innymi pozostałości kościoła baptystów, który istniał w tym miejscu od około 1840 roku. W skład kościoła baptystów wchodziły sale spotkań, basen do chrztu, wozownia i zabudowania mieszkalne. Odkopano również szkielet konia z XVI wieku.

Po zakończeniu prac archeologicznych budowa przyspieszyła. Pierwsze elementy konstrukcji parkingu przyjechały w lutym na plac budowy. Na miejscu odbywało się jedynie ich składanie. Ten etap prac trwał niecałe 4 miesiące. Od tego czasu prowadzono prace wykończeniowe. Montowano niezbędne instalacje i panele elewacji.

Obecnie większość prac jest już skończona. Na froncie budynku zamontowano zegar, są już też prawie wszystkie panele elewacji. Od strony parku Dąbrowskiego porządkowany jest teren wokół drzew. Położono podbudowę pod drogi wokół budynku. Trwają też ostatnie prace w środku.

Jak co roku do sprzedaży trafia duży kalendarz ścienny na 2022 rok. Znajdziesz w nim kilkanaście zdjęć Bydgoszczy. Do 4 grudnia trwa przedsprzedaż
Subscribe
Powiadom o
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Damian
Damian
2 lat temu

Ciekawe czy nie będzie problemów z podjazdem na ostatni poziom, gdy nawierzchnia będzie ośnieżona tak jak widać na zdjęciach. Może przydałoby się zadaszenie podjazdów. Najważniejsze to jednak jak ten parking sprawdzi się w praktyce. Może kiedyś doczekam się dużego parkingu parkuj i jedź na terenie pomiędzy ul. Poznańską i Grudziądzką przy rondzie Poznańskim (tam przy stacji meteo).

qas
qas
2 lat temu

Jakoś nie mogę się przywyczaić do idei, ze Park and Ride zbudowano w centrum miasta i to jeszcze gdzieś gdzie nie ma i nie będzie tramwaju…
Niech mnie ktoś przekona, że nie skończy się na parkingu dla urzędników i petentów, a nie na centrum przesiadkowym co jest ideą… Że Unia taką ściemę kupiła, to tylko o niej źle źś świadczy.
Zresztą budujemy taki system a nadal masa tramwajów czy autobusów jest z częstotliwością rzedu co 20 minut lub rzadziej, a cały park przemysłowy leży i kwiczy pod względem komunikacji miejskiej…

Paweł
Paweł
2 lat temu
Reply to  qas

Dobrze że ten parking powstał. Dotychczasowy, wiecznie zapchany bieda-parking, to był wstyd dla miasta. Zmiana więc jest na duży plus. Natomiast zgadzam się co do tego, że mało to ma wspólnego z założeniami koncepcji “Park and Ride”.

Kojot
Kojot
2 lat temu
Reply to  Paweł

Kompletna zgoda, lepiej parkować na uporządkowanym parkingu to raz, a dwa to faktycznie dla miasta i ludzi wstyd, że taki dziki parking był przy urzędzie. Z tym “Park and Ride” to wydaje mi się, że mogło chodzić o środki europejskie. Na parking zwykły nie dadzą, a na park and ride dofinansowanie się znajdzie, a po 5 latach zmiana na zwykły parking. Takie numery już widziałem np w Lublinie, gdzie nie mogli dostać dofinansowania na drogę i rondo, więc musieli wcisnąć kompletnie niepotrzebny buspas. Wtedy Unia środki znalazła, dała kasę, drogę zbudowano, buspas wymalowano, a po 5 latach czy jakoś tak (trwałość projektu) zmieniono ulicę na zwyczajną i polepszono ruch.

Kojot
Kojot
2 lat temu

Wiadomo jaki jest termin ukończenia prac i oddania parkingu do użytku? W listopadzie 2020 mówiono, że ma to być listopad tego roku, z tego co pamiętam.

Henryk
Henryk
2 lat temu

czy parkowanie samochodu będzie płatne ? jeśli tak to czy znana juz jest stawka za godzinę parkowania ?

Henryk
Henryk
2 lat temu

nic z tej tabeli nie rozumiem , co ma do ceny za parkowanie liczba osób ? czy parkujemy pojazd ? czy osoby ? kompletnie nie zrozumiałe

henryk
henryk
2 lat temu

acha , dziękuję za odpowiedż

Tomas
Tomas
2 lat temu

Tylko że z tego co gdzieś wyczytałem będzie tylko 1 bilet na wszystkie osoby z samochodu więc beda musiały jechać do jednego zakładu

Zofia
Zofia
2 lat temu

Jest możliwość przesiadki z pod parkingu na komunikację miejską. Gdzie będzie przystanek komunikacji miejskiej na powrót do parkingu?

13
0
Would love your thoughts, please comment.x