[System P&R] Trzy parkingi w budowie

[System P&R] Trzy parkingi w budowie

W trzech miejscach Bydgoszczy powstają parkingi typu park & ride. Kilkanaście dni temu rozpoczęto budowę parkingu w Fordonie.

System Park & Ride (parkuj i jedź) to parkingi, które powstają rogatkach miasta lub przy dużych węzłach przesiadkowych. Umożliwiają, przyjeżdżającym z okolic miasta, na przesiadkę do pojazdu komunikacji miejskiej i dojazd do centrum. Zaletą takich parkingów jest fakt, że kierowca samochodu nie musi później szukać miejsca parkingowego w centrum. Dodatkowo bilet parkingowy to jednocześnie bilet komunikacji miejskiej.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zdecydował się budować parkingi inaczej niż w innych dużych miastach. Wywołało to sporo kontrowersji. Pierwszy z parkingów, przy Urzędzie Miasta (ulica Grudziądzka, część będzie przeznaczona pod parking dla petentów i pracowników, a część dla kierowców korzystających z P&R), powstaje w ścisłym centrum, więc trudno mówić o zachęcaniu do przesiadki do autobusu. Drugi, przy rondzie Kujawskim, powstaje w ramach budowy trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Kujawskiej. W tym przypadku również trudno mówić o zachęceniu do przesiadki, bo potencjalny kierowca będzie miał do pokonania 1-2 przystanki tramwajem lub autobusem. Dopiero trzy kolejne, które są obecnie budowane, powstają w większej odległości od centrum.

Fordon / Przylesie

Budowa parkingu na Przylesiu (Fordon) wystartowała kilka tygodni temu. Pod koniec sierpnia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zorganizował akcję rozdawania mniejszych drzew, które kolidowały z budową parkingu i drogi dojazdowej. Następnie przekazano plac budowy, a wykonawca inwestycji mógł przystąpić do wycięcia pozostałych drzew. Łącznie z terenu przy ulicy Akademickiej i Korfantego zniknęło niemal 700 drzew. Część z nich ludzie posadzili na swoich działkach. Będą też nasadzenia zastępcze. ZDMiKP posadzi łącznie 334 drzewa w okolicy ulicy Korfantego.

W Fordonie zaplanowano parking na 160 pojazdów. Obok inwestycji znajdują się przystanki tramwajowe i autobusowe, a także awaryjna pętla tramwajowa. Spore kontrowersje wzbudza droga dojazdowa do parkingu. Zamawiający nie zdecydował się na krótki wjazd z Akademickiej lub Korfantego. Wjazd zaczyna się przy skrzyżowaniu z Prejsa i ponad 200 metrów prowadzi przez wycięty las.

Las Gdański

Parking w lesie Gdańskim powstaje przy pętli tramwajowej i nowym rondzie na ulicy Gdańskiej. Kilka lat temu swoją jazdę kończyła tu kolejka wąskotorowa z Myślęcinka, ale tory i peron zlikwidowano po tym jak spłonął pociąg. Powstaje tutaj 125 miejsc postojowych. Parking powstaje przy nowym rondzie z którego nie będzie bezpośredniego wjazdu. Wjazdu nie uwzględniono, mimo że projektując rondo wiedziano o planie budowy miejsc parkingowych. Budowa rozpoczęła się w czerwcu. Parking powstaje przy pętli tramwajowej i przy przystankach dla autobusów.

Czyżkówko

Parking na Czyżkówku powstaje przy węźle zachodnim. Wcześniej w miejscu inwestycji istniał już parking. ZDMiKP zaplanował 75 miejsc parkingowych. Prace realizowane są od wiosny. Większość nawierzchni miejsc parkingowych była gotowa w lipcu.

Obok inwestycji znajdują się przystanki dla autobusów jadących od strony Koszalina / Koronowa, a także w kierunku Osowej Góry. Aby wsiąść do autobusów jadących z Osowej Góry będzie trzeba pokonać dwie sygnalizacje świetlne i ponad 100 metrów.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x