[Kazimierza Wielkiego] Wycinka drzew

[Kazimierza Wielkiego] Wycinka drzew

Wystartowały pierwsze prace związane z budową dwóch mostów w ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego. Na terenie budowy wycinane są drzewa.

Kilka dni temu rozpoczęto wycinkę drzew wokół mostu w ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego. Prace związane są z budową dwóch mostów po wschodniej stronie istniejącej przeprawy. Prace wystartowały miesiąc po podpisaniu umowy na budowę. Koniec prac zaplanowano na jesień 2023 roku.

Lokalizację mostu tramwajowego wybrano po konsultacjach społecznych, rozważano w nich jego budowę w dwóch lokalizacjach. Przy Kazimierza Wielkiego i na wysokości ulicy Perłowej. Most drogowy od początku planowano w przy Kazimierza Wielkiego.

Inwestycję wartą 154 mln złotych zrealizuje firma Trakcja S.A. Firma w Bydgoszczy może być znana z budowy drogi ekspresowej S5 na odcinku Szubin – Żnin. Odcinek otwarto z wielomiesięcznym opóźnieniem. Od października obie jezdnie są przejezdne, ale ciągle trwają prace wykończeniowe. Wcześniej firma wykonała drogi na osiedlu Eskulap w Fordonie.

Inwestycja

Realizowany projekt zakłada, że obok już istniejącego od 2000 roku mostu drogowego powstanie most tramwajowy i drogowy. Już na przełomie wieków władze miasta planowały budowę w tym miejscu trzech mostów – dwóch drogowych, a pomiędzy nimi tramwajowego. Jednak ze względu na ograniczenia finansowe wybudowano jeden po stronie zachodniej. Przygotowano wtedy również skrzyżowania Fordońskiej z Kazimierza Wielkiego, a także Toruńskiej z Kazimierza Wielkiego do wpięcia kolejnej nitki. Koszt tamtej inwestycji wyniósł 39 mln złotych. Przez dwie dekady okolice istniejącego mostu zarosły drzewami i krzakami, które teraz trzeba wyciąć.

Nowe obiekty mają mieć długość 255 (tramwajowy) i 253 metry (drogowy). Na nowym moście drogowym powstanie ciąg pieszo-rowerowy. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przed skrzyżowaniami jezdnie będą się rozszerzały do trzech pasów. Rowerzyści dodatkowo będą mieli do dyspozycji drogi dla rowerów wokół skrzyżowania Toruńskiej i Kazimierza Wielkiego. Po drugiej stronie Brdy drogi dla rowerów powstaną jedynie po stronie południowej i wschodniej.

Konieczna będzie przebudowa przystanków tramwajowych w pobliżu Kazimierza Wielkiego. Istniejące pozostaną mniej więcej na swoim miejscu. Dodatkowo powstaną dwa przystanki. Pierwszy w pobliżu skrzyżowania z Fordońską (w kierunku Toruńskiej), natomiast drugi w pobliżu skrzyżowania z Toruńską (w kierunku Fordońskiej).

Wraz z nowymi mostami remont przejdzie 600-metrowe torowisko łączące ulicę Toruńską z węzłem Szarych Szeregów. W planach jest wymiana podbudowy, torów i słupów trakcyjnych. Przebudowę przejdzie również skrzyżowanie torów z ulicą Toruńską.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

guest
8 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Paweł
Paweł
2 miesięcy temu

Zdjęcie nr 7 – dlaczego wycięto drzewa na prawo od mostu? Po tej stronie chyba nic nie będzie budowane?
EDIT: Dobra… sprawdziłem sam i na filmiku z wizualizacją od Urzędu Miasta jednak coś tam jest 😉 Jakby placyk(?), a od niego ścieżka do ul. Toruńskiej. Może chodzi o zrobienie dojścia do bulwarów… których jeszcze nie ma, ale mają kiedyś być 🙂

Last edited 2 miesięcy temu by Paweł
Sebastian
Sebastian
2 miesięcy temu

Niestety skrzyzowanie z Fordońska po tej całej przebudowie będzie zredukowane z czterech obecnie istniejących pasów do trzech…… tak to nie pomyłka. ….zatem zdmikp funduje bydgoszczanom na tym skrzyżowaniu jeszcze większe korki niż obecnie!

wolf
wolf
2 miesięcy temu
Reply to  Sebastian

Czy zakład mechaniki samochodowej KRAKOWSKI zostanie wyeksmitowany???

Sebastian
Sebastian
2 miesięcy temu
Reply to  wolf

Nie. Po prostu zlikwidują jeden pas do jazdy na wprost w Leczycka

wolf
wolf
2 miesięcy temu
Reply to  Sebastian

Dziękuje ..Pozdro.

Jacek
Jacek
2 miesięcy temu

Może to krytykanctwo ale prawda jest taka, że te nowe mosty kosztują 5x więcej niż obecny most sprzed ponad 20 lat. Z jednej strony jasne i trudno…-ceny przecież rosną. Ale gdyby jeszcze obecna inwestycja dała tyle co tamta budowa, tymczasem niewiele wniesie w komunikację. Przecież np. te samochody z powyższego kadru filmiku YT- będą tak samo stać na tych światłach jak stoją na załączonym obrazku.

8
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x