[S5] Nowe Marzy – Świecie #3

[S5] Nowe Marzy – Świecie #3

Trwa budowa drogi ekspresowej S5 na północ od Bydgoszczy. Wykonawca odcinka Świecie – autostrada A1 realizuje prace na wielu fontach.

Kilka miesięcy temu na budowie pomiędzy Świeciem, a Nowymi Marzami (autostradą A1) pojawiły się maszyny budowlane firmy Budimex. Firma ta ma za zadanie dokończyć budowę po wyrzuconej z budowy Impresie Pizzarotti. Kontrakt z włoską firmą zerwano wiosną 2019 roku, ponieważ właściwie nie wznowiono prac po zimowej przerwie. Nowy wykonawca ma czas do sierpnia 2022 roku na realizację kontraktu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapłaci za to niemal 375 mln złotych.

S5

Droga ekspresowa S5 w województwie kujawsko-pomorskim to część trasy łączącej autostradę A1 w Nowych Marzach z Wrocławiem. Poza naszym województwem trasa jest już skończona. Natomiast u nas prace potrwają jeszcze do 2022 roku.

Cały kujawsko-pomorski odcinek ma około 130 kilometrów. Podzielono go na siedem mniejszych. Dwa z nich są już zakończone. Są to odcinek nr 3 (północna obwodnica Bydgoszczy), a także odcinek nr 7 (Żnin – granica województwa). Kolejne pięć jest w budowie. Najbardziej zaawansowane są odcinki 4 (zachodnia obwodnica Bydgoszczy) oraz 6 (Żnin – Szubin). Natomiast najmniej odcinki 1 (Nowe Marzy – Świecie), 2 (Świecie – Bydgoszcz), a także 5 (Bydgoszcz – Szubin). Powodem tej sytuacji jest zerwanie umowy z firmą Impresa Pizzarotti w połowie 2019 roku.

Pokazywana dzisiaj budowa to odcinek nr 1. Ma około 23,3 kilometra i łączy autostradę A1 w Nowych Marzach z węzłem Świecie Południe (obwodnica Świecia). W ramach inwestycji powstanie jeden nowy węzeł drogowy w Sartowicach. Dodatkowo cztery zostaną przebudowane w niewielkim zakresie – Nowe Marzy, Świecie Północ, Świecie Zachód i Świecie Południe. Powstanie również mop w kierunku Gdańska (miejsca obsługi podróżnych) we wsi Święte.

Zdjęcia do wpisu pokazują przejazd od strony autostrady A1 w kierunku Bydgoszczy. Zostały wykonane w niedzielę 6 września.

Nowe Marzy – Morsk

Pierwszy pokazywany dzisiaj fragment inwestycji to odcinek pomiędzy Nowymi Marzami, a początkiem obwodnicy Świecia w miejscowości Morsk. Prace na tym odcinku realizowane są w kilku miejscach. Głównie są to okolice węzła Nowe Marzy oraz miejscowości Święte gdzie powstają wiadukty nad drogą ekspresową. Wykonawca montuje tam zbrojenie i szaluje płyty ustroju nośnego (Nowe Marzy) oraz buduje mury z gruntu zbrojonego (Święte). Prace trwają również w miejscowości Wiąg gdzie przebudowywany jest układ drogowy tak aby mieszkańcy mogli jeździć pod ekspresówką. W kilku miejscach na trasie można też spotkać maszyny budowlane.

Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Morsk – Terespol Pomorski (Obwodnica Świecia)

Kolejnym dzisiaj pokazywanym fragmentem trasy jest odcinek pomiędzy Morskiem, a Terespolem Pomorskim (węzłem Świecie Zachód). Jest to nieco ponad połowa obwodnicy Świecia. Na węźle Świecie Północ rozbierane są nawierzchnie jezdni oraz elementy konstrukcyjne wiaduktu, który powstał wiele lat temu podczas budowy obwodnicy Świecia. Kawałek dalej na przyszłej nowej jezdni położono już pierwsze fragmenty asfaltu. Dodatkowo kontynuowane są prace na moście nad rzeką Wda, w pobliżu węzła Świecie Zachód, gdzie trwają przygotowania do reprofilacji karp.

Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Terespol Pomorski – Dworzysko (Obwodnica Świecia)

Ostatnim pokazywanym odcinkiem jest fragment pomiędzy Terespolem Pomorskim (węzeł Świecie Zachód), a przyszłym węzłem Świecie Południe w Dworzysku. Na jednym z wiaduktów na węźle Świecie Zachód wykonawca oczyszcza powierzchnie betonowe i stalowe. W lasach w pobliżu wsi Wielki Konopat trwa budowa przejazdu pod przyszłą drogą ekspresową. W kilku miejscach wykonawca odbudowuje odchwaszczone podłoże. Natomiast w okolicy Dworzyska poszerza nasyp trasy głównej. Dodatkowo w okolicy granicy odcinka 1 i 2 położył pierwsze warstwy asfaltu.

Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    0
    Would love your thoughts, please comment.x