[S5] Bydgoszcz – Szubin #7

[S5] Bydgoszcz – Szubin #7

Coraz szybciej postępują prace na budowie drogi ekspresowej S5 łączącej Bydgoszcz i Szubin. W Zamościu rozpoczęto układanie stalowej konstrukcji mostu nad Górnym Kanałem Noteckim.

Rozkręciły się prace na budowie drogi ekspresowej S5, która połączy Bydgoszcz i Szubin. Po zmianie generalnego wykonawcy postępy na budowie widać z dnia na dzień.

Obecnie prace realizuje konsorcjum PBDiM Kobylarnia i Mirbud. Firmy podpisały z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umowę na dokończenie budowy 13 marca tego roku. Umowę z poprzednim wykonawcą zerwano wiosną 2019 roku, ponieważ firma właściwie nie wznowiła prac po zimowej przerwie. Nowi wykonawcy mają 17 miesięcy na dokończenie budowy (bez okresów zimowych tj. 15 grudnia – 15 marca). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapłaci za to ponad 359 mln złotych.

S5

Droga ekspresowa S5 w województwie kujawsko-pomorskim to część trasy łączącej autostradę A1 w Nowych Marzach z Wrocławiem. Poza naszym województwem trasa jest już skończona. Natomiast u nas prace potrwają jeszcze do 2022 roku.

Cały kujawsko-pomorski odcinek ma około 130 kilometrów. Podzielono go na siedem mniejszych. Dwa z nich są już zakończone. Są to odcinek nr 3 (północna obwodnica Bydgoszczy), a także odcinek nr 7 (Żnin – granica województwa). Kolejne pięć jest w budowie. Najbardziej zaawansowane są odcinki 4 (zachodnia obwodnica Bydgoszczy) oraz 6 (Żnin – Szubin). Natomiast najmniej odcinki 1 (Nowe Marzy – Świecie), 2 (Świecie – Bydgoszcz), a także 5 (Bydgoszcz – Szubin). Powodem tej sytuacji jest zerwanie umowy z firmą Impresa Pizzarotti w połowie 2019 roku.

Pokazywana dzisiaj budowa to odcinek nr 5. Ma około 9,7 kilometra i łączy węzeł Bydgoszcz Błonie z węzłem Szubin Północ. Droga trzykrotnie przekroczy rzekę (Górny Kanał Noteci, Noteć i Gąsawka) i w dużej części przebiegać będzie też po podmokłych terenach. Na omawianej trasie powstanie jeden węzeł – we wsi Rynarzewo, a także dwa mopy (miejsca obsługi podróżnych) we wsi Kołaczkowo.

Kruszyn Krajeński – Zamość

Prace pomiędzy Kruszynem Krajeńskim, a Zamościem koncentrują się obecnie na moście nad Górnym Kanałem Noteckim. Niedawno rozpoczęto tam montaż stalowej konstrukcji przyszłych mostów. Dodatkowo na całym tym odcinku trwają prace ziemne. W niedzielę, kiedy powstały zdjęcia, w Zamościu działa jedna wywrotka, która przewoziła materiał potrzebny do usypania nasypu.

Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Obwodnica Rynarzewa

Prace na obwodnicy Rynarzewa prowadzone są głównie na przyszłym węźle Rynarzewo. Dodatkowo nieco dalej układane są betonowe obrzeża obu jezdni. Wcześniej ułożono przejścia dla małych zwierząt na łąkach koło Rynarzewa. Nad przejściami przystąpiono do wykonywania płyt zespolonych i przejściowych, a także układanie izolacji.

Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Rynarzewo – Szubin Północ

Na odcinku pomiędzy Rynarzewem, a Szubinem obecnie dzieje się najwięcej. Jadąc trasą w środku tygodnia widać bardzo dużo wywrotek i innych maszyn, które działają głównie pomiędzy wsią Kołaczkowo, a Szkocja (zdjęcia wykonano w niedzielę). Przyspieszenie na tym fragmencie widać po wprowadzeniu w lipcu nowej organizacji ruchu. Zerwano wtedy nawierzchnię starej drogi krajowej i rozpoczęto układanie podbudowy, a także budowę przejścia dla zwierząt w Szkocji.

Ponadto w Kołaczkowie wykonawca przystąpił do dokończenia wiaduktu. Trwa tam zbrojenie i betonowanie podpory obiektu.

Poniższa galeria dotyczy prac na opisywanym fragmencie trasy. Mapa w niej zamieszczona pokazuje gdzie znajduje się ten fragment. Mapa pochodzi ze strony kontraktu.

Zainteresował Cię ten artykuł?

Nie przegap kolejnych fotorelacji i informacji o bydgoskich inwestycjach. Zapisz się do newslettera (formularz obok) i bądź zawsze na bieżąco.

Codziennie o godzinie 18 otrzymasz powiadomienie o nowych wpisach.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x