[Armii Krajowej] Wiadukt gotowy

[Armii Krajowej] Wiadukt gotowy

Zakończyła się budowa wiaduktu drogowego w ciągu ulicy Armii Krajowej. Wkrótce powinno się rozpocząć wyburzanie nieużywanego wiaduktu tuż obok.

Wiadukty drogowe w ciągu ulicy Armii Krajowej zbudowano w 1984 roku. Konstrukcje powstały w trakcie budowy drogi w kierunku Gdańska, która miała odciążyć ulicę Gdańską. Po 35 latach intensywnego użytkowania wiadukt wschodni potrzebował pilnego remontu, a właściwie budowy od nowa.

Przy okazji przebudowy zdecydowano się zmienić konstrukcję obiektu. Zlikwidowana podpory co wymusiło konieczność podwieszenia jezdni do stalowych łuków.

Na nowym wiadukcie umieszczono chodnik i drogę dla rowerów, które pozwolą mieszkańcom na bezpieczne pokonanie ruchliwych torów kolejowych w tym rejonie. Po stronie lasu gdańskiego wykonawca zbudował schody, a także pochylnię w kierunku drogi pożarowej oraz pod wiadukt. Natomiast po stronie miasta zmieniono układ chodników i dodano drogę dla rowerów na przedłużeniu ulicy Czerkaskiej.

Nowa przeprawa ma 75 metrów długości. Budowę rozpoczęto w czerwcu ubiegłego roku. Na początek generalni wykonawcy rozebrali stary obiekt, a później nowy zbudowali z boku. Po jego ukończeniu nasunięto konstrukcję na docelowe miejsce. Pozwoliło to znacznie zniwelować utrudnienia na bardzo ruchliwych torach kolejowych.

Całość prac miała zostać ukończona ostatniego dnia listopada. Termin ten deklarowali generalni wykonawcy inwestycji w trakcie przetargu. Jednak dopiero 9 grudnia przeprowadzono pomiary obciążeniowe wiaduktu. Niecały miesiąc później jeden pas ruchu na wiadukcie został udostępniony do ruchu. Kolejne 1,5 miesiąca zajęło przywrócenie łącznicy ulic Armii Krajowej i Modrzewiowej.

1 kwietnia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej poinformował, że zakończyły się prace budowlane. Nie oznacza to jednak pełnego otwarcia wiaduktu. Konieczne są jeszcze odbiory i pozwolenia, dopiero wtedy samochody pojadą dwoma pasami ruchu.

 

Stary wiadukt

Tuż obok wiaduktów drogowych znajduje się inny, od dziesiątek lat nieużywany (poza umieszczaniem na nim reklam). Obiekt powstał prawdopodobnie w latach 30. XX wieku, kiedy zbudowano tutaj magistralę węglową łączącą Śląsk z Gdynią.

Nieużywana konstrukcja jest w bardzo złym stanie. Zwróciła na siebie uwagę po rozpoczęciu przebudowy pokazywanej dzisiaj inwestycji. Początkowo nikt nie chciał przyznać się do bycia jej właścicielem. Ostatecznie to PKP S.A. rozpoczęła starania o rozbiórkę.

Prace rozbiórkowe miały się rozpocząć na przełomie lutego i marca. Póki co nie widać śladów przygotowań do tej operacji.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x