[To warto wiedzieć] 22/2018

[To warto wiedzieć] 22/2018

Podsumowanie wydarzeń ostatniego tygodnia, a w nim remonty terenów zielonych na Bartodziejach i wzdłuż Starego Kanału Bydgoskiego, wykonawca przebudowy Młynów Rothera, budowy drogi dla rowerów wzdłuż Grunwaldzkiej i przystani wioślarskiej, kolejne konsultacje społeczne, nowa kładka nad Brdą i wiele więcej.

1. Zmiany nad Balatonem – Urząd Miasto ogłosił przetarg na wykonawcę budowy ścieżki zdrowia z urządzeniami do ćwiczeń w zachodniej części parku nad Balatonem. Wykonawca stworzy plenerową siłownię, placyki rekreacyjne oraz podniesie ścieżki w pobliżu dużych drzew. Inwestycja realizowana będzie w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Dodatkowo przez całe lato Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna przeprowadza badania mikrobiologiczne wody w zbiorniku, badania prowadzone są w celu sprawdzenia czy będzie można w tym miejscu uruchomić kąpielisko.

2. Znany wykonawca przebudowy Młynów Rothera – Urząd Miasta rozstrzygnął przetarg na generalnego wykonawcę przebudowy, rozbudowy i zmiany sposobu użytkowania Młynów Rothera, które znajdują się na Wyspie Młyńskiej. Zwycięzcą przetargu została firma Budimex, firma musi wykonać prace do końca 2020 roku, całość pochłonie 92,1 mln złotych. O zakresie inwestycji możecie przeczytać tutaj.

3. Nowa kładka nad Brdą – Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej ogłosiło przetarg na zaprojektowanie oraz budowę konstrukcji dla sieci ciepłowniczej, która będzie pełniła również funkcję kładki pieszo-rowerowej. Obiekt powstanie na wysokości ulicy Jednostronnej i połączy Czyżkówko z Jachcicami. Wstępna wizualizacja obiektu widoczna jest w pierwszym zdjęciu galerii, ostateczny wygląd może się znacząco różnić.

4. Umowa na przebudowę Starego Rynku – w minionym tygodniu w Urzędzie Miasta odbyło się podpisanie umowy z wykonawcą przebudowy płyty Starego Rynku. Wykonawcą została firma Betpol, która wykona zadanie za 14,3 mln złotych. Prace rozpoczną się w lipcu i do końca sezonu letniego nie będą wpływały na funkcjonowanie lokali gastronomicznych wokół rynku. Budowa potrwa około rok. Więcej o inwestycji przeczytacie tutaj.

5. Wykonawca budowy drogi dla rowerów w ciągu Grunwaldzkiej – Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wybrał wykonawcę budowy dróg dla rowerów wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej (od Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego) oraz wokół ronda Grunwaldzkiego. Zwycięzcą została firma Strabag, inwestycja będzie kosztowała 10,9 mln złotych.

6. Wykonawca budowy przystani wioślarskiej – Urząd Miasta wybrał wykonawcę rozbudowy przystani wioślarskiej RTW Bydgostia. Zwycięzcą przetargu została firma Ebud Przemysłówka, która wykona prace za 24,3 mln złotych. Prace budowlane mają się skończyć do 30 grudnia 2019 roku. Więcej o inwestycji wkrótce.

7. Konsultacje społeczne na temat muszli w parku Witosa – Ogłoszono konsultacje społeczne na temat zagospodarowania terenów po dawnej muszli koncertowej i fontannie znajdujących się w parku Witosa. Konsultacje trwają do końca czerwca i dotyczą tylko tego terenu, reszta parku aktualnie przechodzi rewitalizację. Jeśli chcielibyście aby muszla koncertowa została odbudowana lub macie zupełnie inny pomysł na ten teren to koniecznie wypełnijcie ankietę.

8. Umowa na budowę hali sportowej przy ZSE – w minionym tygodniu odbyło się podpisanie umowy z wykonawcą budowy hali sportowej przy Zespole Szkół Elektronicznych. Wykonawcą została firma PUBR, która wykona zadanie za 14 mln złotych. Budowa potrwa około rok.

9. Remont parku nad Starym Kanałem Bydgoskim – Urząd Miasta planuje wykonanie nowych umocnień brzegów Starego Kanału Bydgoskiego. Inwestycja ma zostać zrealizowana pomiędzy śluzami przy ulicy Wrocławskiej i Czarnej Drodze. Brzeg zostanie ustabilizowany drewnianą palisadą. Zanim zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę konieczne jest opracowanie projektu. Start inwestycji przewidziany jest na przyszły rok.

10. Model finansowania S10 – komitet ekonomiczny Rady Ministrów przyjął zasady finansowania części inwestycji drogowych na terenie Polski. Wśród nich jest budowa drogi ekspresowej łączącej Bydgoszcz z Toruniem, rząd chciałby aby inwestycja była realizowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (inwestycja finansowana z prywatnych pieniędzy). Nie wiadomo jednak czy znajdzie się inwestor, który byłby chętny wybudować drogę po której większość samochodów pojedzie za darmo. Na szybki start tej inwestycji nie ma co liczyć, rozmowy z ewentualnymi inwestorami są czasochłonne, a rząd przyjmując taki model finansowania prawdopodobnie wyklucza możliwość finansowania tego z budżetu państwa.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x