[S5] Szubin – Żnin #6

[S5] Szubin – Żnin #6

Słoneczne i bezwietrzne popołudnie to idealna pora do lotów dronem. Wykorzystując sprzyjające warunki objechałem budowę drogi ekspresowej S5 na najbardziej zaawansowanym fragmencie – pomiędzy Szubinem, a Żninem. W zbliżające się wakacje zaawansowanie na tym odcinku powinno wynieść 50%.

Droga ekspresowa S5 ma połączyć autostradę A1 w Nowych Marzach z autostradą A2 w okolicach Poznania. Część trasy w województwie wielkopolskim został oddany do użytku w maju ubiegłego roku. Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego prace trwają na całej niemal 130 kilometrowej trasie.

Na stronie Bydgoszcz w budowie możecie systematycznie obserwować prace na odcinku od Borówna przez Białe Błota (obwodnica Bydgoszczy) do Żnina (wraz obwodnicą). Tym razem relacja przedstawia najbardziej zaawansowany fragment trasy – odcinek od Szubina do Żnina. Zgodnie z danymi udostępnionymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad niemal 20 kilometrowy odcinek został wykonany niemal w 42% (stan na koniec kwietnia). Od ostatniej relacji z budowy, która była w styczniu, zaawansowanie rzeczowe wzrosło o ponad 13%. Więcej danych znajdziecie w tabeli przygotowanej przez Tomasza (zdjęcie nr 2 w galerii).

Odcinek Szubin – Żnin ma 19,3 kilometra, powstaną na nim 4 węzły (Szubin Północ – przebudowa, Szubin Południe, Pałuki, Żnin Północ). Wykonawca – konsorcjum firm Trakcja i Intercor planowo powinna zakończyć prace w II kwartale 2019 roku. Wiadukty i mosty wykonywane są przez bydgoską firmę Gotowski. Koszt budowy to ponad 350 mln złotych.

Na drugiej jezdni obwodnicy Szubina w większości pojawił już się pierwszy asfalt, podobnie na wielu krótkich fragmentach do Żnina. We wsi Sobiejuchy w ostatnim czasie wybudowano krótką drogę, który będzie służyła jako objazd podczas budowy wschodniej jezdni drogi ekspresowej (droga z pasami ruchu w stronę Bydgoszczy). Wymalowano tam już pasy, więc lada dzień ruch powinien zostać przełożony ze starej jezdni We wsi Brzyskorzystewko trwa budowa nowej drogi zbiorczej, częściowo pojawił się tam asfalt, powstają nowe zatoki autobusowe. Droga ta przez krótki czas będzie służyła jako droga krajowa, a po oddaniu ekspresówki będą nią jeździły między innymi autobusy ze Żnina do Bydgoszczy.
Poniżej umieszczona została mapa z dokładną lokalizacją zrobionych zdjęć. Numery na mapie odpowiadają numerom na zdjęciach (lewy dolny róg):

guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Filip Skorupski
Filip Skorupski
4 lat temu

Czy wiadomo coś, dlaczego druga nitka obwodnicy Szubina w stosunku do tej już czynnej jest raz metr poniżej a raz metr powyżej? Na zdjęciach to dość dobrze widać ale jak się jedzie obok to wygląda to po prostu niedorzecznie.

TC
TC
4 lat temu

Ponieważ ta, po której się teraz jeździ, będzie rozebrana i zbudowana od podstaw równolegle do nowej. Po zbudowaniu dwóch nowych jezdni będzie to wyglądać „do rzeczy”.

Filip Skorupski
Filip Skorupski
4 lat temu
Reply to  TC

a to też ciekawe, że droga wybudowana parę lat temu będzie teraz budowana od nowa, chociaż jest w dobrym stanie.

TC
TC
4 lat temu

Minęło lat 12 od otwarcia w lipcu 2006 roku obwodnicy Szubina. Zrobiona była na ruch dwukierunkowy, więc teraz, aby się bezpiecznie jechało trzeba pozmieniać trochę niweletę trasy, a w międzyczasie zmieniły się wymagania co do obciążenia takich tras, gdzie mają wytrzymać 11,5 t na oś. Podobnie jest z obwodnicą Świecia. Dobrze, że nie trzeba burzyć wiaduktów na tych obwodnicach, bo na dzień dzisiejszy nie spełniają wymagań co do rezerwy.

Filip Skorupski
Filip Skorupski
4 lat temu
Reply to  TC

dzięki za wyczerpująca odpowiedź 🙂

5
0
Would love your thoughts, please comment.x