[To warto wiedzieć] 18/2018

[To warto wiedzieć] 18/2018

Podsumowanie wydarzeń ostatnich dwóch tygodni, a w nim nowe nazwy ulic, otwarcie ofert na remont płyty Starego Rynku, budowę drogi dla rowerów oraz przebudowę trzech skrzyżowań, wybór wykonawcy hali sportowej w śródmieściu, plany rozbudowy lotniska, rozbudowa Wojskowych Zakładów Lotniczych oraz plan rozbudowy ulicy Nakielskiej.

1. Remont płyty Starego Rynku – otwarto ofertę na przebudowę Starego Rynku. Jedynym chętnym była firma Betpol z Bydgoszczy. Firma jest gotowa wykonać prace za około 14,4 mln złotych, to o ponad 3 mln mniej niż szacował Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Obecnie trwa sprawdzanie czy oferta jest zgodna z wymogami przetargu.

2. Kolejny przetarg na budowę dróg dla rowerów w ciągu ulicy Grunwaldzkiej – kilka dni temu zakończył się drugi przetarg na budowę dróg dla rowerów wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej oraz na rondzie Grunwaldzkim. Poprzedni przetarg zakończył się z powodu wycofania swojej oferty przez firmę Kobylarnia, reszta ofert była zbyt wysoka. Do drugiego przetargu zgłosiły się trzy firmy, wszystkie znacznie przekroczyły planowany budżet. ZDMiKP zamierzał przeznaczyć na inwestycję 8,2 mln złotych, najtańsza okazała się oferta firmy Strabag: 10,9 mln złotych.

3. Kolejny przetarg na budowę dróg rowerowych na terenie Bydgoszczy – Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił kolejny raz przetarg na budowę drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Łochowskiej oraz wyznaczenie kontrapasa na ulicy Wiatrakowej. Poprzedni przetarg został unieważniony z powodu wpłynięcia ofert wyższych niż na ten cel przeznaczył ZDMiKP.

4. Przebudowa skrzyżowań na ulicy Fordońskiej – zakończyło się przyjmowanie ofert na przebudowę dwóch skrzyżowań: Fordońska – Inflancka oraz Fordońska – Niewiteckiego. Inwestycja związana jest z kończącą się budową centrum handlowego przy ulicy Inflanckiej. Do przetargu zgłosiła się jedna firma – Betpol. Jej oferta przekroczyła ponad dwukrotnie budżet Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

5. Budowa hali sportowej przy ZSO nr 1 – Urząd Miasta wybrał wykonawcę budowy hali sportowej przy Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1. Zwycięzcą okazała się firma Kontbud z Bydgoszczy. Firma wyceniła swoją pracę na niemal 11 mln złotych. Urząd Miasta zdecydował się wybrać wykonawcę mimo przekroczenia budżetu – zamawiający zamierzał przeznaczyć na ten cel 9,2 mln złotych.

6. Rozbudowa lotniska – Port Lotniczy Bydgoszcz złożył wniosek o wydanie decyzji o warunkach środowiskowych dla rozbudowy lotniska. W planach jest przedłużenie drogi startowej o 500 metrów, poszerzenie dróg kołowania, rozbudowę płyty postojowej, budowę nowego pawilonu terminala przylotów, budynku biurowego, hotelu, magazynu, rękawa lotniczego, rozbudowę infrastruktury technicznej i innych. Złożenie wniosku nie oznacza szybkiego startu poszczególnych inwestycji.

7. Nowe nazwy ulic – dwie ulice zyskały nowe nazwy, jedna z nich istnieje pomiędzy ulicą Lisią i Spacerową (będzie nosiła nazwę Wojnowska), druga istnieje częściowo, reszta zostanie dobudowana przez firmę Projprzem Makrum razem z budową bloków mieszkalnych. Ulica będzie nosiła nazwę Studencka i powstanie w pobliżu Uniwersytetu Techniczno-Przyrodniczego.

8. Rozbudowa ulicy Nakielskiej – wybrano wariant przebudowy zachodniej części ulicy Nakielskiej. Inwestycja zakłada poszerzenie jezdni do czterech pasów (z tego dwa to buspasy), budowę przystanków wiedeńskich, budowę ronda na skrzyżowaniu Nakielskiej i Bronikowskiego oraz budowę dróg rowerowych wzdłuż drogi. Po zakończonej inwestycji na ulicy ma zostać ograniczony ruch samochodów ciężarowych. Budowa ma się zacząć po oddaniu do użytku rozbudowywanej ulicy Grunwaldzkiej. Szacowany koszt inwestycji to 40 mln złotych.

9. Rozbudowa WZL – rozpoczęła się budowa hangaru magazynowo-garażowego na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2. Inwestycję realizuje Stabud Przemysłówka. Budynek będzie miał około 2800 m2 powierzchni użytkowej.

10. Przebudowa torowiska na ulicy Wojska Polskiego – otwarto oferty na przebudowę torowiska w ciągu ulicy Wojska Polskiego od pętli Magnuszewska do Szarych Szeregów wraz z przebudową węzła Szarych Szeregów. Złożono trzy oferty, najniższą złożyła firma ZUE z Krakowa (około 65 mln złotych), najdroższą Trakcja PRKII (około 85 mln złotych). Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zamierzał przeznaczyć na tą inwestycję dwukrotnie mniej niż wyniosła najtańsza oferta (około 32 mln złotych).

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x