[Przed i po] Wiadukt na Wojska Polskiego

[Przed i po] Wiadukt na Wojska Polskiego

Nie 7 miesięcy, a 10 trwał remont wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Teoretycznie był to remont, w praktyce budowa od nowa. Teoretycznie skończył się ostatniego dnia kwietnia, w praktyce 20 maja nadal trwały prace poprawkowe. W dzisiejszym wpisie możecie zobaczyć jak zmienił się wiadukt po kilkumiesięcznych pracach

Od lipca ubiegłego roku do końca kwietnia kierowcy, rowerzyści i piesi przemieszczający się po “górnym tarasie” musieli liczyć się z utrudnieniami w ruchu. Ruch samochodów i autobusów od lipca do stycznia prowadzony był w dwóch kierunkach wiaduktem północnym, od stycznia do kwietnia ruch na zachód wrócił do starej organizacji, natomiast na wschód (Kapuściska i rondo Toruńskie) wrócił na nowy wiadukt (czynny był jeden z trzech pasów ruchu). Piesi i rowerzyści przez całą budowę nie mieli możliwości przejścia z jednej na drugą stronę ulicy.

Inwestycja warta około 13 milionów złotych została zrealizowana przez firmę Gotowski, która w ostatnich latach wykonuje większość tego typu zadań w Bydgoszczy. Koszt inwestycji powinien zostać zmniejszony o zmiany materiału do wykonania tymczasowych przejazdów przez tory tramwajowe. Wykonawca miał na celu zmniejszenie odczuwalnych utrudnień związanych z wykonaniem prac przygotowawczych, dlatego zamiast w torowisku ułożyć 8 cm warstwy podbudowy tłuczniowej, 6 cm warstwy wiążącej i 4 cm warstwy ścieralnej położył płyty betonowe. Więcej o sprawie pisałem w sierpniu ubiegłego roku (klik). Nie wiadomo czy wykonawca zapłacił jakiekolwiek kary za opóźnienia, ale biorąc pod uwagę że w tym czasie był tzw. sezon zimowy to zapewne nie zapłacił (niezależnie od temperatur).

Kilkadziesiąt lat temu kiedy budowano wiadukty zapomniano o budowie chodnika na południowym wiadukcie, dlatego jeden z pasów został odgrodzony tymczasowymi betonowymi barierkami. Po zakończonej ostatnio budowie przywrócono kierowcom trzeci pas, natomiast piesi i rowerzyści otrzymali nową, szerszą drogę. Dawny wiadukt podtrzymywany był filarami z dwoma “nogami”, nowy z trzema. Betonowy wiadukt został zastąpiony przez stalowy.

W dniu robienia zdjęć (sobota 20-05-2017) każdy łuk drogi rowerowej był odgrodzony, leżał na nich świeży, niechlujnie położony asfalt, podobnie było przed wjazdem na wiadukt od strony centrum i przy zjeździe w stronę ronda Toruńskiego. Droga dla samochodów nie przeszła na razie żadnych poprawek.




 






















Pozostałe zdjęcia wykonane w sobotę (20-05-2017), które nie pasowały do żadnych zdjęć z lipca ubiegłego roku, a przedstawiają aktualny stan inwestycji

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x