02 sie [Wiadukt na Wojska Polskiego] Sierpień 2016
Rozpoczął się długo oczekiwany remont wiaduktu południowego w ciągu ulicy Wojska Polskiego (nad alejami Jana Pawła II). Obecnie trwają prace rozbiórkowe. W poprzednim wpisie z 11 lipca (klik), w którym pokazałem stan wiaduktu przed remontem, anonimowa osoba zostawiła komentarz z kilkoma ciekawymi uwagami odnośnie błędnego wykonywania zapisów przetargu przez firmę Gotowski. W ostatnim tygodniu otrzymałem odpowiedź Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, którą zaprezentuję w dzisiejszym wpisie.
Jeśli ktoś ma wątpliwości jaka to budowa |
Po publikacji poprzedniego wpisu wysłałem do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej trzy pytania:
- Czy wykonawca zamontował tablice informacyjne dotyczące czasowej organizacji ruchu minimum na tydzień przed rozpoczętymi pracami? Jeśli tak to w którym dniu zamontowano te tablice informacyjne?
Pytanie zadałem ze względu na komentarz anonimowej osoby pod wpisem z lipca (klik): „Podobnie ma się sprawa z tzw. „tablicami prezydenckimi” o inwestycji, które (o ile w ogóle), to pojawiły się również nie w terminie wymaganym oficjalnie (tj. 7 dni przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac inwestycyjnych).” Nie jestem jednak pewien czy dobrze zrozumiałem określenie „tablice prezydenckie”. - Czy i kiedy zostanie przestawiona tablica informacyjna na wysokości sklepu Piotr i Paweł (jezdnia północna w kierunku centrum) ustawiona niezgodnie z Zarządzeniem Nr 354/2014 Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia 12 czerwca 2014 roku?
Pytanie zadałem, ponieważ początkowo osoby odpowiedzialne za ustawianie znaków ustawił znak w ten sposób:Zdjęcie pojawiło się na forum skyscrapercity.com - Dlaczego tymczasowy przejazd przez tory tramwajowe nie jest wykonywany zgodnie z SIWZ? Wykonawca zastosował inną (tańszą) technologię – przejazd wykonany z płyt betonowych. Załącznik 9 do SWIZ zakładał wykonanie wyżej wymienionych przejazdów z asfaltu: „W związku z tym wysokość szyny wzrośnie z 15 cm na 18 cm przez co będzie można zmodyfikować konstrukcję przejazdów na: 4 cm warstwa ścieralna, 6 cm warstwa wiążąca i 8 cm warstwa podbudowy tłuczniowej. (podbudowa tłuczniowa ma być nowa).
Na wyżej zadane pytania otrzymałem poniższą odpowiedź (w kwadratowych nawiasach oznaczyłem które zdania odnoszą się do którego pytania):
W odpowiedzi na Pana maila z dnia 11.07.2016 r. dotyczącego przebudowy wiaduktu na ul. Wojska Polskiego, pragnę poinformować , że [3] dokonano zmiany konstrukcji przejazdu przez torowisko tramwajowe w celu utrzymania ciągłości ruchu zarówno kołowego jaki tramwajowego. Podczas wykonywania przejazdu przez torowisko z prefabrykowanych płyt betonowych, ruch tramwajowy nie został wstrzymany, a utrudnienia związane z ruchem kołowym miały charakter chwilowy. Na okoliczność zmiany technologii wykonania przejazdów został sporządzony stosowny protokół zmniejszający koszt inwestycji. Powyższe działania miały na celu zmniejszenie odczuwalnych utrudnień związanych z wykonaniem prac przygotowawczych dla rozpoczęcia robót zasadniczych objętych kontraktem.
[1] Nadmieniamy, że Tymczasowa Organizacja Ruchu została podzielona na dwa podetapy: 1-wykonanie czasowej organizacji ruchu dla budowy przejazdów przez torowisko tramwajowe oraz 2-wykonanie czasowej organizacji ruchu na czas trwania remontu wiaduktu. Docelowa Tymczasowa Organizacja Ruchu zostanie wprowadzona zgodnie z projektem i warunkami zawartymi w umowie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
[2] Tablica informacyjna na wysokości sklepu „Piotr i Paweł” została przestawiona i ustawiona przy zachowaniu skrajni dla drogi rowerowej.
Pozdrawiam
Krzysztof Bonk
Inspektor Nadzoru
Odnośnie pytania nr 2 na poniższym zdjęciu widać, że nie ma żadnego znaku w skrajni drogi rowerowej (nie mam zdjęcia z przodu)