[Bydgoszcz Błonie] Przed i po

[Bydgoszcz Błonie] Przed i po

Początkowo budowa nowego węzła przesiadkowego miała trwać 3-4 miesiące, jednak po kilku przesunięciach zakończyła się po 9 miesiącach. W styczniu 2015 roku zrobiłem kilkanaście zdjęć miejsca w którym powstała stacja, z okazji zakończenia budowy postanowiłem zrobić porównanie tego jak było ze stanem obecnym. Oprócz porównań w dalszej części zamieściłem sporo zdjęć całej stacji.

Budowa stacji kolejowej Bydgoszcz Błonie planowana była już w latach 70-tych, miała umożliwiać bezproblemowe przesiadki z pociągu na tramwaje. Budowę linii tramwajowej rozpoczęto w latach 1978-1979 i nigdy jej nie ukończono. Na początku lat 80-tych tory na ulicy Szubińskiej zostały rozebrane. Stacji kolejowej również nie ukończono, po inwestycji została jedynie kładka łącząca Miedzyń z Błoniem i z zaspawanymi zejściami na przyszłe perony.

Plany z lat 70-tych niemal udało się zrealizować 40 lat później. Powstał przystanek kolejowy z pętlą autobusową i niewielkim parkingiem. Na linię tramwajową nie ma większych szans. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Bydgoszczy stwierdza, że nie opłacalna jest linia tramwajowa na Błonie. Mimo, że to tutaj znajduje się największa pętla autobusowa z ośmioma liniami miejskimi, dwoma liniami podmiejskimi i linią nocną. Ten sam plan zakłada budowę linii tramwajowej od ronda Kujawskiego przez Solskiego, Piękną, Szubińską do ronda Grunwaldzkiego, odnoga na Błonie byłaby wtedy krótkim (około 2 km) i tanim (brak mostów, wiaduktów, działki pod tą inwestycję są w posiadaniu miasta) odcinkiem torów.

Oficjalne otwarcie nie oznacza, że przystanek kolejowy będzie od razu czynny. Nowy przystanek pociągów to konieczność wprowadzenia zmian w rozkładach jazdy. Na kolei rozkład jazdy zmienia się raz do roku w drugą sobotę grudnia, a w ciągu roku jest pięć korekt rozkładu. Najbliższa korekta w połowie czerwca. Czy wtedy będzie można wsiąść do pociągu jadącego do Inowrocławia okaże się w drugiej połowie maja, bo każde zmiany w rozkładach muszą zostać ogłoszone minimum 21 przed tymi zmianami.

Dla lepszego efektu porównań polecam oglądać zdjęcia w pełnym rozmiarze. 

Dojście do kładki/przystanku kolejowego od ulicy Madalińskiego (Błonie)


Widok z kładki w stronę Błonia


Widok z kładki w stronę Inowrocławia


Zejście na peron w stronę Inowrocławia (widok w stronę Bydgoszcz Główna)


Kładka, widok w stronę Błonia


Nieużywane tory kolejowe w kierunku Szubina/Kcyni


Kładka od strony Miedzynia


Widok w stronę Błonia z okolic zejścia przy torze do Szubina/Kcyni


Widok w stronę Bydgoszcz Główna z peronu kierunek Inowrocław


Kładka, widok w stronę Bydgoszcz Główna z peronu kierunek Inowrocław


Kładka z okolic toru do Szubina/Kcyni, widok w stronę Bydgoszcz Główna


Chodniki przy kładce, kierunek Miedzyń


Pętla autobusowa, za żółtym domem znajduje się kładka i przystanek


Pozostałe zdjęcia

Jazda testowa dwóch Linków produkcji Pesy

Pociąg jadący z Inowrocławia


Niewielki parking Park&Ride przy pętli autobusowej


 


 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x