czwartek, 12 Grudzień 2019

[Inwestycje drogowe] Mniejsze budowy – jesień 2019

Budowa dwóch rond, utwardzanie dróg gruntowych, naprawa dylatacji na moście Bernardyńskim. W Bydgoszczy powstają również te mniejsze inwestycje drogowe o których mówi się niezbyt często. Inwestycje, które nie odkorkują/zakorkują miasta, ale znacznie ułatwią życie wielu pieszym czy kierowcom.

Aktualnie na terenie Bydgoszczy realizowanych jest kilka dużych inwestycji drogowych. Inwestycji, które stwarzają znaczne utrudnienia w ruchu pieszych, komunikacji miejskiej i samochodów. Dzięki temu te mniejsze inwestycje drogowe przechodzą niezauważone, często wspomina się o nich na początku bądź na końcu budowy. Szczególnie jeśli mowa o drogach osiedlowych. Wzorem wpisów przedstawiających mniejsze budowy budynków magazynowych czy usługowych oraz przeglądu mniejszych inwestycji we wsiach graniczących z Bydgoszczą dzisiaj startuje nowy cykl wpisów. Cykl, który przedstawi mniejsze inwestycje drogowe. Te które osobno nie są w stanie dostarczyć kilkudziesięciu zdjęć, a dla dwóch/trzech/pięciu zdjęć tworzenie osobnego wpisu wydaje się nie mieć większego sensu.

W pierwszym tego typu przeglądzie dotarłem do sześciu inwestycji. Są to głównie budowy dróg osiedlowych, ale również dwóch rond i naprawa dylatacji w moście.

Poniżej znajdziecie opis poszczególnych inwestycji wraz ze zrzutem z mapy inwestycji. W galerii umieściłem ten sam zrzut, a także zdjęcia trwających prac.

Rondo w Białych Błotach – budowa ronda na wyjeździe z Bydgoszczy, już na terenie gminy Białe Błota. Rondo powstaje przy skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 223 (przedłużenie ulicy Szubińskiej w Bydgoszczy), alei Ofiar Hitleryzmu (dojazd do Miedzynia), a także drogi powiatowej do Trzcińca. Inwestycja realizowana jest przez firmę Kobylarnia na zlecenie Gminy Białe Błota i Zarządu Dróg Wojewódzkich. Zdjęcia pokazują drugi etap prac. Pierwszy zakończył się w ubiegłym roku i zakładał przebudowę drogi powiatowej. Zrealizowała go również firma Kobylarnia, tym razem na zlecenie Powiatu Bydgoskiego.
Rondo w tym miejscu powstaje aby ułatwić włączanie się do ruchu samochodów jadących z Trzcińca i Miedzynia. W godzinach szczytu manewr ten jest bardzo utrudniony. Koszt inwestycji to około 18,5 mln złotych.

Rondo na Błoniu – budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Stawowej, Władysława IV oraz Broniewskiego. Skrzyżowanie przy komisariacie policji sprawiało kierowcom kłopoty. Bardzo często dochodziło tutaj do wymuszeń pierwszeństwa czy stłuczek. Po realizacji inwestycji powinno się to zmienić. Inwestycja realizowana jest przez firmę Kobylarnia na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Bernardyńska – naprawa urządzeń dylatacyjnych na moście Bernardyńskim. Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i wybuduj przez firmę B2 na zlecenie ZDMiKP. Obecnie wykonawca naprawia dylatacje na jezdni wschodniej i w miejscu torowiska tramwajowego. Prace nie powodują utrudnień w ruchu, ponieważ ta część mostu zamknięta jest w związku z budową linii tramwajowej na ulicy Kujawskiej. Gorzej będzie jak prace przeniosą się na jezdnię zachodnią.

Siedlecka – utwardzona ulica Siedlecka powstaje w ramach programu utwardzania ulic gruntowych. Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i wybuduj przez firmę Prasbet. Obecnie wykonawca koncentruje swoje prace pomiędzy ulicą Chmielną, a terenami MWiK. Później przeniesie się na odcinek pomiędzy MWiK, a Koronowską. Ulica zyska nawierzchnię asfaltową, dzięki temu w tej części Czyżkówka w przyszłości pojawią się autobusy komunikacji miejskiej. ZDMiKP zapewnia, że prowadzi już pierwsze analizy i rozmowy z radą osiedla na ten temat.

Łubinowa – utwardzenie ulicy Łubinowej, która jest równoległa do pokazywanej wcześniej ulicy Siedleckiej. Inwestycja realizowana jest przez firmę Betpol. Powstaje w systemie zaprojektuj i wybuduj za kwotę niemal 5 mln złotych. Łubinowa, w odróżnieniu do ulicy Siedleckiej, wyłożona zostanie kostką betonową.

Legnicka – utwardzenie ulicy Legnickiej realizowane jest w ramach programu 25/75, w którym mieszkańcy pokrywają 25% kosztów inwestycji. Dzięki temu nie muszą czekać kolejnych kilkunastu/kilkudziesięciu lat na utwardzenie w ramach programu utwardzania ulic gruntowych. W 2013 roku mieszkańcy powołali stowarzyszenie, którego celem była realizacja inwestycji. Budowę wykonuje konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe Affabre i Zakład Usług Drogowych Ren Drog. Jej koszt to około 1,3 mln złotych. Nawierzchnia drogi wykonana będzie z kostki betonowej.

Jeżynowa – utwardzona ulica Jeżynowa powstaje w ramach programu utwardzania ulic gruntowych. Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i wybuduj przez firmę Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe Affabre za ponad 2,5 mln złotych. Nawierzchnia drogi wykonana będzie z kostki betonowej.

Co myślicie o zbiorczym wpisie przedstawiającym mniejsze inwestycje drogowe? Może lepiej, żeby każda z tych inwestycji znalazła się w osobnym wpisie? Dajcie znać w komentarzu.

2019 2020 25/75 affabre aleja ofiar hitleryzmu babia wieś bernardyńska białe błota błonie broniewskiego budowa bydgoszcz 2019 budowa bydgoszcz 2020 bydgoszcz bydgoszcz budowa bydgoszcz czyżkówko bydgoszcz inwestycje 2019 bydgoszcz inwestycje 2020 bydgoszcz w budowie czyżkówko drogi gruntowe bydgoszcz dylatacja jeżynowa legnicka łubinowa miedzyń most bernardyński prasbet program 25/75 red drog rondo rondo białe błota rondo błonie siedlecka śródmieście stawowa trzciniec utwardzanie dróg gruntowych władsyława iv

Pozostałe inwestycje

Line


Podaj poprawny adres mailowy jeśli chcesz otrzymać odpowiedź na swoje pytanie.
Chcesz wysłać załącznik? Napisz bezpośrednio: bydgoszczwbudowie@gmail.com