[Armii Krajowej] Początek przebudowy wschodniego wiaduktu

[Armii Krajowej] Początek przebudowy wschodniego wiaduktu

Rozpoczęła się przebudowa wschodniego wiaduktu w ciągu ulicy Armii Krajowej. Obiekt po którym codziennie jeździ kilkanaście tysięcy samochodów był w złym stanie technicznym.

Wiadukty pozwalające przejechać nad liniami kolejowymi powstały w 1984 roku. Wtedy, oprócz wiaduktów, powstała trasa odciążająca ulicę Gdańską. Po latach intensywnej eksploatacji konieczne są remonty. Wiadukty nie spełniają norm, które powinny obecnie spełniać drogi o dużym natężeniu ruchu.

O ich stanie może świadczyć fakt, że Urząd Miasta zdecydował się przeprowadzić przebudowę pierwszego wiaduktu przed oddaniem do użytku obwodnicy Bydgoszczy. Obwodnica powstaje w ramach budowy drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim, jej budowa prawdopodobnie zakończy się w przyszłym roku.

Projekt przebudowy powstał już kilka lat temu na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Wykonała go firma MP-Mosty z Krakowa. Projekt nie przewidywał budowy chodników i dróg dla rowerów. Jednak dzięki naciskowi środowisk rowerowych udało się to zmienić. Przekonanie ZDMiKP nie było łatwe, urzędnicy długo twierdzili, że w tym miejscu nie ma możliwości budowy infrastruktury rowerowej.

Zakres inwestycji

Wschodni wiadukt ma 75 metrów długości, powstał w latach 80-tych. Codziennie umożliwia wyjazd z Bydgoszczy ponad 15 000 pojazdów na dobę. Na wiadukcie znajdują się dwa pasy ruchu.

Inwestycja zakłada wyburzenie obecnego obiektu i budowę nowego. Ten sposób przeprowadzenia remontu, a raczej budowy nowego w miejscu starego, zastosowano ostatnio w przypadku inwestycji w ciągu ulicy Wojska Polskiego.

Dzięki interwencji środowisk rowerowych wiadukt zyska drogę dla rowerów oraz chodnik. Po północnej stronie torów kolejowych wykonawca będzie musiał zbudować schody oraz pochylnię w kierunku drogi pożarowej oraz pod wiadukt. Natomiast po południowej stronie torów zbuduje chodnik i drogę dla rowerów od wiaduktu do przejścia dla pieszych na przedłużeniu ulicy Czerkaskiej (przy cmentarzu), będzie musiał także przeprowadzić adaptację tego przejścia i sygnalizacji świetlnej.

Zarząd Dróg nie ma w planach podłączenia powstałej w tej inwestycji infrastruktury rowerowej do istniejącej wzdłuż ulicy Kamiennej. Zabraknie nieco ponad 300 metrów drogi wzdłuż terenów Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego i budynków gospodarczych. Tego odcinka nie ma również w planach związanych z budową Trasy WZ.

Przebudowa wiaduktu w ciągu alei Armii Krajowej będzie kosztować 23,5 mln złotych. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zamierzał przeznaczyć na ten cel 17,5 mln złotych, jednak konieczne było dołożone brakującej kwoty. Prace wykona konsorcjum firm Want i Polwar. Wykonawca zadeklarował, że wykona prace do 30 listopada tego roku.

ZDMiKP chciałby przebudować wiadukt zachodni w 2021 roku. Pod warunkiem uzyskania dofinansowania.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x