poniedziałek, 17 Grudzień 2018

[To warto wiedzieć] 33/2018

Podsumowanie tygodnia pod względem inwestycyjnym, a w nim miejscowy plan zagospodarowania dla części Smukały, drugie podejście do remontu Krasińskiego i Bydgoskiej, dyskusja na temat termianalu przeładunkowego.

1. MPZP dla części Smukały – Miejsca Pracownia Urbanistyczna wyłożyła do publicznego wglądu projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Smukała – Elektrownia Wodna”. Do 24 września projekt będzie udostępniany wszystkim zainteresowanym, natomiast 18 września odbędzie się dyskusja publiczna na ten temat. Z projektem można się zapoznać w siedzibie MPU lub na stronie instytucji (BIP -> Ogłoszenia).

2. Remont ulicy Krasińskiego – Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na remont ulicy Krasińskiego. Jest to drugie podejście do tej inwestycji, wcześniejszy przetarg został unieważniony z powodu braku ofert.

3. Remont ulicy Bydgoskiej – Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na remont ulicy Bydgoskiej wraz z fragmentami ulic Mącznej, Rakowej, Góralskiej, Przy Bożnicy, Rynek oraz Piekary. Jest to drugie podejście do tej inwestycji, wcześniejszy przetarg został unieważniony z powodu braku ofert.

4. Terminal przeładunkowy w Bydgoszczy – rada miasta jednogłośnie przyjęła stanowisko odnośnie zabezpieczenia terenów wokół stacji kolejowej Bydgoszcz Emilianowo na potrzeby ulokowania tam platformy multimodalnej. Inwestycja miałaby powstać w tym rejonie z inicjatywy PKP. W uchwale rada miasta apeluje o uwzględnienie w planie województwa potrzeby realizacji terminalu przeładunkowego. Zarząd Województwa do koncepcji budowy terminalu w Emilianowie odnosi się negatywnie, ponieważ taki terminal zmniejszyłby szanse budowy portu rzecznego w okolicy Solca Kujawskiego. Port rzeczny w Solcu nie ma szans na realizację w ciągu najbliższych dwóch dekad ze względu na konieczność pogłębienia Wisły i budowę kolejnego stopnia wodnego na rzece. Natomiast terminal przeładunkowy musi powstać w najbliższych latach ze względu na ograniczone moce przeładunkowe w portach w Gdynii i Gdańsku.

Pozostałe inwestycje

Line


Chcesz wysłać załącznik? Napisz bezpośrednio: kontakt@bydgoszczwbudowie.pl