[Platanowy Park] Parking pod II etapem

[Platanowy Park] Parking pod II etapem

Trwa budowa Platanowego Parku, około 10 hektarowego kompleksu mieszkalno-biurowo-usługowo-hotelowego na osiedlu Leśnym. Zakończyły się już prace przy budowie czterech budynków mieszkalnych, na dwóch kolejnych trwają intensywne prace.

Platanowy Park to zespół budynków powstających na terenach ograniczonych ulicami Leśną, Kamienną, Sułkowskiego i Dwernickiego. Według planów przedstawionych w 2015 roku w tym miejscu ma stanąć około 110 tys. m2 powierzchni mieszkalnej, biurowej, handlowej i hotelowej w kilkunastu budynkach o zróżnicowanej architekturze i różnych wysokościach. Najwyższy obiekt będzie miał 50 metrów wysokości. Pod budynkami powstaną garaże podziemne na około 1900 samochodów. Inwestycja realizowana jest na terenach na których przez ponad 100 lat stała fabryka Makrum. Budynki fabryczne powoli zastępowane są budynkami mieszkalnymi.

Pod koniec 2015 roku zakończyła się budowa dwóch pierwszych budynków mieszkalnych (tzw. Etap O, 144 mieszkania), ostatniego dnia stycznia tego roku wydano pozwolenie na użytkowanie trzeciego i czwartego budynku (tzw. Etap I, 148 mieszkań i 1000 m2 powierzchni handlowo-usługowej). Wiosną inwestor rozpoczął budowę piątego i szóstego (tzw. Etap II).

Etap II inwestycji zakłada budowę 195 mieszkań oraz 5 lokali użytkowych w dwóch budynkach. Powierzchnia użytkowa obiektów wyniesie 11 237 m2, a ich wysokość będzie zróżnicowana. Obiekt powstający od strony ulicy Leśnej będzie miał od pięciu do siedmiu pięter, natomiast budynek od strony obecnej fabryki Makrum od pięciu do dziewięciu. W najwyższej części znajdzie się niemal 250 metrowy, dwupoziomowy apartament.

Parking pod powstającymi budynkami znacząco będzie się różnił od tego pod pierwszym. Deweloper zdecydował się nie robić dwóch niskich poziomów pod ziemią, a jeden wysoki. Nie wpłynie to jednak na jego pojemność, w tym etapie powstanie 217 miejsc parkingowych. Przy trzech ścianach budynku powstaną parkingi na niezależnych platformach (nie trzeba wyjeżdżać jednym samochodem, żeby wyjechać drugim) – jeden samochód będzie się chował pod ziemię, drugi będzie na poziomie zero. Na pozostałych miejscach możliwe będzie zainstalowanie platform zależnych (trzeba wyjechać jednym, żeby wyjechać drugim). Drugi rodzaj parkingów będzie raczej polecany mieszkańcom, którzy mają po dwa samochody przypadające na mieszkanie.

Inwestorem jest spółka CDI Konsultanci Budowlani, która jednocześnie buduje biurowiec Immobile K3 przy placu Kościeleckich. Spółka należy do Grupy Kapitałowej Immobile, do której należy również fabryka Makrum – dotychczasowy użytkownik terenu oraz Modulo Parking – dostawca platform parkingowych. Za projekt kompleksu odpowiada biuro CDF Architekci z Poznania. II etap ma się zakończyć w IV kwartale 2020 roku.

W przygotowaniu jest już III etap inwestycji, który zakłada budowę czterech budynków o łącznej powierzchni użytkowej 14 515 m2. Najwyższy z nich będzie miał 16 pięter. Pod koniec roku spółka powinna otrzymać pozwolenie na jego budowę.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x