środa, 12 Grudzień 2018

[Grunwaldzka] Początek budowy drogi dla rowerów

Bydgoską sieć dróg dla rowerów trudno nazwać siecią. Krótkie odcinki, często niepowiązane ze sobą, czasami kończące się kilkunastoma schodami nie zachęcają do jeżdżenia tym środkiem transportu. Mimo szumnych zapowiedzi budowa kolejnych odcinków kuleje. Z wieloma problemami udało się rozpocząć budowę drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej od ulicy Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego.

Wspomniana inwestycja pomoże nieznacznie skleić sieć w całość. Szczątki dróg w centrum z tymi istniejącymi od Kraszewskiego, przez węzeł zachodni w stronę Koronowa i Gdańskiej/Bydgoszcz Wschód. Za kilkanaście miesięcy również z trasą od węzła zachodniego w stronę Osowej Góry, której budowa trwa razem z poszerzeniem ulicy Grunwaldzkiej od węzła zachodniego do granicy miasta. Po realizacji tych zadań mieszkańcy Osowej Góry, Czyżkówka, Jachcic i północno-zachodniego Okola będą mogli się dostać do centrum nie musząc korzystać z mało przyjemnej ulicy Grunwaldzkiej.

Przedstawiona dzisiaj inwestycja to około 1,5 kilometrowa trasa poprowadzona głównie wydzielonymi jezdniami, ale również wykorzystująca jezdnie serwisowe biegnące wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej. W ramach inwestycji przebudowane zostaną również wloty na rondo Grunwaldzkie, a obok chodników na rondzie powstaną pasy dla rowerów. Ciąg rowerowy ma zostać wybudowany po obu stronach ulicy Grunwaldzkiej, obecnie prace prowadzone są w od Kraszewskiego w stronę centrum (między zachodnią jezdnią, a drogą serwisową) oraz na wlotach na rondo Grunwaldzkie.

Inwestycja zakłada również budowę nowego oświetlenia, przebudowę i zabezpieczenie urządzeń energetycznych i teletechnicznych, przebudowę sygnalizacji świetlnej i urządzeń systemu ITS oraz przebudowę kanalizacji deszczowej.

Przetarg na generalnego wykonawcę inwestycji ogłoszono w styczniu. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Kobylarnia (8,8 mln złotych), jednak Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej miał na ten cel 6,5 mln złotych. Konieczna była korekta budżetu miasta, radni wyrazili zgodę na zwiększenie budżetu, jednak zwycięska firma w ostatniej chwili wycofała ofertę. Wymusiło to konieczność unieważnienia przetargu.

Kolejne podejście do inwestycji nastąpiło kilka tygodni później – w kwietniu. Tym razem najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag (10,9 mln złotych), zwycięska w poprzednim podejściu Kobylarnia podniosła cenę do 12,5 mln złotych. Oferty były znacznie wyższe niż budżet ZDMiKP (8,2 mln złotych), jednak udało się podpisać umowę z wykonawcą.

Prace mają się zakończyć w ciągu pół roku. W galerii przedstawiono zdjęcia od ulicy Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego (jezdnia w stronę centrum) i od ronda do ulicy Granicznej (jezdnia w stronę Osowej Góry).

Równocześnie mają powstać dwie nowe drogi dla rowerów – wzdłuż ulicy Łochowskiej oraz kontrapas na ulicy Wiatrakowej. Fotorelacje z tych inwestycji wkrótce na stronie.

budowa bydgoszcz ddr droga dla rowerów grunwaldzka kobylarnia kraszewskiego okole rondo Grunwaldzkie ścieżka rowerowa strabag

Pozostałe inwestycje

Line


Chcesz wysłać załącznik? Napisz bezpośrednio: kontakt@bydgoszczwbudowie.pl