Lepszy dojazd do Bydgoszczy

Lepszy dojazd do Bydgoszczy

W najbliższych latach dojazd do Bydgoszczy znacząco się poprawi, dzisiaj zostanie podpisana umowa na rozbudowę ulicy Grunwaldzkiej od węzła zachodniego do granicy miasta, w ostatnich dniach wyremontowano drogę dojazdową do górnego tarasu Miedzynia. W planach jest rozbudowa ulicy Nakielskiej i budowa obwodnicy Białych Błot.

Wjazd do Bydgoszczy nie należy do najprzyjemniejszych. Szczególnie od strony zachodniej (Grunwaldzka, Nakielska, Szubińska) korki są bardzo duże. Sytuacja powoli zaczyna się zmieniać. Wkrótce ruszy rozbudowa ulicy Grunwaldzkiej, planowana jest przebudowa ulicy Nakielskiej oraz budowa obwodnicy Białych Błot.
Najważniejszą z nich jest rozbudowa ulicy Grunwaldzkiej, która w 2019 stanie się jedną z głównych dróg wjazdowych do miasta za sprawą wybudowania obwodnicy miasta w ciągu drogi ekspresowej S5. Proces wyboru wykonawcy był bardzo długi, przetarg na budowę ogłoszono już w 2016. W pierwszym etapie wybrano siedem podmiotów chętnych do budowy (z trzynastu). Drugi etap trwał do maja tego roku. Zaproszone firmy złożyły swoje oferty, które były znacznie niższe niż planowany budżet (oferty opiewały na kwotę 75-90 mln, a planowano wydać 150 mln złotych). Najtaniej chciała budować firma Budimex i ta firma została w lipcu wybrana na wykonawcę.
Wybór wykonawcy nie oznaczał jednak, że od razu firma rozpoczyna budowę. Miasto musiało najpierw uzyskać pozytywną opinię Urzędu Zamówień Publicznych, dopiero po tym można było podpisać umowę. Pozytywna opinia UZP została wydana 15 listopada. Dzisiaj ma zostać podpisana umowa z wykonawcą.

Budimex będzie miał 25 miesięcy na zakończenie prac. Po zakończeniu inwestycji miasto zamierza rozpocząć przebudowę ulicy Nakielskiej. Na początku października zakończyły się konsultacje społeczne w tej sprawie. Wstępny plan zakłada poszerzenie jezdni do czterech pasów, z tym że dwa wewnętrzne będą buspasami, kierowcy samochodów będą mogli z nich skorzystać skręcając w lewo. Na pasach dla samochodów planowane są tzw. przystanki wiedeńskie (wyniesione przystanki, które pozwolą łatwiej wsiadać do autobusów). Skrzyżowanie Bronikowskiego i Nakielskiej zamieni się w rondo.
Planowana jest również obwodnica Białych Błot. Każdy kto chociaż raz jechał od strony Bydgoszczy w stronę Białych Błot (i dalej w stronę Poznania) po godzinie 14 spotkał się z ogromnymi korkami, które zazwyczaj sięgają Wojskowych Zakładów Lotniczych. Drogą tą przejeżdża około 24000 pojazdów na dobę (wg. Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 roku). Bardziej obciążonymi drogami wjazdowymi/wyjazdowymi są tylko al. Jana Pawła II i al. Armii Krajowej, którymi przejeżdża odpowiednio 25100 i 25300 pojazdów na dobę.
W połowie listopada prezydent Bydgoszczy zapewniał, że przygotowania do budowy obwodnicy trwają. W przyszłym roku ma zostać opracowany studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, które pozwoli określić którędy będzie lepiej poprowadzić drogę. Koszty opracowania mają pokryć po równo miasto Bydgoszcz, gmina Białe Błota, powiat bydgoski oraz województwo kujawsko-pomorskie.
Zanim jednak powstanie obwodnica na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej 223 (Bydgoszcz – Białe Błota) z aleją Ofiar Hitleryzmu (droga dojazdowa do Miedzynia) i ulicą Duńską wybudowanie zostanie rondo turbinowe. Do tej pory niespotykane w Bydgoszczy i okolicy (zostało ono wymyślone niecałe 20 lat temu w Holandii, przed wjazdem konieczny jest wybór pasa ruchu, ponieważ będąc na nim nie da się zmienić pasa ruchu, przynajmniej zgodnie z przepisami). Rondo pozwoli łatwiej włączać się do ruchu z ulicy Duńskiej i alei Ofiar Hitleryzmu (i w nie skręcać). W ubiegłym miesiącu wycięto drzewa w tym celu. Sama aleja i ulica Duńska zmienią swój przebieg w pobliżu ronda.

Jako, że inwestycja planowana jest na styku drogi wojewódzkiej, powiatowej (Duńska) i gminnej (al. Ofiar Hitleryzmu) zostanie ona sfinansowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich, powiat bydgoski oraz gminę Białe Błota. Jej koszt wyniesie około 9,5 mln złotych.
Stan alei Ofiar Hitleryzmu nie był idealny. Powodem tej sytuacji było jej położenie, droga w większości przebiega na terenie gminy Białe Błota, a służy głównie kierowcom jadącym na Miedzyń, przez co władze Białych Błot nie traktowały tej drogi priorytetowo. Sytuacja zmieniła się w ubiegłym tygodniu, kiedy to na sporym jej odcinku położono nowy asfalt (zdjęcia pochodzą z czwartku).

Wycinka drzew pod budowę ronda

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

 

Przebudowa drogi wojewódzkiej 223 Białe Błota Bydgoszcz

Remont alei Ofiar Hitleryzmu

Remont drogi dojazdowej do Miedzynia Bydgoszcz Białe Błota

 

Remont drogi dojazdowej do Miedzynia Bydgoszcz Białe Błota

 

Remont drogi dojazdowej do Miedzynia Bydgoszcz Białe Błota

 

Remont drogi dojazdowej do Miedzynia Bydgoszcz Białe Błota

 

Remont drogi dojazdowej do Miedzynia Bydgoszcz Białe Błota

 

Remont drogi dojazdowej do Miedzynia Bydgoszcz Białe Błota

 

Remont drogi dojazdowej do Miedzynia Bydgoszcz Białe Błota

 

Remont drogi dojazdowej do Miedzynia Bydgoszcz Białe Błota

 

Remont drogi dojazdowej do Miedzynia Bydgoszcz Białe Błota

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.